Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Poll: Hoeveel drive units heb jij al gehad?

Hoeveel drive units zijn er vervangen?


  • Total voters
    104
This site may earn commission on affiliate links.
Beetje flauw maar... mijn P85 heeft 2 keer gewisseld, dus 3, maar ik heb er nu 2 in de P85D en als ik ter overbrugging naar de X een 70D ga rijden (bij verkoop van mijn P85D) en daarna de X (in D uitvoering) dan zit ik... zonder extra wisseling tegen die tijd op mijn 8e en 9e:wink:...
Net even onder tijdsdruk wat werk afgemaakt dus nu even stoom afblazen (sorry) :biggrin:

Maar.... het gaat niet om mij, maar om de classic die ik reed en daar is die 2 keer vervangen... Dus dat maar ingevuld.:cool:

Kleine aanvulling: door de credits perikelen, is er nog een 70 (met de hoop op spoedige oplossing) en daarna nog een 70D (omdat die spoedige oplossing niet kwam) bijgekomen dus....

P85 (3) + P85D (2) + 70D (2) + 70 (1) + 70D (2) + XP90DL (2) betekent dat ik bijna aan mijn 11e en 12e drivetrain toe ben. :D
 
Weet iemand wat er op de factuur voor type-aanduiding staat als de drivetrain is vervangen door een versie Q?

upload_2016-6-14_8-36-26.png
 
Laatste nieuws dat ik via Tesla Amsterdam kreeg: er is een Q-versie voor de P motoren, maar die is op dit moment niet in Europa te vinden. Er schijnen nu slechts enkele in de VS te zijn, maar die zijn al voor klanten daar. Je praat in de gehele VS dan over <20 stuks. De Q-versie waar over gesproken wordt is hier slechts te vinden bij de niet-P Tesla's.:(
 
Mijn eerste DU werd vervangen vanwege de brom bij 110/120, probleem opgelost maar kwam terug na ongeveer 3000km
De tweede vanwege de Klonk en omdat de brom weer terug was, werd dit ook gelijk opgelost maar ook na 3000km was de brom weer terug.
De derde had vanaf het begin een brom tussen de 50/60 en dit werd als een bekende klacht aangemerkt, dus hebben we een paar maanden gewacht tot Drive Unit versie 2 er zou zijn. Brom bij 110/120 kwam wel niet terug, ook niet na 10000 km.
De vierde was dus die versie 2 maar de brom tussen 50/60 bleef, nog een afspraak gemaakt
De vijfde had ook nog steeds de brom en Tesla wilde blijven proberen de brom eruit te halen.
Bij de afspraak voor de 6e bleken de meet resultaten ineens binnen de norm te liggen (bij alle vorige metingen werd de klacht vastgesteld en overgegaan tot vervanging), dus de laatste vervanging ging niet door.

Geen vervolg afspraak meer, geen oplossing, de brom tussen de 50 en 60 blijft en ik weet wat een stille versie is/kan, maar helaas ik ga dat niet meer krijgen. Moet ik volhouden en doorduwen? Vast, maar ergens ligt er een grens hoeveel energie beide partijen in zoiets moeten steken.
 
@pvandamcom, blijven volhouden, je weet dat t kan. Je geduld is al te prijzen. Op mijn 1e P85 heb ik 1x een motorwissel gehad die daarna fluisterstil was. Bij 60k km is ie vervangen door een 90D. Is ook stil alleen heeft deze een licht elektrisch zoemetje wat ik niet raar vind en iets vd D-versies schijnt te zijn.

De brom zoals ik m uit het verleden ken kan echt niet en maakte meer herrie dan een ICE.
 
Komt dit probleem met DU's bij de recentere serie Tesla's ook nog zoveel voor?
Dit is toch nefast voor de reputatie van het merk.
Als ik het goed voor heb geld de garantie hierop slechts voor de eerste 4 jaar?