Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

"Poll" - Juice Booster 1

This site may earn commission on affiliate links.
Zouden we in dit topic de ervaringen rond de juice-booster kunnen bundelen? Mij lijkt dit op dit moment de beste 'start' oplossing als laadstation : niet zo heel duur, toch veel mogelijkheden qua aansluiting : als je thuis je aansluiting verzwaart kan dit zonder extra aanpassingen door het bakje opgevangen worden, en : neuterprobleem van de baan.

Wie heeft-em?
Wie is er (niet) tevreden over?
Voordelen? Nadelen?

herzlichen dank
 
Ik heb'm liggen en gedurende drie weken dagelijks langdurig gebruikt tijdens onze vakantie in Italië (op 10A, schuko)) - soms wel 15 uur achter elkaar. Was met name blij het ding te hebben omdat de UMC niet overweg kon met de grote variatie in spanning (195 - 225V) op onze locatie. Waar de UMC gewoon stopt met laden ging de JB1 gewoon door. Daarnaast gebruikt onderweg om op 16A (rode stekker) te laden bij het hotel. Er stond al een MS met de UMC te laden maar vond de kabel daarvan wel erg heet geworden. Met de JB1 had ik dat probleem niet.

Als je'm voor onderweg wilt gebruiken is het handig de set kabels/verloopstukken er bij te nemen. Nooit meer de vraag of je kunt aansluiten. En laag genoeg om'm onder de auto uit het zicht - en "droog" een plek te geven.
 
Is het een optie om de unit zelf in de koffer te laten zitten en enkel de laadkabel en voedingskabel door de vijfde deur te laten zitten? Dit alles natuurlijk met het oog op diefstalpreventie... Zou dat verzekeringstechnisch ook toegelaten zitten bij -hout vasthouden- brand?
 
Ik heb het "bakske" ook aangeschaft, om nergens in de problemen te komen.
Thuis een vast laadpunt Mennekes 22 KW.

Voorlopig nog maar enkel getest thuis op rode stekker 32A. 3x380 == geen probleem.
Laden aan 22 KW omdat ik duolader heb.
Heb vr volgende week een paar testen voorzien bij Belgen met een Belgisch probleem.
= het neuter probleem.
zorg vr verslag.

ps. Kom juist terug van de officiële opening Service Center Aartselaar.
 
Zouden we in dit topic de ervaringen rond de juice-booster kunnen bundelen? Mij lijkt dit op dit moment de beste 'start' oplossing als laadstation : niet zo heel duur, toch veel mogelijkheden qua aansluiting : als je thuis je aansluiting verzwaart kan dit zonder extra aanpassingen door het bakje opgevangen worden, en : neuterprobleem van de baan.

Wie heeft-em?
Wie is er (niet) tevreden over?
Voordelen? Nadelen?

herzlichen dank

stev,

ik ben zaterdagvoormiddag in Oostende, in de namiddag kan ik via Brugge nr huis.
Stuur pm indien het past.
 
Ik heb de standaard adapterset erbij besteld (E-connect BASICS set for Juice booster) Ik had zelf al wat kabels gemaakt voor de UMC en ga nog een 5g6 verlengkabel bijhalen om ook op 32A een verlengsnoer te hebben

5G6 als verlengkabel? Bestel er meteen nog een artikel bij! :tongue:

universele-halterbank-met-108-kg-halterset-gietijzer.jpg
 
Ik heb de standaard adapterset erbij besteld (E-connect BASICS set for Juice booster) Ik had zelf al wat kabels gemaakt voor de UMC en ga nog een 5g6 verlengkabel bijhalen om ook op 32A een verlengsnoer te hebben

JoeNe, ik vind de beschrijving / foto on-line van de basics set niet heel duidelijk.
Wat is jouw mening voor iemand die nog niets heeft? Volstaat die basics set of kan je best de everywhere nemen?
Hoe schat je de kwaliteit van hun kabels en pluggen in, in vergelijking met die die je zelf hebt gemaakt?
 
JoeNe, ik vind de beschrijving / foto on-line van de basics set niet heel duidelijk.
Wat is jouw mening voor iemand die nog niets heeft? Volstaat die basics set of kan je best de everywhere nemen?
Hoe schat je de kwaliteit van hun kabels en pluggen in, in vergelijking met die die je zelf hebt gemaakt?

In de standaardset zitten alle pluggen die je nodig hebt.
In de everywhere set zitten nog wat extra kabels (wel maar 4mm² ipv 6mm²) , LED lamp, Stickers, doeken, ...

De kwaliteit kan ik niet beoordelen, want ik heb nog niets ontvangen.