Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Porsche Taycan

This site may earn commission on affiliate links.
Duidelijk dat Porsche dit ten koste van ALLES moest kunnen waarmaken. Een Tesla is een familiewagen zonodig met 7 stoelen. Porsche is een sportwagenmerk en kon het zijn kopers toch niet aandoen dat ze door “a family car” schijt gereden zouden worden?

Joh, niet zo defensief. Knap van Porsche, knap van Tesla dat ze zover gekomen zijn. Prima die concurrentie, en die concurrentie zal vast nog een paar keer leiden tot haasje over.

Enjoy.
 
Er staat bij mij nu een Taycan in de straat (midden in Amsterdam). Erg mooie auto. En wanneer je er naast staat dan zie je onmiddellijk de hogere afwerkkwaliteit in vergelijking met mijn model 3. Maar elke verder vergelijking gaat natuurlijk mank. Heel ander segment. Maar ik ben heel blij dat in dat andere segment de Taycan zo'n ontzettend mooie en steeds populairdere auto is. Elektrisch rijden gaat nu echt doorbreken. Kijk ook even naar kentekenradar.nl. In augustus zijn er veel minder benzine-auto's verkocht, maar dat geldt niet voor de elektrische auto's.
 
  • Like
Reactions: Dan84
Er staat bij mij nu een Taycan in de straat (midden in Amsterdam). Erg mooie auto. En wanneer je er naast staat dan zie je onmiddellijk de hogere afwerkkwaliteit in vergelijking met mijn model 3. Maar elke verder vergelijking gaat natuurlijk mank. Heel ander segment. Maar ik ben heel blij dat in dat andere segment de Taycan zo'n ontzettend mooie en steeds populairdere auto is. Elektrisch rijden gaat nu echt doorbreken. Kijk ook even naar kentekenradar.nl. In augustus zijn er veel minder benzine-auto's verkocht, maar dat geldt niet voor de elektrische auto's.

Porsche Taycan is blijkbaar de best verkochte Porsche in Nederland over de laatste drie maanden. Dat zijn geen grote aantallen, maar toch 46/83/59 stuks.
 
Last edited:
Er staat bij mij nu een Taycan in de straat (midden in Amsterdam). Erg mooie auto. En wanneer je er naast staat dan zie je onmiddellijk de hogere afwerkkwaliteit in vergelijking met mijn model 3. Maar elke verder vergelijking gaat natuurlijk mank. Heel ander segment. Maar ik ben heel blij dat in dat andere segment de Taycan zo'n ontzettend mooie en steeds populairdere auto is. Elektrisch rijden gaat nu echt doorbreken. Kijk ook even naar kentekenradar.nl. In augustus zijn er veel minder benzine-auto's verkocht, maar dat geldt niet voor de elektrische auto's.
Ik ben bij de onthulling van de Taycan geweest. Ik verbaas me er over dat je schrijft over betere afwerkkwaliteit. Ik heb op mijn MS geen goedkope zwarte plastic lijsten onder de bumper. Volgens mij heeft de M3 dat ook niet. Kijk je naar de uitlijning van motorkap, voorruit. glasdak en achterruit bij de Taycan dan zie je dat daar GEEN lijn in zit.
 
Ik was ook bij de onthulling van de Taycan in Brussel.

Het zijn gewoon twee andere auto's: in mijn S kunnen we comfortabel met z'n 5 geraken waar we willen (mits we voldoende tijd voorzien - waarom ben ik alweer voor die 75 gegaan?) en krijgen we alles in de auto voor 3 weken vakantie; skivakanties vragen wel een skibox maar dat lukt ook.

Een Taycan heeft een koffer(tje), geen opengaande achterklep, en ik weet niet hoe je er comfortabel met 5 personen in geraakt. Veel meer op sport en minder op comfort gericht. Als eerste wagen voor een gezin met 5 is hij niet gemaakt.

Maar wel een knappe auto, dat wel.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Sumon and job-lek
Bij Porsche zijn ze er best goed in om auto’s niet op een traktor te laten lijken, maar wel groot te maken. De taycan is nagenoeg net zo lang als een Audi A7, en zelfs breder. Dat zou je op het eerste gezicht niet zeggen. De nieuwe cayennes zijn ook groter dan het eerste traktormodel, maar ze lijken kleiner.
Zo heel bijzonder is dat toch niet? De taycan, bijna net zo lang als een audi A7, maar qua binnenruimte en bagage ruimte significant kleiner dan een Model 3, dan heb je alle ruimte voor vormgeving.
 
#Hollander-Allert#
Het is dat mijn (verder heerlijke) P100D nog tot dec. '23 een bijtelling kent van 4%, want anders had dit toch wel een serieuze kandidaat geweest:) Uit zelfbescherming maar geen proefrit:rolleyes:

Je kunt natuurlijk het Porsche gevoel alvast een beetje naar binnen halen met wat Taycan accessoires. Bijvoorbeeld met de boordmap leder (€ 401) of de universele neusbrug voor Porsche leesbrillen (€ 7,50).
 
Mijn M3 naast deze mooie Porsche Taycan.
 

Attachments

  • D3E3D16D-CE2E-40CF-A561-9DF0FF7BE45C.jpeg
    D3E3D16D-CE2E-40CF-A561-9DF0FF7BE45C.jpeg
    770.7 KB · Views: 57