Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Porsche Taycan

This site may earn commission on affiliate links.
Da's overigens ook niet het punt van het artikel... Ze raken verzeild bij trage laders en incompatibele of niet leesbare pasjes... Als je van IONITY naar IONITY rijdt kan ik me voorstellen dat dat vlot kan verlopen, net zoals je met een Tesla van supercharger naar supercharger vlot kan rijden.
 
Heeft er iemand met een Model S (2020) een uitgebreidere rit gemaakt met een Taycan?

Ik rij nu al 6 jaar met een Model S die behalve de (lelijke) nosecone van de eerste Model S niet veel zichtbaar gewijzigd is aan de buitenzijde. De Taycan is daarom misschien wel interessant maar ik vermoed dat ik veel "normale" snufjes van de Model S niet ga terugvinden in de Taycan.

Ook het rijcomfort van een Model S Raven vind ik behoorlijk goed, het enige wat daar beter kan is wind/rol geluid. Ik vrees dat we bij Tesla meer verwend worden zonder we het beseffen?
 
Zou graag je verslag willen lezen
ABRP geeft nog al een hoog gemiddeld verbruik op van de Taycan. Ik had het zelf ook niet zo snel verwacht.

Gemiddeld verbruik over de 1010km kwam uit op 27 kw op de 100. Cruise control snelheid lag op 150. Ook nog een paar keer harder dan gereden. Als ik binnenkort de factuur zie van Ionity zal ik de oplaadpunten nog posten.

langste tijd met opladen was 20 minuten en totaal iets van 4 keer geladen.

Voor de info verder. We reden met een Taycan 4s, warmtepomp, 20 inch met winterset. (255/45/20 & 285/40/20) in combinatie met de luchtvering. Meeste gereden op range stand. Wat inhoudt dat de luchtvering zo laag mogelijk is en alleen de voorwielen aandrijft op cruise snelheid. Ook de spoiler achterschuift dan iets uit.
 
Nou.

In Japan doen ze gekke dingen. Zoals een EV race cup.


Klinkt voor geen meter, maar de Taycan slaagt erin om tot plaats 2 op te klimmen, waarna bij ronde 14 het mis gaat en de hele horde Model 3's er over kan, en de Taycan in de laatste ronde net voor de snelste Nissan Leaf over de streep komt.

bildschirmfoto-2021-06-15-um-14-46-31-png.673560


Heb je ook wel wat voor, een Nissan sneller af zijn, maar wel een ronde gedubbeld zijn door de snelste Model 3.