Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Sterker nog: de service van SeC Almere gaat zo ver dat we binnenkort allemaal (?) een simpele dashcam krijgen.
Elon Musk on Twitter
Enkele minuten maar zo te zien. SeC Almere Hoeft zo te zien nog niet te vrezen voor zijn verdienmodel.
Onzin! Ten eerste heeft Tesla geen HD cams voor en achter welke via telefoon en iCloud zijn uit te lezen; en daarnaast doen zij veel meer dan alleen dashcams installeren.
Tja, binnenkort, zegt Elon. Dus de komende paar jaar hebben we nog niets te vrezen.
Bovendien worden er bij SeC Almere veel meer diensten geleverd dan het installeren van dashcams, volledige personalisatie van je Tesla is de specialiteit van dit SeC ;)
 
"Bovendien worden er bij SeC Almere veel meer diensten geleverd dan het installeren van dashcams, volledige personalisatie van je Tesla is de specialiteit van dit SeC ;)

Zoals ik vandaag aan den tesla heb ondervonden;) leuk je even gesproken te hebben. Kan het iedereen aanraden een ritje naar Almere, al je spullen worden snel en vakkundig geïnstalleerd en als nieuwbie leer je er gelijk weer wat bij over je Tesla. T was een leuke middag en weer een mooie reden voor lekker ritje... Herbert nogmaals dank!
 
Last edited:
  • Like
  • Love
Reactions: jm71 and herb_k
Al een tijdje last van een krakend geluid komende van de voorkant van de auto bij scherp insturen links en rechts. 15 augustus een diagnose laten stellen, waarschijnlijk een probleem met de aandrijfassen voor. Moeten vervangen worden niet urgent dus een afspraak kan later gemaakt worden. 30 Augustus de auto binnengebracht en nog een test rit gemaakt door een senior engineer. Hij bevestigd het vermoeden van de collega en adviseert in om de rechter aandrijf as te laten vervangen. Aangezien de auto al uit de garantie is (99k) toch eerst even een raming van de kosten laten maken. Gaan we onder goodwill doen en we vervangen ze beide!

Schermafbeelding 2017-09-01 om 09.59.17.png

Top, heb er niet over lopen zeuren was ook bereid om het te betalen. Netjes een leenauto mee (die overigens ook stuk ging maar dat terzijde ;)) volgende dag de auto netjes terug met een schone binnen en buitenkant. Fijne mannen en vrouwen daar in Amsterdam.
 
@pvkeep Ik weet niet of dit veel voorkomt. Van de engineer begreep ik dat de aandrijfassen gevoelig zijn wanneer de luchtvering op hoog staat en er dan mee gereden wordt. De assen staan dan onder een hoek waardoor ze zwaarder belast worden. Ik heb zelf behoorlijk wat ritten gehad in oost europa met zeer slechte wegen en zandwegen waarbij ik de luchtvering op hoog te zet om wat meer bodemvrijheid te hebben.
 
@pvkeep Ik weet niet of dit veel voorkomt. Van de engineer begreep ik dat de aandrijfassen gevoelig zijn wanneer de luchtvering op hoog staat en er dan mee gereden wordt. De assen staan dan onder een hoek waardoor ze zwaarder belast worden. Ik heb zelf behoorlijk wat ritten gehad in oost europa met zeer slechte wegen en zandwegen waarbij ik de luchtvering op hoog te zet om wat meer bodemvrijheid te hebben.
Ik heb helemaal geen luchtvering, dus dat is geen factor bij dit probleem.
 
Ik heb helemaal geen luchtvering, dus dat is geen factor bij dit probleem.
wel zeker een factor hoor, kan natuurlijk op verschillende manieren optreden, maar op low en standaard hoor je het minder, op hoger is het dus 'nog' slechter voor het matteriaal (snel accelereren)

Ik heb volgende week service afspraak om hetzelfde te laten vervangen.
 
Gisteren op de A6 een lekke band en zeer voorkomend geholpen door Tesla Road Assistence. Blijkbaar roept een stilstaande Tesla wel veel reacties op met al dat getoeter. Snel een bergingswagen ter plaatse en daarna nog twee calls van Tesla om te vragen of het goed geregeld was en met de vraag om zsm naar Groningen te komen om mijn eigen velg weer terug te plaatsen. Geeft erg veel vertrouwen in Tesla. Trouwens was de hulp van BergNet (de bergere en bandenvervanger) zeer plezierig.
 
Gisteren afspraak gehad bij SEC Groningen. Na de levering van de auto 2 weken geleden had ik regelmatig last van trillingen in het stuur als ik tegen of over een witte (geblokte) lijn reed of als de weg gerepareerd wat met zwarte teer in de lengte van de weg.
Even proefrit gemaakt met service monteur. En toen was de conclusie....... Lane departure warning :) staat ingeschakeld.
De monteurs hebben nog lang gelachen bij de koffiehoek.

En toch de handleiding nog maar eens geod door lezen.

Conclusie. Na 2 weken rijden nog zonder mankementen. Bevalt goed zo'n MS.
 
Gisteren afspraak gehad bij SEC Groningen. Na de levering van de auto 2 weken geleden had ik regelmatig last van trillingen in het stuur als ik tegen of over een witte (geblokte) lijn reed of als de weg gerepareerd wat met zwarte teer in de lengte van de weg.
Even proefrit gemaakt met service monteur. En toen was de conclusie....... Lane departure warning :) staat ingeschakeld.
De monteurs hebben nog lang gelachen bij de koffiehoek.
En toch de handleiding nog maar eens geod door lezen.
Conclusie. Na 2 weken rijden nog zonder mankementen. Bevalt goed zo'n MS.

Ik moest ook even lachen bij mijn koffie :)
Maar goed, zo heb ik in het begin ook Tesla gebeld waarom ik creep mode niet aan/uit kon zetten tijdens het rijden.
En dat er toch echt 1 achteruit rijlicht stuk was.
 
Ik moest ook even lachen bij mijn koffie :)
Maar goed, zo heb ik in het begin ook Tesla gebeld waarom ik creep mode niet aan/uit kon zetten tijdens het rijden.
En dat er toch echt 1 achteruit rijlicht stuk was.

Zo heb ik na twee weken rijden aangegeven dat de ruitensproeier het niet deed. De wissers wel maar sproeien Ho maar. Toen bleek dat 1 keer drukken de ruitenwissers doet bewegen en doordrukken pas sproeien oplevert... oeps
 
haha, zo heb ik na aflevering van de X serieus 3 dagen gezocht hoe het dashboardkastje te openen. Alle knoppen zitten toch ergens digitaal in die center touch display? De 2e dag ging ik zelfs denken "er zit zeker geen dashboardkastje, vanwege grote AP2 computer die daar ergens zit, ofzo". Uiteindelijk het metaalkleurige fysieke knopje gevonden. Achteraf denk je wel: "hoe kun je daar nou overheen kijken".
 
haha, zo heb ik na aflevering van de X serieus 3 dagen gezocht hoe het dashboardkastje te openen. Alle knoppen zitten toch ergens digitaal in die center touch display? De 2e dag ging ik zelfs denken "er zit zeker geen dashboardkastje, vanwege grote AP2 computer die daar ergens zit, ofzo". Uiteindelijk het metaalkleurige fysieke knopje gevonden. Achteraf denk je wel: "hoe kun je daar nou overheen kijken".
Misschien de handleiding eens raadplegen?o_O Die is trouwens ook op het scherm op te roepen. Links onder bij Controls.:)
 
Weer prima ervaring gehad met SeC Gent.
De auto gaf dit weekend bij starten maar heel even aan dat er service nodig was, 'Car may not restart' is niet iets wat je wil lezen als je nog 200km van huis bent :eek:.
Maandag kwam de melding dat de 12V batterij ook laag stond, maar deze melding verdween ook zeer snel en bleef niet staan.
Blijkt dat er kleine foutmeldingen waren met de drive unit en de batterijheater, die vervangen zijn geweest.

Loaner P90D dinsdag gebracht op mijn werk, en gisteren de auto weer mogen ophalen. Alweer prima communicatie en zeer goede service!