Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben ook positief over de koffie van Tesla. Daar kunnen ze bij andere garages echt nog wat van leren! :D

Bij ons zit er ook een melkopschuimer in, dus komt er zelfs cappuccino uit !

IMG_1031.JPG
 
  • Like
Reactions: dicktump and Faiz71
Vanochtend kreeg ik een melding van een storing in de luchtvering. Gemeld bij SeC te Groningen. Op afstand is de storing uitgelezen. En Is mij verzocht de auto naar de SeC te brengen. Omdat ik morgen naar München ga en meteen daarna weer terug, stond er een mooie P85D klaar om met mij dat klusje te klaren.
Het wachten is nu op een nieuwe luchtcompressor. Helaas is deze niet op voorraad.
Kortom voor nu een prima service.

Ik kreeg diezelfde woensdag 's middags de melding 'luchtvering heeft onderhoud nodig' (na 20 minuten parkeren bij -5 graden). Gestopt, bleek de vering bij het linker voorwiel ingezakt. Er waren in Groningen geen Tesla's als vervangende auto meer beschikbaar (dus je was me net voor). Kreeg een Jaguar F-pace met maar 750 kilometer op de teller. Drie rijmodi: eco, normaal en sport maar dat maakt maar een zielig verschil vergeleken met 'onze' standard/chill schakelaar. Trage respons op het gaspedaal. Fraai afgewerkt interieur (met bizar veel knopjes), maar zo'n brommertje is gewoon gedateerd. Mis bovendien de Autopilot enorm!

5000 kilometer geleden was er hetzelfde beeld, toen bij het rechter achterwiel geen vering meer.
 
Ik kreeg diezelfde woensdag 's middags de melding 'luchtvering heeft onderhoud nodig' (na 20 minuten parkeren bij -5 graden). Gestopt, bleek de vering bij het linker voorwiel ingezakt. Er waren in Groningen geen Tesla's als vervangende auto meer beschikbaar (dus je was me net voor). Kreeg een Jaguar F-pace met maar 750 kilometer op de teller. Trage respons op het gaspedaal. Fraai afgewerkt interieur, maar zo'n brommertje is gewoon gedateerd.

5000 kilometer geleden was er hetzelfde beeld, toen bij het rechter achterwiel geen vering meer.

@CL600: het was geheel niet mijn intentie je een mooie P85D door de neus te boren. Was er wel blij mee dat we een Tesla-loaner aangeboden kregen. Nu konden we P'wolde-München-P'wolde in stijl rijden. Onderweg nog even gedold met een nieuwe Mustang. Amerikanen onder elkaar. Die zal z'n dashcambeelden wel niet gedeeld hebben. Verder zo'n 125 km/h, AP. Niet van mezelf hè.
 
Afgelopen woensdag mijn eerste SEC ervaring.
Netjes geholpen, kundige medewerkers, goede en gezellige monteur die even mee reed. Eerste dingetjes opgelost, binnenkort even terug voor de laatste opleverpunten. Waaronder nieuwe assen(!) voor.
Koffie ook goed:) Kortom: positief

edit: het ging om Sec Den Haag, thanks to CJA Hulskamp:)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: S-19910
Ik durf er wel een nieuw draadje voor op te zetten.

'Vroeger' bracht ik mijn model S 's avonds rond een uur of 8 naar Amsterdam, kreeg een loaner mee en haalde hem 1 of 2 dagen later 's avonds of op zaterdag weer op. Ging reuze makkelijker en ook die keer dat ik een tas met gestreken wasgoed achterin de loaner had laten liggen kon ik die een weekend later bij een vriendelijke receptioniste ophalen.

Een paar weken geleden werd ik al ruw geconfronteerd met de nieuwe sluitingsstijden (tot 19 uur) zodat ik voor niks naar Amsterdam gereden bleek te zijn.

Vandaag wil ik een nieuwe afspraak maken. Nu blijkt dat je je auto helemaal niet meer 's avonds kunt wegbrengen maar pas op de dag en tijd van de servicebeurt zelf. Voor mensen die in de buurt van het SeC wonen of werken of voor degenen met een rijdend beroep misschien geen probleem maar voor mij wel.

Ik hoop maar dat dit de opmaat is naar het openen van meerdere Sec's in het land, want dit gaat nogal ten koste van het premiumgevoel.
 
  • Informative
Reactions: J-Peters
Ik ben niet verbaasd. Bij opstart waren er weinig Tesla's en veel nieuwe gemotiveerde medewerkers. Het motto was dat de beste auto en de beste service. Alles hing daar vanaf voor brand establishment.
Nu is het brand established, de nieuwe medewerkers van weleer zijn nu intussen al weer zowat 5 jaar in dienst, het wordt nu langzaam aan een doodgewone dertien in een dozijn dealerorganisatie, met dien verstande dat ze onderdeel van Tesla zelf zijn en dus een zware kostenpost. (Die kostenpost hebben andere autofabrikanten niet met de onafhankelijke dealer netwerken!).

Ik zie wel een markt voor studenten valets ontstaan die je auto van/naar SeCs transporteren ;)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Oneens. Het was ooit natuurlijk van de gekke dat in 3 shifts gewerkt moest worden tot 23:00 's avonds. Noodzakelijk vanwege relatief meer technische problemen, organisatie logistiek etc nog niet op orde waardoor doorloop reparaties te lang duurt etc. Wachttijden nog enigszins binnen de perken gehouden door deze langere werkdagen. Een vermogen uitgeven aan gratis loaners -ook zonder brandstofkosten waar ook nog eens over geklaagd wordt want ICE, langzaam, lelijk, te klein, te groot.

De operatie in Amsterdam (enige die ik ken) lijkt nu aardig op orde. Nette check-in bays ipv wachten bij een balie, wachttijden en om 18:00 houdt het gewoon op. Brengen als je te woord wordt gestaan heeft als voordeel dat het euvel besproken en geshowed kan worden en daarmee duidelijk is voor de monteurs. Een achtergelaten instructie werkt niet altijd. Afhalen na sluitingstijd is nog altijd mogelijk. Daar komt straks nog de service aan huis/kantoor bij als unieke propositie. Ik zie echt het probleem niet, want slechter dan dealerbedrijven is het absoluut niet.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Gisteren mijn eerste ervaring bij het SeC in Amsterdam. Na jaren van ervaring bij Volvo, Audi en BMW dealers ben ik erg tevreden over de Tesla service. Helaas geen Tesla als leenauto, maar op de vraag of ik die dikke Jaguar volgetankt weer in moest leveren werd bijna gelachen......natuurlijk niet meneer, daar doen we niet aan.
Gewoon alleen sleutel teruggeven en gaan in de stilte (en slechts 2 knopjes) van de Tesla......rekening komt wel meneer....ook daar geen enkele moeite.
Al met al dus erg tevreden......al hoop ik er natuurlijk niet maandelijks langs te moeten ;)
 
Ik zie echt het probleem niet, want slechter dan dealerbedrijven is het absoluut niet.

Na jaren van ervaring bij Volvo, Audi en BMW dealers ben ik erg tevreden over de Tesla service.
Ja hee wacht even, dit is het 'Janken over...' draadje, gaan jullie eens gauw naar het (inmiddels een paar pagina's naar benede gezakte) Positieve service ervaringen draadje, ik raak helemaal in de war! :confused::p:D
 
Ik zie echt het probleem niet, want slechter dan dealerbedrijven is het absoluut niet.

Misschien niet slechter, maar de dealerbedrijven vind je overal. Ik moet bijna een uur omrijden om al bij de dichtstbijzijnde Tesla vestiging te komen. Vroeger werd dat perfect opgevangen door een perfecte valet service. De laatste keren mocht ik gewoon naar Amsterdam rijden. Met een gemiddelde van 7 bezoekjes per jaar kost me dat wel heel erg veel tijd.
 
Misschien niet slechter, maar de dealerbedrijven vind je overal. Ik moet bijna een uur omrijden om al bij de dichtstbijzijnde Tesla vestiging te komen. Vroeger werd dat perfect opgevangen door een perfecte valet service. De laatste keren mocht ik gewoon naar Amsterdam rijden. Met een gemiddelde van 7 bezoekjes per jaar kost me dat wel heel erg veel tijd.
En dat is het punt. Voor vrijwel elk ander merk heb ik een dealer op 15 minuten afstand zitten. Halen en brengen is mij niet aangeboden, zou ik best voor willen betalen ook. En waarom ik hem niet de avond tevoren kan brengen als ze wel tot 19 uur open zijn is mij helemaal een raadsel.