Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
De vraag is alleen wanneer ;)

Ik zit 2 maanden te wachten om enige communicatie te krijgen over wanneer de openstaande issues worden opgelost die tijdens, of vlak na, de aflevering zijn geconstateerd.

Meest zorgelijke punt: een veiligheidgordel werkt niet meer. Tesla heeft geen enekel haast op dit op te lossen

Veiligheidsissues zouden een prio1 moeten hebben en die zou ik ook zeker via je Tesla account melden met escalatie erbij.
Heb ik ook één keer gedaan en ik werd toen heel snel door het SeC gebeld en internationaal of het klopte dat er een afspraak was gemaakt.

In die melding (die ik bewust in het Engels had gedaan) ook melden dat je hen ook juridisch zult aanspreken voor de gevolgen.
 
Zit nu al een uur aan de telefoon in de wachtstand bij Tesla SEC Amsterdam. Lijkt er op dat ze helemaal niet meer opnemen...:mad:
....al onze service adviseurs zijn in gesprek, uw oproep zal in volgorde van binnenkomst worden behandeld....
Uiteindelijk nam gisteren iemand in Arnhem het gesprek op.
Ze hebben het echt behoorlijk druk, afgelopen maand weer nieuwe mensen aangenomen.
 
Ook in het andere Janken draadje gaan de klachten vooral over SeC Amsterdam. Misschien moet ik Groningen eens gaan proberen. Of misschien kan Tesla een valetservice opzetten (desnoods betaald) om de auto te halen en brengen.

Ik ken Amsterdam niet qua SeC, maar Groningen is volgens mij een stuk rustiger. Er staan daar eigenlijk nooit veel auto's op de parkeerplaats en dus zo op het oog ook geen backlog aan auto's waar nog iets aan moet gebeuren.

De keer dat ik er een afspraak moest maken kon ik met 2 weken terecht.
 
  • Informative
Reactions: Astrid
Ik zou graag jullie mening willen horen of mijn afgelopen service ervaring. Ben ik nou te pietje precies of mag ik hier van balen? Ik heb dit ook geschreven in de enquete.

Auto binnengebracht bij het SEC voor de volgende zaken. Doorgesproken met monteur 6 weken geleden tijdens intake. Toen was alvast 1 raam gesteld (waarbij mij een week later opviel dat er een connector onderaan de deur tussen deur en deurkaart het deurrubber aan het kapotduwen was).

- voorruitreparatie;
- spiegelkap (verkeerde kleur geleverd bij aflevering in aug '18)
- rammelende luchtvering;
- slecht afgestelde ramen;
- rammelende aandrijving;
- gele band om scherm.

Tevens zouden de bestelde wintermatten klaarliggen. Tijdens de inname van de auto was de monteur die de afspraak gemaakt had (en de vorige keer de problemen had geïnventariseerd) niet aanwezig. Ik heb uiteindelijk de intake met een nieuwe monteur gedaan. Geen probleem, alleen mijn afspraak was niet goed in de agenda gezet, waardoor we nog lang bezig zijn geweest om de problemen uit te leggen en te inventariseren en was onduidelijk of er een leenauto beschikbaar was. Doordat alles bij elkaar (intake, leenauto, etc) het laat was geworden heb ik aangegeven dat de wintermatten wel komen als ik de auto op haal (leg ze maar in de auto). Ik zou op de hoogte gehouden worden van de reparaties per sms.

Vanmiddag (10 dagen later) heb ik de auto weer op kunnen halen. Ik heb geen sms-berichten ontvangen. Helaas was de monteur die aan de auto gewerkt had, (wederom) niet beschikbaar om de overdracht te doen en moest een andere medewerker zoeken in het systeem naar wat er allemaal gedaan was (kon het in eerste instantie niet vinden en kwam niet verder dan 'nieuwe voorruit').

De ramen zijn afgesteld, de ruit is vervangen, evenals de spiegelkap. De pees rondom de nieuwe voorruit ligt niet helemaal strak (wijkt aan de zijkanten en bovenkant). De luchtvering kan nu nog niet worden vervangen, omdat het in het productontwerp zit. Gelt ook voor scherm en aandrijfassen. Wordt 2019.

Eenmaal klaar om naar huis te gaan valt mij op dat op mijn witte bekleding grijze viezige vegen zitten, op beide voorstoelen en deurinleg. De binnenspiegel zat vol met vette vingers en het stuur en keyfob is ook vettig. (glimmen) Het schoonmaken (weer een nieuwe medewerker die is gaan poetsen) van de voorstoelen heeft ten dele gewerkt, omdat wel de witte bekleding schoon wordt, maar de witte naad grijzig blijft. Ik baal hier stevig van. Ik was van plan lang toe te komen met de auto, ben een pietje precies in dit soort dingen en nu wordt door toedoen van derden de auto beschadigd.

Verder zijn de bestelde wintermatten verdwenen en ook niet meer op voorraad (?). Ik hoop dat ze op tijd beschikbaar zijn voor de vakantie. De medewerker kon me helaas niet vertellen wanneer de wintermatten er zijn. Hij dacht dat ze achterin de auto lagen.

Al met al een ervaring rijker maar een illusie armer. Ik had dit niet verwacht. Ben ik nou te kritisch? Die luchtvering, aandrijfassen en scherm vind ik allemaal prima, zonde om nu te vervangen als er nog geen fix is. Het doet wel afbreuk aan het rijgenot, maar OK, er is mee te leven. Maar de rest van de gang van zaken...?
 
Ik zou graag jullie mening willen horen of mijn afgelopen service ervaring. Ben ik nou te pietje precies of mag ik hier van balen? Ik heb dit ook geschreven in de enquete.

Auto binnengebracht bij het SEC voor de volgende zaken. Doorgesproken met monteur 6 weken geleden tijdens intake. Toen was alvast 1 raam gesteld (waarbij mij een week later opviel dat er een connector onderaan de deur tussen deur en deurkaart het deurrubber aan het kapotduwen was).

- voorruitreparatie;
- spiegelkap (verkeerde kleur geleverd bij aflevering in aug '18)
- rammelende luchtvering;
- slecht afgestelde ramen;
- rammelende aandrijving;
- gele band om scherm.

Tevens zouden de bestelde wintermatten klaarliggen. Tijdens de inname van de auto was de monteur die de afspraak gemaakt had (en de vorige keer de problemen had geïnventariseerd) niet aanwezig. Ik heb uiteindelijk de intake met een nieuwe monteur gedaan. Geen probleem, alleen mijn afspraak was niet goed in de agenda gezet, waardoor we nog lang bezig zijn geweest om de problemen uit te leggen en te inventariseren en was onduidelijk of er een leenauto beschikbaar was. Doordat alles bij elkaar (intake, leenauto, etc) het laat was geworden heb ik aangegeven dat de wintermatten wel komen als ik de auto op haal (leg ze maar in de auto). Ik zou op de hoogte gehouden worden van de reparaties per sms.

Vanmiddag (10 dagen later) heb ik de auto weer op kunnen halen. Ik heb geen sms-berichten ontvangen. Helaas was de monteur die aan de auto gewerkt had, (wederom) niet beschikbaar om de overdracht te doen en moest een andere medewerker zoeken in het systeem naar wat er allemaal gedaan was (kon het in eerste instantie niet vinden en kwam niet verder dan 'nieuwe voorruit').

De ramen zijn afgesteld, de ruit is vervangen, evenals de spiegelkap. De pees rondom de nieuwe voorruit ligt niet helemaal strak (wijkt aan de zijkanten en bovenkant). De luchtvering kan nu nog niet worden vervangen, omdat het in het productontwerp zit. Gelt ook voor scherm en aandrijfassen. Wordt 2019.

Eenmaal klaar om naar huis te gaan valt mij op dat op mijn witte bekleding grijze viezige vegen zitten, op beide voorstoelen en deurinleg. De binnenspiegel zat vol met vette vingers en het stuur en keyfob is ook vettig. (glimmen) Het schoonmaken (weer een nieuwe medewerker die is gaan poetsen) van de voorstoelen heeft ten dele gewerkt, omdat wel de witte bekleding schoon wordt, maar de witte naad grijzig blijft. Ik baal hier stevig van. Ik was van plan lang toe te komen met de auto, ben een pietje precies in dit soort dingen en nu wordt door toedoen van derden de auto beschadigd.

Verder zijn de bestelde wintermatten verdwenen en ook niet meer op voorraad (?). Ik hoop dat ze op tijd beschikbaar zijn voor de vakantie. De medewerker kon me helaas niet vertellen wanneer de wintermatten er zijn. Hij dacht dat ze achterin de auto lagen.

Al met al een ervaring rijker maar een illusie armer. Ik had dit niet verwacht. Ben ik nou te kritisch? Die luchtvering, aandrijfassen en scherm vind ik allemaal prima, zonde om nu te vervangen als er nog geen fix is. Het doet wel afbreuk aan het rijgenot, maar OK, er is mee te leven. Maar de rest van de gang van zaken...?
Je mag zeker kritisch zijn. Het betreft een auto in de hogere prijsklasse, daar mag wat tegenover staan. De problemen zijn herkenbaar en een aantal van je punten staan ook op mijn lijstje en de mijne is ondertussen al weer anderhalf jaar oud. Probleem is dat het een organisatie is met op dit moment behoorlijke groeistuipen, die voor de nodige problemen zorgen. De ene kan hier beter mee omgaan dan een ander. Uiteindelijk wordt het opgelost, maar het duurt af en toe wel lang.
 
Al met al een ervaring rijker maar een illusie armer. Ik had dit niet verwacht. Ben ik nou te kritisch? Die luchtvering, aandrijfassen en scherm vind ik allemaal prima, zonde om nu te vervangen als er nog geen fix is. Het doet wel afbreuk aan het rijgenot, maar OK, er is mee te leven. Maar de rest van de gang van zaken...?
Ja dat vind ik toch abnormaal hoor. Ik heb veel betere ervaringen in België met Aartselaar en Hasselt, maar misschien ligt het tempo daar lager?
 
Breng ik zojuist de auto voor de buurt naar Tesla Service Tilburg. Vraag ik of ze ook even naar de lader willen kijken omdat ik daar afgelopen week problemen mee had. Reactie: Nee, doen we niet, daar hebben we geen tijd voor. Het is erg druk.
Hier heb ik geen woorden voor. Laat het woord Service svp weg
 
Breng ik zojuist de auto voor de buurt naar Tesla Service Tilburg. Vraag ik of ze ook even naar de lader willen kijken omdat ik daar afgelopen week problemen mee had. Reactie: Nee, doen we niet, daar hebben we geen tijd voor. Het is erg druk.
Hier heb ik geen woorden voor. Laat het woord Service svp weg

Even een update: Ik heb na deze posting nog een keer contact opgenomen met het service center in Tilburg en toevallig kwam ik bij Amélie terecht, een servicemedewerkster die er al net zo lang werkt als wij Tesla rijden, dus ook eentje van het eerste uur. Ik heb mijn verhaal bij haar gedaan, ze verontschuldigde zich voor wat er was gebeurd en zij heeft meteen actie ondernomen. Ze kon zien dat de slave lader slechts op één fase functioneerde, dus dat ik in plaats van 22 kW ongeveer 17 kW kon laden. Een nieuwe slave lader zou 2.500 euro kosten, exclusief inbouw (oef). Omdat we nagenoeg alleen 's nachts laden vind ik dat snel zat. Jammer dat de service van persoon tot persoon verschilt, dan zou niet het geval moeten zijn!
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Even een update: Ik heb na deze posting nog een keer contact opgenomen met het service center in Tilburg en toevallig kwam ik bij Amélie terecht, een servicemedewerkster die er al net zo lang werkt als wij Tesla rijden, dus ook eentje van het eerste uur. Ik heb mijn verhaal bij haar gedaan, ze verontschuldigde zich voor wat er was gebeurd en zij heeft meteen actie ondernomen. Ze kon zien dat de slave lader slechts op één fase functioneerde, dus dat ik in plaats van 22 kW ongeveer 17 kW kon laden. Een nieuwe slave lader zou 2.500 euro kosten, exclusief inbouw (oef). Omdat we nagenoeg alleen 's nachts laden vind ik dat snel zat. Jammer dat de service van persoon tot persoon verschilt, dan zou niet het geval moeten zijn!
Terwijl er ergens stapels laders uit schadevoertuigen moeten liggen die je voor een habbekrats kunt kopen en laten inbouwen. Ik weet alleen niet waar je daarvoor terecht kunt. Lijkt me ook wat duurzamer dan altijd maar nieuwe, vervangende onderdelen uit de US laten komen.
 
Terwijl er ergens stapels laders uit schadevoertuigen moeten liggen die je voor een habbekrats kunt kopen en laten inbouwen. Ik weet alleen niet waar je daarvoor terecht kunt. Lijkt me ook wat duurzamer dan altijd maar nieuwe, vervangende onderdelen uit de US laten komen.
Misschien dat het bedrijf in Almere dit kan organiseren? Zitten een paar handige jongens die vliegensvlug werken.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Terwijl er ergens stapels laders uit schadevoertuigen moeten liggen die je voor een habbekrats kunt kopen en laten inbouwen. Ik weet alleen niet waar je daarvoor terecht kunt. Lijkt me ook wat duurzamer dan altijd maar nieuwe, vervangende onderdelen uit de US laten komen.
Zag ergens een filmpje op youtube waar ze de zekering van de lader vervingen (zekering van een paar euro) volgens hem was dit meestal het probleem bij een defecte lader. Zekering zit echter onmogelijk verstopt, een klein inspectiedekseltje zou wel handig zijn geweest. Nu moet je de hele lader openschroeven en moet je wel enigzins weten waarmee je bezig bent om de boel spanningsloos te krijgen.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Mijn ervaring met dit type zekeringen is dat deze na een bepaalde levensduur eruit springen. Als ze krap bemeten zijn dan “slijt” het draadje in de zekering door warm worden en weer afkoelen, als het bij een gloednieuwe auto gebeurt even achter je oren krabben als er al 200k km op staat keertje vervangen, mocht hij er dan meteen weer uit gaan is er inderdaad wat anders mis.
 
Terwijl er ergens stapels laders uit schadevoertuigen moeten liggen die je voor een habbekrats kunt kopen en laten inbouwen. Ik weet alleen niet waar je daarvoor terecht kunt. Lijkt me ook wat duurzamer dan altijd maar nieuwe, vervangende onderdelen uit de US laten komen.
Iemand op het forum had er een over...die eigenlijk onnodig door Tesla was vervangen of waarvan alleen de communicatie unit defect was.
Maar wie ook alweer...:confused:

@Mobiletuur als Amsterdam je niet te ver is: New Electric bouwt plofauto's om tot electro maar doet ook steeds meer reparatie werk aan bestaande EV's. Wellicht iets dat ze kunnen herstellen.
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: PaulusdB