Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
veel minder werk voor letselschade specialisten ook waarschijnlijk :D:D

Ja. En taxichauffeurs en ambulances en SEH's en verzekeraars en autodealers (ziet er niet hoopgevend uit bij de anderen) en werkplaatsen en verkeerspolitie en lijnbussen en ga zo nog maar even door.
Wat mij betreft, mijn AOW aanvrage is op de bus gedaan :)

Maar zonder gekheid, de impact zal op heel veel plekken te merken zijn en maatschappelijk gezien komt er veel energie vrij die we ergans anders kunnen gaan inzetten (hopelijk niet alleen in theorie).
 
Echte schuinsmarcheerders krijgen hopelijk respijt van de voorgestelde maatregelen bij de SuC.
Bij sommige activiteiten is het zeeeer onbeleefd om al na 15 minuten er even 3 minuten tussenuit te marcheren ;)

Erftstadt staat dan boven aan dat lijstje, kom daar maar eens tussen 23.00 en 02.00 uur, bij voorkeur in het weekend.

Tja, het is voor de concentratie ook niet goed om gedwongen een frisse neus te gaan halen.
 
Het is weer mijn beurt. Met mijn eerste Tesla had ik de voor die tijd gebruikelijke issues. Batterij vervangen, 2 x nieuwe motor (laatste was van de Q serie dus probleem was opgelost), keertje panodak en nog wat kleine zaken die bij de eerste series hoorden. Overigens nooit gestrand.

Inmiddels alweer ruim een jaar de tweede, 70D, en 60k gereden (over een paar dagen). Op een keer vervangen van de camera na (iets exemplarisch) niets gehad. Alles doet wat het moet doen. Werd bijna saai :)

Eergisteren was ik in de buurt en reed ik even aan om te vragen of een kraakje in de stuurinrichting kwaad kon. Na check was reactie dat men daar iets aan kan doen. Ik stelde voor dat ik een afspraak zou maken maar werd uitgenodigd om naar binnen te rijden. Ik kreeg de keuze om te wachten of om een leenauto te krijgen "we hebben alleen maar een BMW". Omdat ik mijn "werk' (Macbook) niet bij me had koos ik voor het laatste.

Ik kreeg een bijna nieuwe BMW 520i mee, geen Tesla wat rijden betreft, maar ook geen straf. Waar krijg je dat?

Gisterochtend weer opgehaald, stuurinrichting gefixt, tegelijk deurbekleding passagiersdeur nieuwe clip (schoot wel eens los bij hard dichtdoen), piepjes uit deurklinken gehaald, iets vervangen bij laadpoort (haarscheurtje in kunststof?) en verder helemaal gewassen en van binnen schoongemaakt. Was alsof ik een nieuwe auto ophaalde.

Mijn complimenten voor deze geweldige service!

IMG_4674.jpg
 
2 weken geleden in SeC Duiven geweest na 4.5 maanden ownership en 19287 km.
Had van te voren gebeld met 5 op- en aanmerkingen:
1. kloink bij scherp uitsturen,
2. driehoeks ruitje rechtsvoor gebulder op (zeer) hoge snelheden,
3. grom van kleppen/lamellen koeling batterij,
4. ledje deurhendel linksachter brandde niet meer,
5. meer afrolgeluid banden.

1. komt gelukkig niet vaak voor, maar is een bewuste afstelling tussen comfort en sportief rijgedrag. Niets aan gedaan.
2. verdikkingsmateriaal in rubbers aangebracht. Helaas heb ik nu meer last van windgeruis op lagere snelheden. Moet dus nog een keer terug om dat te laten verhelpen.
3. de kleppen/lamellen zijn net te groot. Hierdoor lopen ze aan. Stukje afgedremeld. Geen gegrom meer.
4. nieuw ledje geplaatst.
5. banden zijn gaan cuppen/onregelmatige zaagtandslijtage ronde de hele band op de binnenste schouder. Linksvoor was het ergste. De monteur raadde aan iedere 8 a 9000 km banden te roteren (linksvoor naar rechtsachter, rechtsvoor naar linksachter en vice versa). Op de website van Tesla staat bandenrotatie iedere 10000 km aangeven. Banden zijn gebalanceerd en auto is uitgelijnd. Kosten € 330.

Punten 2, 3 en 4 zijn onder garantie verholpen.

Al met al een zeer positieve ervaring, maar dus wel een puntje van aandacht: roteer iedere 9000 kilometer je banden. Mij is dit bij aflevering nooit verteld. Roteren jullie je banden?
 
Nee ik heb het wel gelezen. Maar het wordt dacht ik wel gedaan als je je winter en zomer banden wissel laat doen bij Tesla. En met jaarlijks 20.000 km zit ik net mooi op de grens wanneer het moet.

Ik was bij de SeC in Aartselaar langsgeweest op woensdag voor een afspraak (ik had net mijn agenda voor maart helemaal klaar en dacht goed op tijd gaan afspreken), en mocht al gewoon de dag erna langskomen!

1. Jaarlijks onderhoud
2. Klink bestuurderskant maakt krassen op ruit
3. Spiegel bestuurderskant klapt niet altijd automatisch uit
4. irritant geluid bij optrekken op hogere snelheid

1. Niks bijzonders, gewoon kostelijk.
2. Nieuwe raam, en klink hersteld, zit nu wel met enorme windruis dus moet terug
3. Volledig nieuwe spiegel, deed niet aan de eisen.
4. Zowel de cardanas links vooraan als rechts vooraan zijn vervangen, bij eerste herstelling vorig jaar was slechts die rechts voor vervangen, en niet geheel. Nu hadden ze blijkbaar sinds dit jaar meer vrijheid in het vervangen van onderdelen, waar ze vroeger toestemming moesten vragen. Geluid is weg, optrekken kan weer zonder irritant geluid.
 
Twee weken terug ging mijn s binnen voor kleine garantiereparatie. Toen men mij opbelde om te melden dat de wagen klaar was wou men absoluut de wagen wassen. Ik liet weten dat hij net 2 dagen uit de carwash was en dat gezien het regenweer ze dit niet hoefden te doen. Toen ik de wagen ging afhalen bleek dat ze hem binnenin hadden proper gemaakt. Van goede service gesproken.
 
  • Like
Reactions: BartJ
Een iets minder positieve service ervaring bij het maken van een nieuwe afspraak vorig week. Een vervangwagen? "Neen daar heeft u geen recht meer op bij herstellingen die minder dan twee uur duren." Dit zou enkel geldig zijn voor Leasing. Privé zouden ze dit nog wel doen.
Dit is dus ook alweer een nieuwe regel in aanloop naar de model 3 vermoed ik (samen met de limiet op supercharging).
Op zich geen probleem als ze me dan ook de garantie kunnen geven dat de wagen opnieuw binnen de twee uur beschikbaar is. Laatst ging het ook maar 1.5h duren en was ik buiten na 2.5h...
 
Een iets minder positieve service ervaring bij het maken van een nieuwe afspraak vorig week. Een vervangwagen? "Neen daar heeft u geen recht meer op bij herstellingen die minder dan twee uur duren." Dit zou enkel geldig zijn voor Leasing. Privé zouden ze dit nog wel doen.
Dit is dus ook alweer een nieuwe regel in aanloop naar de model 3 vermoed ik (samen met de limiet op supercharging).
Op zich geen probleem als ze me dan ook de garantie kunnen geven dat de wagen opnieuw binnen de twee uur beschikbaar is. Laatst ging het ook maar 1.5h duren en was ik buiten na 2.5h...

zelfde verhaal hier, vorige keer zijn ze me komen halen en brengen naar werk op 30km daarvan. echt makkelijker is het er niet op geworden.
 
Vandaag bij sec Den Haag geweest omdat deurhendel niet werkte van buitenaf. Was zondag net terug gekomen uit Noorwegen dus de auto zag er niet uit. (Binnen en buiten) met leenauto vertrokken en smiddags was de hendel weer gemaakt en helemaal schoon gemaakt, binnen en buiten! Wat een service! Verder hebben Ze nu in Den Haag wel een nieuw hoekje gemaakt waar je kan zitten, koffie kan drinken en eventueel wat kan werken. Was ivm het oog op de Model 3 die eraan komt. Korte reparaties moet je straks dus op wachten..