Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Powerwall

This site may earn commission on affiliate links.
Eneco CrowdNett
Zelf zonne-energie opslaan, samen CO2-uitstoot terugdringen
• Investeer in een Tesla Powerwall voor slechts € 4.500 (excl. btw)
• Vijf jaar lang € 450 vergoeding
https://mail.eneco.nl/3/4/86/5/spJ-gRkr7jkYrgBIb-aJPrWIi5wl5f4GJyXwQSJHJavqmEfuFZn1FNQ5lEPze2fh
Eneco CrowdNett

Netwerk van thuisbatterijen moet back-up vormen voor landelijk stroomnet

Netwerk van thuisbatterijen vormt duurzame back-up voor landelijk stroomnet

Disclaimert: ben er geen klant en heb geen belangen. Maar lijkt me wel interessant!
 
Eneco CrowdNett
Zelf zonne-energie opslaan, samen CO2-uitstoot terugdringen
• Investeer in een Tesla Powerwall voor slechts € 4.500 (excl. btw)
• Vijf jaar lang € 450 vergoeding
Eneco CrowdNett

Netwerk van thuisbatterijen moet back-up vormen voor landelijk stroomnet

Netwerk van thuisbatterijen vormt duurzame back-up voor landelijk stroomnet

Disclaimert: ben er geen klant en heb geen belangen. Maar lijkt me wel interessant!

Nog even wachten. Powerwall 2.0 komt er aan.
 
Als ik er een koop is het van Tesla rechtstreeks. Waarom Tesla dit toelaat weet ik niet, beter is zoals ze met de auto's doen zonder dealers.

Ik kan het me wel een beetje voorstellen omdat hier Eneco de klant is van Tesla. Zij hebben er belang bij dat de netbelasting wordt verminderd door op deze manier pieken weg te scheren. Dat Eneco daar dan de klant voor laat betalen die er iets voor terugkrijgt (450 x een paar jaar) maar verder door de verplichte saldering niet beter (of slechter) uit is, is een tweede. Ik zou zelf ook met Tesla in zee gaan en ben benieuwd wat men op 28 oktober zal vertellen.
 
Als ik er een koop is het van Tesla rechtstreeks. Waarom Tesla dit toelaat weet ik niet, beter is zoals ze met de auto's doen zonder dealers.
Eneco zet een proefproject op met distributed 'peak shaving' en wil daar graag voor betalen om proefpersonen binnen te krijgen, ik zie daar geen probleem in. Er zitten ook voorwaarden aan de koop als je hieraan mee doet die je niet hebt als je alleen een Powerwall koopt waarmee je niet aan CrowdNett mee doet.
 
Ik kan het me wel een beetje voorstellen omdat hier Eneco de klant is van Tesla. Zij hebben er belang bij dat de netbelasting wordt verminderd door op deze manier pieken weg te scheren. Dat Eneco daar dan de klant voor laat betalen die er iets voor terugkrijgt (450 x een paar jaar) maar verder door de verplichte saldering niet beter (of slechter) uit is, is een tweede. Ik zou zelf ook met Tesla in zee gaan en ben benieuwd wat men op 28 oktober zal vertellen.
Ik gok op een Powerwall die rechtstreeks op pv kan worden aangesloten/opgeladen en rechtstreeks (lees : DC) de Tesla kan opladen.
 
Ik kan het me wel een beetje voorstellen omdat hier Eneco de klant is van Tesla. Zij hebben er belang bij dat de netbelasting wordt verminderd door op deze manier pieken weg te scheren. Dat Eneco daar dan de klant voor laat betalen die er iets voor terugkrijgt (450 x een paar jaar) maar verder door de verplichte saldering niet beter (of slechter) uit is, is een tweede. Ik zou zelf ook met Tesla in zee gaan en ben benieuwd wat men op 28 oktober zal vertellen.

Buiten Eneco,kun je ook bij solarclarity terecht. Welke op haar beurt via diverse installateurs de installatie aanbied.
 
Eneco zet een proefproject op met distributed 'peak shaving' en wil daar graag voor betalen om proefpersonen binnen te krijgen, ik zie daar geen probleem in. Er zitten ook voorwaarden aan de koop als je hieraan mee doet die je niet hebt als je alleen een Powerwall koopt waarmee je niet aan CrowdNett mee doet.
Misschien is de deal in Nederland anders, maar hier tegen dat alles af is ben je 7000 euro kwijt voor iets dat bij Tesla $2500 kost.
 
Ik kan het me wel een beetje voorstellen omdat hier Eneco de klant is van Tesla. Zij hebben er belang bij dat de netbelasting wordt verminderd door op deze manier pieken weg te scheren. Dat Eneco daar dan de klant voor laat betalen die er iets voor terugkrijgt (450 x een paar jaar) maar verder door de verplichte saldering niet beter (of slechter) uit is, is een tweede. Ik zou zelf ook met Tesla in zee gaan en ben benieuwd wat men op 28 oktober zal vertellen.
Dus... je neemt een Powerwall bij je zonnepanelen om niet te hoeven salderen, en als Eneco dan komt mee-eten zou je alsnog moeten salderen? Of begrijp ik er niets van?
 
Dus... je neemt een Powerwall bij je zonnepanelen om niet te hoeven salderen, en als Eneco dan komt mee-eten zou je alsnog moeten salderen? Of begrijp ik er niets van?

Na 2020 vervalt de huidige salderingsregeling. Ben benieuwd wat het contract voor de periode hierna voorzien heeft. In het filmpje van Evers, die de eerst levering van het Crowdnet reeds van Eneco heeft ontvangen, zegt hij dat hij de vergoeding van € 450,- voor 10 jaar krijgt. Zo wil ik de deal ook wel. Heb iig een offerte gevraagd voor 3 Powerwalls.
 
Even dit oude draadje weer opgeduikeld voor het volgende:
Ik kwam er per toeval achter dat je door van rechts naar links over de afbeelding van je Tesla in de app op de telefoon te swipen, het een en ander verschijnt over de Tesla Powerwall.
Meen dat ik dat nog niet eerder op het forum langs heb zien komen?
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Zit er wel al in sinds voorjaar, want op de één of andere manier kreeg het meisje die in maart de aflvering van mijn auto deed, het voor elkaar om dat te laten zien.

Nu krijg ik als Referral Award een PowerWall, maar niemand weet wanneer men start met uitlevering en installatie... :(