Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Pre-facelift to facelift met originele onderdelen.

This site may earn commission on affiliate links.
Het is al een tijdje geleden dat ik zelf een post heb gestart maar ik ben wel een trouwe lezer.

Vandaag hebben wij eindelijk onze eerste pre-facelift naar facelift kunnen afwerken.
Dit stond al een tijdje op het programma maar het is er nooit van gekomen, tot nu dus! :).

Al de onderdelen die gebruikt worden zijn volledig origineel van Tesla. Motorkap, voorbumper, etc.
En de afwerking is nog beter gelukt als verwacht! :)
Ook blijven alle sensoren en radar voor de autopilot zitten op de originele plaatsen.

Foto's zeggen meer als duizend woorden dus bij deze.
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    376.3 KB · Views: 214
  • 2.jpg
    2.jpg
    417.5 KB · Views: 178
  • 3.jpg
    3.jpg
    456.3 KB · Views: 179
  • 4.jpg
    4.jpg
    419.4 KB · Views: 173
  • 5.jpg
    5.jpg
    388.3 KB · Views: 173
  • 6.jpg
    6.jpg
    439.4 KB · Views: 175
  • 7.jpg
    7.jpg
    371.3 KB · Views: 173
  • 8.jpg
    8.jpg
    376.3 KB · Views: 181
Het is al een tijdje geleden dat ik zelf een post heb gestart maar ik ben wel een trouwe lezer.

Vandaag hebben wij eindelijk onze eerste pre-facelift naar facelift kunnen afwerken.
Dit stond al een tijdje op het programma maar het is er nooit van gekomen, tot nu dus! :).

Al de onderdelen die gebruikt worden zijn volledig origineel van Tesla. Motorkap, voorbumper, etc.
En de afwerking is nog beter gelukt als verwacht! :)
Ook blijven alle sensoren en radar voor de autopilot zitten op de originele plaatsen.

Foto's zeggen meer als duizend woorden dus bij deze.

Mooi gedaan! Je bent mogelijk de eerste met een facelift in die donkerblauwe kleur :) Of vergis ik mij en is die kleur tijdelijk verkrijgbaar geweest?
 
Het is al een tijdje geleden dat ik zelf een post heb gestart maar ik ben wel een trouwe lezer.

Vandaag hebben wij eindelijk onze eerste pre-facelift naar facelift kunnen afwerken.
Dit stond al een tijdje op het programma maar het is er nooit van gekomen, tot nu dus! :).

Al de onderdelen die gebruikt worden zijn volledig origineel van Tesla. Motorkap, voorbumper, etc.
En de afwerking is nog beter gelukt als verwacht! :)
Ook blijven alle sensoren en radar voor de autopilot zitten op de originele plaatsen.

Foto's zeggen meer als duizend woorden dus bij deze.

Prachtig! By far de mooiste kleur van Tesla ooit imho.
 
In de USA hebben ze dit ook al wel eens uitgevoerd, hier op het forum al eens besproken maar daar bleek telkens dat er een soort gapende opening bij de zilveren T te zien zou zijn.
Vraag me af hoe dat bij deze conversie het geval is, hoe de naden en kieren zich verhouden etc. Zou het graag eens in het echt zien ook, mits de prijs ok is zou ik zoiets ook wel overwegen. En dan meteen icm het opnieuw spuiten vd motorkap ivm wat steenslag.
 
In de USA hebben ze dit ook al wel eens uitgevoerd, hier op het forum al eens besproken maar daar bleek telkens dat er een soort gapende opening bij de zilveren T te zien zou zijn.
Vraag me af hoe dat bij deze conversie het geval is, hoe de naden en kieren zich verhouden etc. Zou het graag eens in het echt zien ook, mits de prijs ok is zou ik zoiets ook wel overwegen. En dan meteen icm het opnieuw spuiten vd motorkap ivm wat steenslag.

Klopt, heb ik ook gezien. Dat was met de bestaande frunk kap.


Wat ik begrijp is dat deze ook met nieuwe frunk kap is gemaakt.

De facelift frunk afwerking is op paar cm anders
 
Hoi Jonathan! mooi en netjes gedaan.

Vindt ook dat je meteen de nieuwe lampen moet monteren.

Dat is een hele lastige zaak. deze worden heel anders aangestuurd, omdat het licht mee beweegt in de bochten.
De oude lampen geven trouwens meer licht dan de LED lampen. Zeker als je ze nog een beetje "tweaked"

In de USA hebben ze dit ook al wel eens uitgevoerd, hier op het forum al eens besproken maar daar bleek telkens dat er een soort gapende opening bij de zilveren T te zien zou zijn.
Dat was inderdaad oude motorkap op de nieuwe neus.
 
Heren, eindelijk een richtprijs. De conversie zou 3499 euro + BTW kosten. :)
Het zal max 200 duurder kunnen uitvallen afhankelijk of de nieuwe afdekkingen van de frunk nodig gaan zijn.
Het is natuurlijk nog maar onze allereerste. Maar hiermee moet het normaal wel lukken.

Hiervoor heb je dus de nieuwe motorkap alsook de facelift voorbumper.

AP blijft ook prima werken. Wij blijven volledig af van de radar.
Al bij al zeer geslaagd met originele Tesla onderdelen.
 
In de USA hebben ze dit ook al wel eens uitgevoerd, hier op het forum al eens besproken maar daar bleek telkens dat er een soort gapende opening bij de zilveren T te zien zou zijn.
Vraag me af hoe dat bij deze conversie het geval is, hoe de naden en kieren zich verhouden etc. Zou het graag eens in het echt zien ook, mits de prijs ok is zou ik zoiets ook wel overwegen. En dan meteen icm het opnieuw spuiten vd motorkap ivm wat steenslag.

Klopt, wel alles is zeer netjes afgewerkt. Ik heb een foto genomen van de frunk die open staat.
Er is inderdaad lichtjes een opening zichtbaar aan de chrome sierlijst maar enkel alleen als de frunk open staat.
Je moet er al met een vergrootglas gaan op zien om het op te merken.
Indien we de nieuwe afdekkingen van de facelift zouden gebruiken dan zie je er niets meer van.
Maar wegens tijdgebrek dus niet kunnen afwerken. Het is dan ook onze eerste conversie en wouden zo goedkoop mogelijk de facelift uitvoeren.