Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Pre heating

This site may earn commission on affiliate links.
Nog maar even voor de rijders die hun eerste winter in gaan.
Deze ochtend geladen tot 5 uur, daarna on 7 uur 50 minuten de verwarming op 20gr gezet. Bij de start van het verwarmen was het 7,5 gr.
Toen ik wegreed was er nog een stippellijn bij de regen, maar die verdween na 50 meter rijden al.
Ik laad met 11Kw en denk dat laden met 22Kw de batterij een stuk beter opwarmt, maar ben er ook van overtuigd dat voorverwarmen zeker ook de batterij verwarmd.
 
50 minuten voorverwarmen? Ik doe 10 minuten en dat is voldoende om de kou uit de auto te hebben.

Ik dacht dat dat geen effect heeft op het verwarmen van de batterij.


klopt/klopt niet, het hangt er van af hoeveel kW je MS binnenkrijgt, de MS zal het verschil consumeren uit de batterij. Ik weet niet hoeveel kWh de interieur verwarming + batterijpack verwarming in totaal verbruiken voor de wagen op te warmen. Maar als je bv laadt op een shuco zal hij zeker een mix van batterijpower & shuco gebruiken.
 
Ik heb toevallig van de week een scriptje geschreven:

07.45:

- Wake up
- Accustatus opvragen
- Buitentemperatuur opvragen

Accu meer dan 80km range en temperatuur minder dan 7 graden? Dan 30 graden climate control.

08.05: De baas komt eraan, terug naar 20 graden
 
Bij ons 3.... De snelheid van verwarmen hangt volgens mij ook af van 'Range mode' stand.

Ah. Is dat zo? Vond t al wat traag gaan vanochtend. Na 25 min voorverwarmen nog steeds maar graad of 15.

Beetje off-topic wellicht. Maar bij range mode met de regen van vandaag beslaan zowel de voorruit alsmede de ramen van de voorste portieren. Meer mensen last van? Eventuele oplossingen, behalve m uit range mode halen?
 
Ah. Is dat zo? Vond t al wat traag gaan vanochtend. Na 25 min voorverwarmen nog steeds maar graad of 15.

Beetje off-topic wellicht. Maar bij range mode met de regen van vandaag beslaan zowel de voorruit alsmede de ramen van de voorste portieren. Meer mensen last van? Eventuele oplossingen, behalve m uit range mode halen?

Met dit weer is rijden met 'range mode on' behoorlijk gevaarlijk. Ik kreeg vorig najaar bij het rijden op een 80 km/u weg plotseling te maken met volkomen beslagen ramen. Met de grootste moeite kon in afslaan en het probleem oplossen door range mode op off te schakelen.
 
Met dit weer is rijden met 'range mode on' behoorlijk gevaarlijk. Ik kreeg vorig najaar bij het rijden op een 80 km/u weg plotseling te maken met volkomen beslagen ramen. Met de grootste moeite kon in afslaan en het probleem oplossen door range mode op off te schakelen.

Klopt, je moet dit goed in de gaten houden. Als je ramen beslagen ben je bijna zeker in range mode aan het rijden. Jammer dat je hem, net op het ogenblik dat je al minder range hebt, uit range mode moet halen maar er is geen ontkomen aan.
 
Ik heb nog nooit range mode aangehad. Ook niet nodig gehad. Het bereik is toch groot genoeg om (in Nederland in ieder geval) met de auto te rijden zonder range mode? En als je dan zuinig zou willen doen, is het dan niet veel effectiever om wat rustiger te rijden (90-100 km/u) in plaats van de ventilatie te verminderen?