Alain13
Active Member
Range mode is echt onzin. Verwarming verbruikt 11kw standard en in range mode max 5,5kw. Dus als je gaat verwarmen dan doet hij er langer over om die temperatuur te bereiken. Ik hoef niemand uit te leggen dat als je 10min op 11kw verwarmt of 20min op 5,5kw je hetzelfde kwijt bent?
Overigens gebruikt de airco vele malen minder dan verwarming, dus daar zul je helemaal niet meer 'range' door krijgen.
En als het al uitmaakt zal het hoogstens met het verwarmen zijn en zal er tijdens het rijden en op temperatuur houden geen verschil zijn.
Op het Amerikaanse gedeelte van het forum is er een rijder die het heeft getest en gemeten (zal de link even zoeken).
In 7.0 schijnen ze de airco/verwarming te hebben verbeterd. Hij verbruikt minder energie en is sneller op de ingestelde temperatuur.
Grootste nadeel van range mode aan:
- preheat gaat veel langzamer
- accu wordt niet opgewarmt
Overigens gebruikt de airco vele malen minder dan verwarming, dus daar zul je helemaal niet meer 'range' door krijgen.
En als het al uitmaakt zal het hoogstens met het verwarmen zijn en zal er tijdens het rijden en op temperatuur houden geen verschil zijn.
Op het Amerikaanse gedeelte van het forum is er een rijder die het heeft getest en gemeten (zal de link even zoeken).
In 7.0 schijnen ze de airco/verwarming te hebben verbeterd. Hij verbruikt minder energie en is sneller op de ingestelde temperatuur.
Grootste nadeel van range mode aan:
- preheat gaat veel langzamer
- accu wordt niet opgewarmt