Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Pre heating

This site may earn commission on affiliate links.
I
Volgens mij staan ook de daglichten uit in rangemode en dat vind ik het grootste nadeel i.v.m. de veiligheid. In deze winter periode rijd je overdag natuurlijk *ALTIJD* met je verlichting aan.
DRL is verplicht voor alle auto's geleverd vanaf 2011. Deze staan ook bij Tesla gewoon aan in Range Mode. Wat wel uitgaat is wat Tesla "signatuurverlichting" noemt, een reeks lampen langs de onderste rand van de koplampen.
 
Wel apart als de accu niet zou verwarmen bij pre heating.
Bij mijn vorige Volvo heette dat pre conditioning en dat verwarmde of koelde wel degelijk de accu indien nodig. Zonder pre conditioning weigerde hij op stroom te rijden vanaf 0 gr.

Om het stippellijntje sneller weg te krijgen, zou het helpen om een paar keer flink gas te geven en zo de accu op te warmen?
 
Pre-heating wordt de batterij verwarmd als het koud is. Je krijgt een symbool in de App. Maar zo koud is het nog niet geweest.

Nou volgens mij krijg je drie kringeltjes te zien op 31 aug:
Screenshot_20180831-080351_Tesla.jpg

En als het echt kouder is op 27 okt:
Screenshot_20181027-101729_Tesla.jpg

Bij de laatste sneeuwde het dan wel afgelopen week in zweden:
20181027_105331.jpg
 
Blijft toch vreemd:
Vanochtend per ongeluk een uur voorverwarmd met de 11kw lader aangesloten, range mode uit, en nog steeds duurde het 20 minuten voor de regen volledig beschikbaar was.
Het lijktt er niet op dat het voorverwarmen enig effect heeft op de accu, althans bij deze temperaturen.
 
Blijft toch vreemd:
Vanochtend per ongeluk een uur voorverwarmd met de 11kw lader aangesloten, range mode uit, en nog steeds duurde het 20 minuten voor de regen volledig beschikbaar was.
Het lijktt er niet op dat het voorverwarmen enig effect heeft op de accu, althans bij deze temperaturen.
Voorverwarmen trekt te weinig stroom uit de batterij om deze goed op te warmen.
Als je wil voorkomen dat je geen of beperkte regen hebt moet je zorgen dat je auto het uur voor je vertrekt staat te laden, maar wel liefst met meer dan 11kW als dat kan.
Je kan het laden handmatig starten of schedulen als je weet wanneer je gaat vertrekken.
 
Blijft toch vreemd:
Vanochtend per ongeluk een uur voorverwarmd met de 11kw lader aangesloten, range mode uit, en nog steeds duurde het 20 minuten voor de regen volledig beschikbaar was.
Het lijktt er niet op dat het voorverwarmen enig effect heeft op de accu, althans bij deze temperaturen.
Klopt. Alleen voorverwarmen met 3 x 32A, dus met 22 kW laden gedurende een half uur, warmt de accu echt op.
 
Als je wil voorkomen dat je geen of beperkte regen hebt moet je zorgen dat je auto het uur voor je vertrekt staat te laden, maar wel liefst met meer dan 11kW als dat kan.
Je kan het laden handmatig starten of schedulen als je weet wanneer je gaat vertrekken.
Ok, in mijn geval heeft hij een uur voorverwarmd op de 11kW, de lader geeft dan ook de bekende streepje, maar als ik het goed begrijp moet je dan handmatig tegelijkertijd de accu bijladen?
 
Ok, in mijn geval heeft hij een uur voorverwarmd op de 11kW, de lader geeft dan ook de bekende streepje, maar als ik het goed begrijp moet je dan handmatig tegelijkertijd de accu bijladen?
Correct, als je aan de lader hangt en je interieur gaat verwarmen zal hij de stroom daarvoor uit de laadpaal betrekken.
Dat verwarmt echter de batterij niet. Je zal het laatste uur voor je vertrekt je batterij moeten opladen wil deze opwarmen.
Maar 11kW is daarvoor wellicht zelfs te weinng.
 
Enkel de P modellen hebben een pre-heating modus/indicator voor optimale afgifte indien je ludicrous+ activeerd om de batterij op optimale temperatuur te krijgen. Alle andere modellen moeten laden met een hoog vermogen of even stevig onzuinig rijden om de batterij te verwarmen. Bij het laatste ga je dus heel veel meer verbruiken om regeneratie te optimaliseren......

Dan kun je beter je rechtervoet leren niet teveel te accelereren en je auto meer uit te laten rollen. Beide zorgen ervoor dat er minder energie verbruikt wordt waardoor er dus minder energie verloren gaat in het omzettingsproces dan wel door acceleratie of afremmen.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
De stoel gaat bij mij (wel cold weather pakket) pas aan als ik er op ga zitten.
Volgens mij gaat de stuurverwarming ook dan pas aan.
Vandaar dat ik hoopte dat dit nu met de app aan gezet kon worden door op het plaatje van de auto de juiste stoelen aan te klikken.
Misschien komt dit later ooit nog. ;)
 
Correct, als je aan de lader hangt en je interieur gaat verwarmen zal hij de stroom daarvoor uit de laadpaal betrekken.
Dat verwarmt echter de batterij niet. Je zal het laatste uur voor je vertrekt je batterij moeten opladen wil deze opwarmen.
Maar 11kW is daarvoor wellicht zelfs te weinng.
Dank. Doe ik voortaan geen pogingen meer. Als berijder sinds mei zijn dit wel tegenvallende tijden qua bereik.