Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Prepaid service: zinnig of niet

This site may earn commission on affiliate links.
Na lang wikken en wegen heb ik besloten het toch maar te doen. Onderhoud moet sowieso, en dat bedrag ben ik dus altijd al kwijt. Dan maar beter in een keer afkopen en de komende 4 jaar er niet meer aan hoeven denken.

Ik blijf het wel duur vinden: een vrijwel onderhoudsvrije auto die qua onderhoud twee keer zo duur is als een ICE. Maar goed...
 
Ik blijf het wel duur vinden: een vrijwel onderhoudsvrije auto die qua onderhoud twee keer zo duur is als een ICE. Maar goed...

Duur voor wat er moet gebeuren ben ik t mee eens. Elon ook trouwens, hij is alleen vergeten de prijzen bij te stellen..

Maar 700 incl btw voor n jaarbeurt ben je ook bij de grote premium merken wel kwijt. Sterker nog, bij BMW, wat ik hiervoor had, ben je nog wel wat meer kwijt...
 
Duur voor wat er moet gebeuren ben ik t mee eens. Elon ook trouwens, hij is alleen vergeten de prijzen bij te stellen..

Maar 700 incl btw voor n jaarbeurt ben je ook bij de grote premium merken wel kwijt. Sterker nog, bij BMW, wat ik hiervoor had, ben je nog wel wat meer kwijt...

Dat is simpelweg niet waar, voor mijn A4 was ik 352 Euro kwijt voor de laatste beurt. BMW is inderdaad een uitschieter maar VAG is redelijk netjes met zijn prijzen geworden (zelfs de APK is 19 euro voor mijn zakelijke busjes, dat lukt de lokale garage niet eens).
 
Heb voor de lol s op de BMW site gekeken. Voor een 530d 4 jaar en max 100k km ben je 2877 kwijt. Das inclusief remmen ed. ex banden. Heel vergelijkbaar dus, maar wel met een km beperking.

Edit; goedkoper dan ik gewend was idd.
Kijk maar eens terug in het eerste draadje over dit onderwerp. 6 maanden terug kochten wij een nieuwe X35i en hebben toen de service 5 jaar voor minder dan €1000,- afgekocht. Max 80k km geloof ik.
 
Kijk maar eens terug in het eerste draadje over dit onderwerp. 6 maanden terug kochten wij een nieuwe X35i en hebben toen de service 5 jaar voor minder dan €1000,- afgekocht. Max 80k km geloof ik.

Das heel vriendelijk geprijsd. Veel vriendelijker dan waar
ze op de site mee adverteren iig. Doen ze daar dus ook moeite om de automobilist ook met onderhoud binnen te houden.
 
Dat is simpelweg niet waar, voor mijn A4 was ik 352 Euro kwijt voor de laatste beurt. BMW is inderdaad een uitschieter maar VAG is redelijk netjes met zijn prijzen geworden (zelfs de APK is 19 euro voor mijn zakelijke busjes, dat lukt de lokale garage niet eens).

Das niet veel geld. Maar ik vind onderhoud volledig afkopen tegen n vast bedrag niet vergelijkbaar met een willekeurige beurt a 352 euro. Als je aan de beurt bent voor remschijven en blokken rondom dan ben je tenminste 3 keer zo veel kwijt.

Los daarvan vind ik de A6 meer in de klasse van de Tesla (voor zover er überhaupt iets te vergelijken is ). En hoe groter de auto hoe prijziger t onderhoud.

En Apk voor 19 euro is uitsluitend omdat men verwacht dat er dan nog wat regulier onderhoud bijkomt. Marketing dus. Maar je hebt gelijk hoor. Voor 19 euro zou ik m ook snel daar laten keuren.
 
Naja willekeurig het was een 60.000KM beurt. Voor de A6 van de buurman was het 4 tientjes hoger. Tuurlijk als je remschijven en blokken moet doen ben je meer kwijt maar hoevaak moet dit?

De APK ja dat is voor de Caddy etc mooi meegenomen en mochten ze issues vinden tja dan wordt het meer maar dat is overal.

Het is zo'n drog reden, de auto is duur dus onderhoud ook... waarom? De auto is duur door de batterypack die erbij zit maar juist zou het onderhoud vele malen lager moeten zijn in een EV er zijn minder bewegende delen, geen dure olie etc.
 
Het is zo'n drog reden, de auto is duur dus onderhoud ook... waarom? De auto is duur door de batterypack die erbij zit maar juist zou het onderhoud vele malen lager moeten zijn in een EV er zijn minder bewegende delen, geen dure olie etc.

Daar ben ik t helemaal mee eens. Onderhoud zou juist voor Tesla veel goedkoper moeten zijn. Probeerde alleen maar vergelijk met andere, net zo grote, premium merken te maken.

Mijn 5 serie automaat was overigens ieder jaar aan de beurt voor nieuwe blokken voor, achter iedere 2 jaar. Schijven waren dan ook op. Maakte toen ongeveer 50000 km per jaar. Snap goed dat een wat meer defensieve rijstijl de levensduur positief had beïnvloed .