Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Prijsstijging model X

This site may earn commission on affiliate links.
In afwachting op de levering van onze model X zat ik weer even te spelen met de configurator. Was het hier al opgevallen dat de prijzen van de X fors zijn gestegen? Onze configuratie komt nu ruim € 5000 duurder uit.

Daarmee is ook het prijsverschil tussen de 90d en 100d in overeenstemming gekomen met de Amerikaanse prijzen. Bij de S is het verschil tussen een 90d en een 100d nog wel steeds zo'n € 7000, dus ik neem aan dat de prijzen van de S niet zijn gestegen?
 
Ja prijzen zijn veels te hoog. Tuurlijk mooie auto etc etc maar laten we realistisch zijn een suv voor het gezin van 150.000 euro is eigenlijk niet normaal. Koop je een touran full options 7 zitter dan zit je op krap 50.000 euro. Tja niet elektrisch maar is dat een ton waard? Ik hoop dat tesla dit zelf ook gaat zien en de prijzen kan gaan drukken want op lange termijn zijn deze prijzen niet geheel reeel. Zelfs met een Q7 kwam ik niet in de buurt van de 150.
 
In afwachting op de levering van onze model X zat ik weer even te spelen met de configurator. Was het hier al opgevallen dat de prijzen van de X fors zijn gestegen? Onze configuratie komt nu ruim € 5000 duurder uit.

Daarmee is ook het prijsverschil tussen de 90d en 100d in overeenstemming gekomen met de Amerikaanse prijzen. Bij de S is het verschil tussen een 90d en een 100d nog wel steeds zo'n € 7000, dus ik neem aan dat de prijzen van de S niet zijn gestegen?

Je vergist je vwb de S. Prijsverschil tussen een 90D en 100D is €3.500. Daarnaast zijn de prijzen wel degelijk gestegen - zelfde configuratie (full options ongeveer) nu en begin december kent een verschil van €4.400 (alles in BTW voor het gemak). Vind het verschil 90/100 te overzien...maar met de prijsstijging én een keuze voor een 100 leg je nu zo maar €8.200 extra neer tov december
 
Je vergist je vwb de S. Prijsverschil tussen een 90D en 100D is €3.500. Daarnaast zijn de prijzen wel degelijk gestegen - zelfde configuratie (full options ongeveer) nu en begin december kent een verschil van €4.400 (alles in BTW voor het gemak). Vind het verschil 90/100 te overzien...maar met de prijsstijging én een keuze voor een 100 leg je nu zo maar €8.200 extra neer tov december

Sorry, ik heb al een tijdje geen S meer gekocht, ik zit daarom ook niet meer zo in die prijzen. ;-)

Het zijn inderdaad best forse prijsstijgingen dan, ook voor de S! Die zijn natuurlijk bedoeld om de meerkosten van de HUD te dekken, die uiteraard twee weken na levering van onze X wordt geïntroduceerd!
 
  • Funny
Reactions: twinlifenh and HWS
Indien ik mijn wagen nu opnieuw zou moeten configureren kom ik 15.000 EUR duurder uit.
AP is duurder geworden, nu 75 ipv 70 batterij en dan nog de algemene prijsstijgingen.
Als ik een jaar had gewacht had ik nu dus nog altijd ICE gereden.
 
2/12/2015: 85D, titanium metallic, panddak, standaard velgen, intelligente luchtvering, next gen stoelen, leren bekleding toen 100.135

vergelijkbaar nu: 90D met panodak metallic kleur, intelligente luchtvering (en AP2 hardware ipv AP1) 118.785 euro. Zelfde prestaties, iets meer range 18.650 euro duurder!

mooi kado, goed voor de restwaarde, nu 62.000 km verder nog ca 85.000 euro
 
2/12/2015: 85D, titanium metallic, panddak, standaard velgen, intelligente luchtvering, next gen stoelen, leren bekleding toen 100.135

vergelijkbaar nu: 90D met panodak metallic kleur, intelligente luchtvering (en AP2 hardware ipv AP1) 118.785 euro. Zelfde prestaties, iets meer range 18.650 euro duurder!

mooi kado, goed voor de restwaarde, nu 62.000 km verder nog ca 85.000 euro

Dan moet je niet inruilen bij Tesla. Heb ongeveer zelfde config... en wilde mogelijk naar een nieuw type. Inruil incl btw was ver onder de 60k. Boefjes daar.
 
//**// Koop je een touran ....//**//


upload_2017-2-18_21-42-19.jpeg


;)

dit klinkt wel beter, moet ik zeggen :p
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: HWS
View attachment 215359

;)

dit klinkt wel beter, moet ik zeggen :p
Tja we kunnen hier wel effe blij doen dat wij tesla rijden maar let's face it beentjes op de grond voor 95% van de mensen is een tesla niet weg gelegd. Ik ben heel blij met mijn S maar een golf heeft een betere afwerking. Tuurlijk zijn de features lekker AP, spotify etc maar die zijn voor mij geen 100K waard.

Als je als gezin met meerdere kinderen ruimte zoekt zou een X een optie kunnen zijn aangezien dat ding met de config die ik wil 146K kost tja simpel rekensommetje dat elke andere auto voordeliger is.

Als na 2019 de bijtelling op 25% sta ben ik benieuwd hoeveel Tesla's (geen 3) er verkocht zullen worden.

Ja en nu zullen er vast een aantal over milleu beginnen Tuurlijk is schoner maar als ik met de auto langs de Botlek rij is daar meer te halen.

Dus degene die vol blijven houden dat het normaal is die prijzen : kom van je troon af.

Een tevreden realistische tesla rijder.
 
Tja we kunnen hier wel effe blij doen dat wij tesla rijden maar let's face it beentjes op de grond voor 95% van de mensen is een tesla niet weg gelegd. Ik ben heel blij met mijn S maar een golf heeft een betere afwerking. Tuurlijk zijn de features lekker AP, spotify etc maar die zijn voor mij geen 100K waard.

Als je als gezin met meerdere kinderen ruimte zoekt zou een X een optie kunnen zijn aangezien dat ding met de config die ik wil 146K kost tja simpel rekensommetje dat elke andere auto voordeliger is.

Als na 2019 de bijtelling op 25% sta ben ik benieuwd hoeveel Tesla's (geen 3) er verkocht zullen worden.

Ja en nu zullen er vast een aantal over milleu beginnen Tuurlijk is schoner maar als ik met de auto langs de Botlek rij is daar meer te halen.

Dus degene die vol blijven houden dat het normaal is die prijzen : kom van je troon af.

Een tevreden realistische tesla rijder.
Eens. Ik ben daarom ook erg benieuwd hoeveel mensen er net daarvoor nog een nieuwe Tesla (Niet model 3) zullen aanschaffen.
 
Wanneer ik nu een 60D zonder autopilot en zonder elektrische achterklep zou aanschaffen zou ik meer betalen dan mijn 85D met autopilot, een met elektrische achterklep
de 90D kost nu 125000 ipv 99000
Klopt, maar de verkopen lopen er nog altijd niet door terug. Zo lang de concurrentie nergens mee komt kan Tesla doen wat ze wil.
Dit ondanks dat de prijzen van batterijen meer dan gehalveerd zijn in die 4 jaar en de verwachting is dat deze op korte termijn de 100 dollar gaan aantikken.

Toen de model s werd aangekondigd, werd er bij verteld dat de prijs zo hoog was doordat de batterij al de helft van de prijs in beslag nam. Dus een 85 had voor 50k aan batterijen aan boord.

Stem CTO: Lithium-Ion Battery Prices Fell 70% in the Last 18 Months

De huidige 100 heeft tegen de huidige prijzen voor ongeveer 25k batterijen aan boord. Maar de auto kost ca 140k. Dat is dus een verhoging van de marge met meer dan 50k.
Het zou mij niet verbazen als een p100d die met wat de opties 190k aantikt een bruto marge heeft van meer dan 50 procent.

Maar nogmaals, er is geen serieus alternatief dus Tesla kan doen wat ze wil.