TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Prijzen naar beneden?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Alain13, Jan 27, 2014.

1. Alain13

Alain13 Member

Ik was weer wat aan het spelen met de Tesla Configurator op de website en is iemand anders ook al opgevallen dat de prijzen (flink) naar beneden zijn gegaan?

Het scheel op mijn model gewoon €4000!

2. Mark de Raaij

Mark de Raaij Model S Sig #411 EU

Klopt, aangepast op basis van de wisselkoers

3. martinve

martinve Active Member

Nog niet gecontroleerd, maar selecteer maar eens exact hetzelfde zoals jou configuratie is.
    Ze hebben een aantal pakketten aangepast en wat vroeger 1 pakket voor 1 prijs was, is nu 3 pakketten met 3 keuzes.

4. Alain13

Alain13 Member

Iets zegt mij dat ik hem zeker niet meer voor die prijs krijg? :wink:

5. nulwoning

nulwoning Model S P692

Dit is al eerder gebeurd. Mijn configuratie besteld januari 2012, definitief mei 2013 was bij levering november 2013 3050 euro goedkoper en dan wel met inklapbare buitenspiegels en mistlampen.

6. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

LEUK! voor een 4000€ extra had ik nu een 85kwh model S gehad.:crying:
    nu moet ik dit bedrag bijna betalen voor de SC optie:mad:

7. gelden

gelden Active Member

Die van mij is nu € 9.000,- goedkoper dan toen ik hem kreeg (1,5 maand geleden)! 89.000 vs 98.000...
    Da's precies het verschil tussen 0% en 4% bijtelling over 5 jaar gerekend...

8. Alain13

Alain13 Member

Dat is dus wel een nadeel van altijd dezelfde prijs rekenen dan...

9. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Om het nog maar niet over de waarde van je Tesla aandelen te hebben. Die volgt ook de dollar-euro koers.

10. gelden

gelden Active Member

Die heb ik gelukkig op de top verkocht. Dat dan weer wel...

11. Devils son

Devils son Member

Hier scheelt het 3.650 euro.

Vanuit klantenbinding gerekend vind ik dat soort stappen niet zo verstandig. Dan kun je beter wat vaker aanpassen en met kleinere stapjes.

12. ferrosilvio

ferrosilvio Member

Ik had bij de eerste aanpassing al een verschil van 4000 euro een tijd geleden. Toen gelukkig nog kunnen aanpassen (en voor dat geld extra opties genomen ;) ) en nu weer 3700 euro er vanaf. Maar de eerste daling was binnen de 2 weken na bestelling. Nu zou ie eigenlijk al in productie geweest moeten zijn. Levering begin maart... (geloof er niks van).

Op dit moment staat ook duidelijk vermeld dat er geen aanpassingen meer mogelijk zijn na de bevestiging. Was toen gelukkig nog niet, waardoor ik in extremis ook automatisch inklapbare spiegels erbij kreeg.

13. HWS

HWS Speedjunkie

Ik zit weer ongeveer op hetzelfde bedrag als bij de bestelling in feb. 2013

14. pwillemse78

pwillemse78 Member

hmmm, 2k goedkoper idd. wat doet dat met de restwaarde? wel interessant om te volgen...

15. martinve

martinve Active Member

2K goedkoper als ik het zo vergelijk..
    Wat de restwaarde is over 5-6 jaar ? Geen idee, maar voor de prijs die ik betaald heb uiteindelijk zal deze altijd goed zijn.
    Batterij evolutie afwachten, waar Tesla ongetwijfeld op inspeelt, denk dat we over 5-6 jaar wel een 120Kwh batterij kunnen krijgen voor de helft van het geld.

Zodra ze Lithion - Zuurstof batterij in zover ontwikkeld is zodat industriële toepassingen kunnen worden gedaan is het hele drama rondom voldoende energie ver voorbij. Li-O heeft dezelfde energie opstag per Kg als benzine...

16. Lycanthrope

Lycanthrope Member

My car, ordered mid December and due for delivery end of March is still in "sourcing parts". The new prices will save me €4000. What's to stop me cancelling my order and making a new one? Maybe I lose my deposit, but I'd still gain €2000. For me this is a no-brainer, but will be very disruptive to Tesla and likely delay my delivery.

So why not, Tesla, enter into a dialogue with me and those other in a similar situation to strike a deal? Give a credit, or allow extra options included, throw in 4 year servicing, etc.

For instance I didn't take extended leather or fog-lamps as it pushed the price too high, if Tesla tagged them onto my order and kept the original price I'd be happy, plus they're still gaining €1000.

Messy situation, I'm awaiting a response from Tesla...

17. Alain13

Alain13 Member

Ik ben benieuwd! Let us know.

18. Devils son

Devils son Member

A binding contract?

19. Lycanthrope

Lycanthrope Member

I'm not sure that's the case. This is why you pay a deposit.

- - - Updated - - -

From the Order Contract:

"Le prix de vente du véhicule tel que visé dans votre configuration du véhicule jointe au présent contrat n'est pas
    sujet à changement. Cependant, si vous m odifiez les options que vous avez choisies avant la livraison du véhicule, nous
    pourrons m ettre à jour votre configuration du véhicule, ce qui affectera le prix de vente. Tout changem ent à votre configuration
    du véhicule sera reflété dans une configuration du véhicule révisée écrite que nous vous fournirons et ce docum ent sera
    autom atiquem ent intégré aux présentes. Le prix de vente du véhicule tel qu'indiqué sur la configuration de votre véhicule
    inclut la TVA applicable."

So imagine I change my configuration to a P85+ then a few days later change it back to the original P85 with full options...

Anyway, to be discussed with Tesla. Will let you know.

20. Devils son

Devils son Member

Met uitzondering van de hieronder beschreven
    bijzondere omstandigheden' en zoals elders in deze
    overeenkomst wordt beschreven, is deze overeenkomst bindend en kan deze door u niet worden geannuleerd.

Share This Page