Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Prijzen naar beneden?

This site may earn commission on affiliate links.
They helped me out on this a couple of months ago. But changes in price where 1 week after my order. In dutch they say: "trying doesn't cost anything!"

If you're not busy that is...

(actually, they say: "nee heb je, ja kun je krijgen").

Keep us posted, but I think Tesla won't be keen on giving a refund. They don't expect you to pay extra if pricing go up.
 
Al een tijd druk mee aan het lezen op dit geweldige forum en naar aanleiding van deze post ook maar eens geïnformeerd bij Tesla. Mijn compagnon en ik hebben eind december beiden een S besteld en afgelopen week en telefoontje ontvangen dat de auto's ergens in maart geleverd worden! Vanochtend mijn contactpersonen in Eindhoven en Amsterdam gemaild met de vraag of er iets met de prijs gedaan wordt voor klanten die nog niet uitgeleverd zijn (liefst in de vorm van een extra optie), maar dat wordt helaas niet gedaan. Op zich begrijpelijk, maar het was het proberen waard ;-)

Dank je wel voor je bericht. Helaas zijn de nieuwe prijzen niet geldig voor bestaande bestellingen. Bij een prijsverhoging zullen wij de prijsverhoging ook niet doorberekenen aan bestaande klanten. De reden voor de prijsverlaging is de aanhoudende fluctuatie van de valuta markt tussen euro en de dollar. Helaas kunnen wij jou hierin niet tegemoet komen.

Nu maar gewoon afwachten tot maart!
 
Ik heb besteld op 28/10/2013 en heb vernomen van de Tesla guys dat de levering tussen 3/3/2014 en 13/3/2014 zou zijn. Ondertussen nog geen telefoontje gekregen. Misschien staat hij al in mijn garage zonder dat ik dat weet?:eek:

M'n compagnon heeft de S60 besteld en ik de S85. In eerste instantie gaven ze voor beiden levering in mei aan. Maar afgelopen donderdag dus twee telefoontjes dat het voor beide auto's maart zou worden.
 
I guess that they wait until they get enough orders from Europe, then they schedule a batch. This seems to indicate to me that the orders from Europe are exceeding expectations. Could also mean of course that U.S. order are less.

Now, for the price change, I imagine everyone here who has their car in status 'sourcing parts' is feeling pretty pissed-off, right? Have you all spoken with Tesla?

I discussed with Brussels yesterday and they told me they were speaking directly to Tesla central for this. I'm awaiting more info.

I will cancel my order and re-order if necessary, even with losing deposit I will gain €2k. I feel Tesla haven't thought this through correctly and it' not at all the correct way to behave - they should be treating us all as pure gold.

More news as I have it.
 
I have to say that I'm surprised there's not more outrage over this - I would have expected everyone with a pending order to be feeling quite annoyed.

Anyway, I did get feedback from Tesla sales that the order price is fixed and they won't change it - this response has come from Tesla in USA. I don't accept this and am pursuing it further with Tesla management.

Bottom line is that any order can be cancelled at any time before delivery with the loss of deposit, so this would be my final, but regrettable last resort. Personally I find this whole situation utterly ridiculous.

I have to say that I'm also amazed that this doesn't seem to have been brought up directly to Elon during his trip to Europe - shame he didn't come to Brussels, I would have been there and asked him myself.
 
Feedback van Tesla Brussel -

De prijzen zijn inderdaad aangepast, dit is door de waardekoers tussen USD en EUR
Per kwartaal wordt er gekeken naar deze koers, indien het verschil groter is dan 3%, worden de prijzen hiernaar aangepast.

Bestellingen die in de 2 voorgaande weken geplaatst werden, worden aangepast na akkoord met de klant, vermits de eerste 2 weken na uw bestelling er nog de vrijheid is om eventuele aanpassingen door te voeren in uw configuratie.
Alle bestellingen ervoor niet.
De reden hiervoor is dat wij niet kunnen voorzien wanneer de prijsschommelingen doorgevoerd worden.
Een voorbeeld is dat als men een product aankoopt, en 1 maand later wordt deze goedkoper aangeboden, men ook niet terug naar de winkel kan gaan en een terugvordering eisen. Prijzen van moment van aankoop zijn van toepassing op alle bestaande producten wereldwijd. Wij voorzien dus een extra commerciële tussenkomst gedurende een 2 weken gedekte periode.

Ook wens ik er op te wijzen, dat indien de prijs naar boven zou gaan wegens waardekoers, we de prijzen ook niet naar boven automatisch afronden. De klanten genieten van de prijs van moment van hun bestelling.