Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Print je eigen 3D SuperCharger

This site may earn commission on affiliate links.
Leuk initiatief van een Duitse Tesla rijder, een 3D model van een SuperCharger: the idea - mySUPERCHARGER - 3D-print your own.

Alle ontwerpbestanden kunnen worden gedownload, dus als je zelf een 3D printer hebt, of het uitbesteed dan kun je het zo (laten) maken

image.jpg


[video=vimeo;157979915]https://vimeo.com/157979915[/video]

Heeft iemand hier een 3D printer? Ik blijf de aankoop zelf steeds maar uitstellen omdat ik bang beng er véél te veel tijd in te stoppen.... :)
 
Welke printer heb je Glitch?
Ik heb mijn oude ultimaker de deur gewezen en ben erg te spreken over de Zortrax M200 die je ook in het filmpje ziet. Samen met Tinkercad en Z-suite geen enkele print die mislukt. Heerlijk apparaat dat m.i. de hobby-status ontstegen is.

Morgen de printer eens aanzetten. Zal het resultaat hier posten.
 
Welke printer heb je Glitch?
Ik heb mijn oude ultimaker de deur gewezen en ben erg te spreken over de Zortrax M200 die je ook in het filmpje ziet. Samen met Tinkercad en Z-suite geen enkele print die mislukt. Heerlijk apparaat dat m.i. de hobby-status ontstegen is.

Morgen de printer eens aanzetten. Zal het resultaat hier posten.

Ultimaker 2 heb ik, Heel apart. Soms met afdrukken komt het er perfect uit en dan doe je exact dezelfde instellingen hetzelfde object het nogmaals en dan gaat het mis heel apart. komt de print los of in eens ruw geprint. Techniek staat nog in de kinderschoenen. De printer ziet bv. niet wanneer het mis gaat.
 
Precies datzelfde had ik ook met de eerste Ultimaker. Gaat volgens mij verkeerd bij de slicingsoftware die de capaciteiten van de printer overschat. Daarom raad ik anderen ook die Zortrax aan. De slicing/routing software werkt m.i. vele malen beter.
 
Inmiddels heb ik diverse forumleden toegezegd voor hen wat uit te printen. Maar hierdoor lijkt de printer de komende 2 weken non-stop bezig te zijn met dit projectje. Hoewel ik iedereen een exemplaar gun, zullen jullie begrijpen dat ik niet voor iedereen een supercharger kan uitprinten (batch van 4 duurt 3 werkdagen grofweg).

Daarom het volgende voorstel: In de week van 21 maart print ik nog een laatste batch van 4 superchargers. Deze bied ik geheel belangeloos aan ter veiling voor Just Diggit. Aan John, Ton of een andere organisator te bepalen hoe de veiling georganiseerd wordt.

Ter info: degenen die ik via PM of andere kanalen eentje toegezegd heb, ontvangen deze zonder tegenprestatie/vergoeding. Dit projectje is niet bedoeld om geld mee te verdienen. Met dank aan Maddin0r die zijn harde werk met ons deelt.
 
  • Like
Reactions: AnalysiZ
Inmiddels heb ik diverse forumleden toegezegd voor hen wat uit te printen.
.....

Ter info: degenen die ik via PM of andere kanalen eentje toegezegd heb, ontvangen deze zonder tegenprestatie/vergoeding. Dit projectje is niet bedoeld om geld mee te verdienen. Met dank aan Maddin0r die zijn harde werk met ons deelt.


Geweldig Rick A.!
Ik ben je erg dankbaar.
 
Ik begrijp dat de oorspronkelijke 'auteur' juist het witte gedeelte doorgaans uitbesteedt aan een professional met een printer van meer dan 100 k€.
Dan valt het behaalde resultaat van Johnathan me niet tegen.
Leuk speelgoed voor december in de schoen of onder de boom. Zo'n printer dan. :)
 
@Firebird en Johnathan: met hoeveel micron printen jullie?

Euh.. geen idee, moet ik aan Ayla vragen, 't is haar ding. Ik zie ze pas dinsdag terug, ik laat iets weten… .

Trouwens, haar 3D printer is een selfmade printer; maar het werkt !

- - - Updated - - -

Ik begrijp dat de oorspronkelijke 'auteur' juist het witte gedeelte doorgaans uitbesteedt aan een professional met een printer van meer dan 100 k€.
Dan valt het behaalde resultaat van Johnathan me niet tegen.
Leuk speelgoed voor december in de schoen of onder de boom. Zo'n printer dan. :)

Hou rekening met het feit dat dit de 'rough' versie is die uit de printer komt, als je dit stuk opboent met cellulose thinner wordt het een glanzend effen exemplaar.