Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Privacy telemetricdata - 1984 ?

This site may earn commission on affiliate links.
Aangezien ik mijne telemetrischedata zelf log vroeg ik me volgende af; wat doet Tesla met onze telemetrischedata ? Is dit ergens beschreven ? Houdt tesla deze gegevens bij? En indien ja, waarom zouden ze dat doen ? Kan deze data voor/tegen je gebruikt worden ?
 
Aangezien ik mijne telemetrischedata zelf log vroeg ik me volgende af; wat doet Tesla met onze telemetrischedata ? Is dit ergens beschreven ? Houdt tesla deze gegevens bij? En indien ja, waarom zouden ze dat doen ? Kan deze data voor/tegen je gebruikt worden ?
Ik meen me te herinneren (maar ik ga het nu niet opzoeken, zo lui ben ik dan wel weer) dat Elon gezegd heeft dat de data gewoon helemaal niet wordt opgeslagen bij Tesla zelf. In de auto zal natuurlijk wel het een en ander gelogd worden, dat ze er bij een SeC uit kunnen halen, en ze kunnen het hoogstwaarschijnlijk ad hoc van afstand opvragen waar een auto zich op dat moment bevindt.
 
Aangezien ik mijne telemetrischedata zelf log vroeg ik me volgende af; wat doet Tesla met onze telemetrischedata ? Is dit ergens beschreven ? Houdt tesla deze gegevens bij? En indien ja, waarom zouden ze dat doen ? Kan deze data voor/tegen je gebruikt worden ?

Lijkt me vooral relevant als hulpmiddel in geval van diefstal.
Gezien Tesla een Amerikaans bedrijf is vallen ze onder de Patriot Act. Dus wanneer de Amerikaanse veiligheidsdiensten jou verdenken van verdachte activiteiten (terrorisme) kunnen ze jouw gegevens opvragen via Tesla. Tesla kan en mag niet weigeren deze informatie te verstrekken.
Vandaar dat je de mogelijkheid hebt Tesla te vragen de toegang tot jouw telemetrische data stop te zetten. Dan verlies je wel remote monitoring en voor sommige verzekeringen is het noodzakelijk dat er via Tesla kan achterhaald worden waar de wagen is (in geval van diefstal).
 
Tja dat dacht ik al, maar die werkt bij mij niet meer :-(
Heeft nooit echt goed gewerkt, maar nu kan ik zelfs niet meer aanloggen. Ook de Chrome Extension App werkt niet meer

inderdaad, dat komt omdat tesla overgestapt is naar een andere manier van authenticatie - OAUTH ipv eigen authenticatie systeem - de oude visibletesla software gebruikt deze nieuwe manier nog niet. Ze hebben wel een development versie die dit wel kan, maar die moet je zelf compileren.
 
inderdaad, dat komt omdat tesla overgestapt is naar een andere manier van authenticatie - OAUTH ipv eigen authenticatie systeem - de oude visibletesla software gebruikt deze nieuwe manier nog niet. Ze hebben wel een development versie die dit wel kan, maar die moet je zelf compileren.
Sinds 2 dagen hoef je niet meer te compileren en staat hier de nieuwe versie hier:
VisibleTesla - Page 174
 
yep ..

maar terug ontopic ...

heeft iemand de terms al gelezen ?

Ja. Volgens mij is de samenvatting: Telematica wordt uitgelezen en bewaard (retentieperiode onduidelijk). De data is gekoppeld aan een voertuig, en een voertuig aan een persoon.

De data mag o.a. gebruikt worden voor:

Code:
For our business purposes, such as: data analysis; audits; fraud monitoring and prevention; developing new products and services; enhancing, improving, or modifying our products and services, including our vehicles, vehicle technology, and related services; identifying usage trends; determining the effectiveness of our promotional campaigns; and operating and expanding our business activities.

Dus redelijk breed. Maar wat is precies je bezwaar/angst?
 
je kan aan de slag met een windows OUT-OF-THE-BOX oplossing

Ik heb het gezien :)
Aanloggen werkt nu inderdaad goed, maar nu heb ik problemen met de connectie naar de auto "Failed to connect to your vehicle evan after a successful login ...", maar heb ook problemen om de auto wakker te maken met de app.
Ik heb hem deze week een paar dagen laten staan om met de moto te gaan werken. Waarschijnlijk is hij een beetje boos :tongue: