TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Probleem hoofd batterij?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Hans69, Aug 15, 2017.

1. Hans69

Hans69 Member

Historiek:
    Gisteren NM abnormaal veel koeling van de batterijen bij stilstand. Buiten temp 25-30gr.
    Tijdens Supercharging plots een kraak geluid van onder de auto - voldoe aan alsof iemand tegen de auto gereden aan.
    Hierna kreeg ik bericht dat airco vermogen verminderd werd om de batterij te coolen.
    moet ik me nu zorgen maken ?

2. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

Ik weet dat als de batterij onvoldoende koeling krijgt, de airco kan worden gestopt/verminderd om meer koelvermogen te geven voor de batterij. Die melding op zich is geen reden voor zorgen. Het kraak geluid is mij niet bekend en kan simpelweg een verstelling zijn van een pompsysteem om de airco koeling te stoppen. Luchtvering kan ook een kraak veroorzaken. Zonder extra meldingen zie ik geen reden voor zorgen.

De aircocompressor gaat helpen om de batterij te koelen. Dit staat vermeld op p144 van de handleiding onder het kopje "tijdens het laden".

• Informative x 1

Share This Page