Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hallo mede tesla rijders,

ik zit met een aantal probleempjes met de tesla waarin ik er hier 1 ga beschrijven. Voor de andere maak ik een nieuwe topic.

Sinds een paar maanden doet de deur achter de bestuurder het niet meer. Wat is er gebeurd. De hendel begon eerst een beetje vreemd te doen zoals in, uit, in. Daarna stopt hij er volledig mee. Dus kon ik de deur alleen maar vanaf de binnenkant openmaken. Maar dit is nog niet alles. Dit gebeurd er.
Als ik de deur van de binnenkant openmaak, gaat het raam een stukje naar beneden. Normaal als ik de deur weer dichtdoe, dan gaat het raam weer dicht. Dit gebeurd nu NIET. Het raam blijft open staan. Wanneer ik weer de deur vanaf de binnenkant open maak, gaat het raam nog verder naar beneden. Ik kan het raam NIET vanaf het bedieningspaneel van de bestuurder omhoog doen. Ik kan het raam WEL sluiten vanaf het bedieningspaneel van de passagier die dus achter mij zit. Als ik het raam vanaf dat bedieningspaneel helemaal dicht doe, dan blijft alsnog de melding in de app geven dat het raam open is.
De deurhendel in de auto blijft dicht en lijkt geen spanning op te staan. Wanneer ik de deur dichtdoe, dan 'stuitert' de hendel losjes in de deur heen en weer. (ong. een halve cm)

Ik dacht eerst dat dit een deurhendel probleem was, maar ik twijfel enorm omdat er meer problemen zijn dan alleen de hendel. Kan het zijn dat de deurcontroller defect is. Graag hoor ik jullie mening.

Met vriendelijke groet,

Iwan
p.s Ik ben een doe-het-zelver
 
Hallo mede tesla rijders,

ik zit met een aantal probleempjes met de tesla waarin ik er hier 1 ga beschrijven. Voor de andere maak ik een nieuwe topic.

Een tijdje geleden heeft er iemand in de verkeerde richting tegen mijn spiegel gereden. Dus mijn spiegel is naar buiten geplakt. Nu is het zo dat mijn spiegel dus niet meer automatisch naar binnen klapt....als ik dat wel doe, dan klapt maar bestuurdersspiegel wel mooi in, maar die van de bijrijder blijft staan. Als ik dan mijn auto open maak, dan klapt mijn bestuurdersspiegel mooi uit zoals het hoort, maar mijn bijrijdersspiegel klapt dan vanaf een open positie nog verder naar buiten en staat hij volledig gedraait zodat als er een auto naast mij zou staan zou die zichtzelf kunnen bekijken.
HOE krijg ik dit weer goed? Moet ik mijn spiegel volledig uit elkaar halen om het weer goed te krijgen. Of kan ik het af met alleen het glas (spiegel) te verwijderen waardoor ik het zo al kan aanpassen....

Ik hoor het graag zodat ik ook dit herstellen kan.

Met vriendelijke groet,

Iwan
p.s Ik ben een doe-het-zelver
 
Hallo mede tesla rijders,

ik zit met een aantal probleempjes met de tesla waarin ik er hier 1 ga beschrijven. Voor de andere maak ik een nieuwe topic.

Dit probleem heb ik al sinds dat ik de tesla heb. Het raam van de bijrijder wil niet open gaan. Als ik op de knop druk gaat hij 2-3mm naar beneden en stopt dan. Is dit een vaker voorkomend probleem of moet ik gewoon de deurbekleding eraf trekken en (onvoorbereid) een op onderzoek uitgaan.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Iwan
p.s Ik ben een doe-het-zelver
 
Hallo mede tesla rijders,

ik zit met een aantal probleempjes met de tesla waarin ik er hier 1 ga beschrijven. Voor de andere maak ik een nieuwe topic.

Ook dit is een tijdje geleden gebeurd......heel geleidelijk, De deurklink ging spontaan open en dicht en maakt veel motorgeluiden....Daarna bleef de deurhendel een tijdje in de auto zitten en kwam er niet meer uit. Na een software update de auto starten, waarna de hendel weer iets probeerde te doen....buiten, naar binnen, naar buiten, naar binnen.....Waarna hij in de stand van 'naar buiten' bleef staan. Nu doet de hendel niets meer en blijft naar buiten staan.
Is dit een klassiek voorbeeld van deurhendel sensoren die stuk zijn, of denken jullie dat er een compleet ander deurunithendel erin moet.

Ik hoor het graag zodat ik ook dit herstellen kan.

Met vriendelijke groet,

Iwan
p.s Ik ben een doe-het-zelver
 
Ik vermoed dat je een MS hebt. Altijd goed om dit in je signature te vermelden.
Zoek eens op deurhendel en je zal zien dat dit een typisch MS mankement is. Service ticket inschieten en een ranger komt de hendel voor 300€ bij jouw thuis vervangen door een nieuwe verbeterde versie, die niet zo snel kapot gaat.
 
Zelfde oplossing als voor jouw linkerdeur wellicht. ik zie nu dat je voor elk probleempje een nieuw draadje start. Begint op spammen te lijken zo. Het lijkt er op dat je geen goede deal gedaan hebt met jouw aankoop. Deed je dit bij een professionele verkoper? Dan zou je garantie moeten gekregen hebben. Indien niet, dan heb je wellicht een paar duizend euros uitgespaard die je nu zal moeten spenderen om alle anomalieën te verhelpen, die een professionele verkooer voor de verkoop zou gedaan hebben of in garantie zou moeten doen. Het lijken mij typische MS problemen die alle MS rijders hier al hebben mee gemaakt. Met wat zoeken vind je hier heel wat posts terug over die onderwerpen.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Ik vermoed dat je een MS hebt. Altijd goed om dit in je signature te vermelden.
Zoek eens op deurhendel en je zal zien dat dit een typisch MS mankement is. Service ticket inschieten en een ranger komt de hendel voor 300€ bij jouw thuis vervangen door een nieuwe verbeterde versie, die niet zo snel kapot gaat.
Die verbeterde versie is helaas bij mij ook al weer 2x vervangen. Blijft m.i. een ontwerpfout.
 
Met de spiegel: heb ik ook een keer gehad. Ik probeer me te herinneren hoe ik het opgelost heb, maar ik denk dat het zo eenvoudig was als de spiegels uitklappen en de spiegel die fout zit, in de juiste positie zetten. Dan terug inklappen en zit ie goed.
 
Het is zelfs simpeler dan dat... De spiegel zal uit zijn stand staan, en je moet 'm er eerst terug in de juiste stand zetten alvorens ie terug netjes in- en uitklapt. De 'uit de stand' is een aanrijbeveiliging; de spiegel geeft mee in plaats van meer schade in het mechanisme te veroorzaken.
 
wat stom dat ik dat er niet bij heb gezet...het is idd een MS. Daarnaast kun je lezen dat het met de deuren twee hele verschillende problemen lijken. Aangezien de ene mij wel een deurhendel probleem leek...maar de andere ook invloed heeft op het raam etc.
Daarnaast dacht ik alles apart te vermelden om overzicht te houden, maar alles is samengevoegd...dank daarvoor.
Dan het probleem met de spiegel....dat heb ik juist geprobeerd, maar haalt niets uit....ik merk/voel niets mbt een klik oid dat hij weer terug in de juiste stand schiet. Hij blijft een beetje....' los' hangen. Maar ik zal dit dan morgen zeker even proberen om de spiegel met een grotere snelheid of stand proberen terug te zetten.
Ik HEB een nieuw type deurhendel liggen. Die wil ik deze week gaan plaatsen om te kijken of het probleem aan de passagier bijrijder kant is verholpen. Ik blijf nog wel denken aan het probleem aan de passagier bestuurderskant. Deze geeft het probleem met de melding van het raam etc...dit is beduidend anders dan de deurhendel aan de andere kant waarvan ik geen meldingen krijg en duidelijk in een 'uit' positie blijft staan en 'vast' lijkt te zitten....terwijl de andere hendel ' in' blijft staan en spanningsloos lijkt te zijn.
Bedankt voor de tips tot zover.....
 
Dan het probleem met de spiegel....dat heb ik juist geprobeerd, maar haalt niets uit....ik merk/voel niets mbt een klik oid dat hij weer terug in de juiste stand schiet. Hij blijft een beetje....' los' hangen. Maar ik zal dit dan morgen zeker even proberen om de spiegel met een grotere snelheid of stand proberen terug te zetten.
Veiligste is dat je even naar Tesla rijdt en vraagt of er iemand snel even naar kan kijken.

Ik probeer me te herinneren wat ik precies gedaan heb, want toen ik het eerst zag dacht ik ook dat er iemand tegen had gereden, maar bij nader nadenken kan/zal ik het zelf zijn geweest die de spiegel aanraakte toen ik in de wagen probeerde te geraken.

Misschien heb ik iets gedaan zoals ze inklappen, en dan de foute spiegel in de juiste stand zetten (ingeklapt) en ze dan terug uitklappen.