Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Problemen airco Tesla X

MarcBervoets

New Member
Jun 24, 2020
2
0
Diest
Ben met mijn Tesla X naar Spanje gereden en heb problemen met de airco.
In die zin dat na een goeie 40 km de airco afslaat.
Wat ik ook doe, welke instelling ik ook probeer...de auto koelt niet.
Wanneer ik stop, dan is het euvel verholpen, maar wanneer ik weer vertrek is het na een tijdje weer van dattum.
Uitleg van Tesla is dat de auto bij superchargen voorrang geeft aan het koelen van de batterijen, maar hier is het net andersom.
Vlak na superchargen koelt de auto wel, maar daarna stopt het weer.
Onderweg naar Spanje van miserie gestopt bij een Tesla servicecenter in Lyon. Daar gaf een diagnose aan dat er een probleem was met de temperatuursensor.
Maar ik heb hier zo mijn twijfels over.
Iemand nog dergelijke ervaringen ?

SuperDave

Member
Feb 13, 2018
63
44
Alkmaar
Ik had een defecte temperatuur sensor in het systeem. Die gaf een te hoge waarde waardoor hij soms uitviel.
tip; maak tijd stamps van de tijden dat het gebeurd.

Tozz

Active Member
Jan 10, 2018
2,518
1,752
Tynaarlo
Ik heb in mijn S al vanaf aanschaf in 2018 problemen met de airco die soms gewoon uitvalt. Komt dan klamme warme lucht uit de roosters. Dan een kwartier later weer aan springt. In de Gotthardtunnel vorig jaar onderweg naar Italie ineens een melding dat al het koelvermogen naar de accu gaat. Cabine had 0,0 koeling meer. Na een uur nog niet. Tesla gebeld: Wij zien geen probleem! De accu is gewoon te warm met 65 graden. Superchargen ging gek genoeg wel op vol vermogen. Uiteindeljk aangekomen op bestemming heeft de auto nog zeker 10 uur staan blazen (ventilator). Airco bleef al die tijd uit/kapot.

Uiteindelijk op bestemming nog een aantal keer met Tesla gesproken ivm. mogelijk wegslepen van de auto. Uiteindelijk na overleg met 'Tesla California' een power-off gedaan, 15 minuten wachten. Daarna sprong direct airco weer aan.

Eenmaal terug in Nederland bleek er een kabel/connector niet in orde te zijn. Op hoop van zege dat het dit jaar vlekkeloos gaat.

Resumerend: Je kunt een power-off proberen. Doet meer dan ik had verwacht.

• Informative
Reactions: Gaston

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC