TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Problemen met openen charge port

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by NielsH, Sep 17, 2015.

  1. NielsH

    NielsH Member

    Joined:
    Jun 24, 2015
    Messages:
    92
    Location:
    Noordwijk, Netherlands
    Mijn Tesla bevalt me erg goed, maar er is één ding waar ik steeds problemen mee heb: het openen van de charge port. Ik heb diverse methoden geprobeerd: op het touchscreen klikken op Open Charge Port, de achterste knop op de keyfob ingedrukt houden, open port klikken op de Tesla App, op de knop van de connector klikken bij een Supercharger. Maar bij alle methoden gaat het klepje vaak niet in een keer openen. Pas na enkele keren proberen lukt het dan. Ik heb er nog niet een systeem in kunnen ontdekken. Doe ik iets verkeerd, of is het een technisch probleem met het laadklepje? En in het laatste geval, is dit iets dat het SeC zou moeten kunnen fixen?
    Zijn er tips wat de meest handige/efficiënte methode is? Ik heb overigens een gewone type 2 kabel, dus zonder knop daarop om de poort te openen.
     
  2. justroll

    justroll Member

    Joined:
    Feb 12, 2015
    Messages:
    269
    Location:
    Maaseik, Belgium
    naar de SeC ermee, dit moet van de eerste keer werken.
     
  3. Keezje

    Keezje Active Member

    Joined:
    Dec 17, 2013
    Messages:
    1,238
    Location:
    Netherlands
    Met de keyfob werkt het bij mij vaker niet dan wel. Verder geen problemen.
     
  4. Tesselated

    Tesselated Member

    Joined:
    Mar 13, 2014
    Messages:
    35
    Location:
    Netherlands

    Herkenbaar issue, zelfde gehad. Naar SeC ermee.
     
  5. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,981
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Bij mij werkt het tot nu toe altijd maar er zit wel wat vertraging in. Soms meer dan één seconde. En nee dit is niet cynisch bedoeld. Als drukt en je moet 3 seconden wachten lijkt dat best lang.
     
  6. Wolfke

    Wolfke Member

    Joined:
    Feb 26, 2015
    Messages:
    431
    Location:
    Keerbergen, België
    Best dat je de magneet contacten van je charge port even proper maakt. In het SeC zullen ze dit als eerste nakijken en zeggen dat vuile contacten voor problemen kunnen zorgen (voornamelijk na hevige regen/car wash).
     
  7. Pascal-R

    Pascal-R Member

    Joined:
    Mar 19, 2015
    Messages:
    499
    Location:
    Zeeland, Netherlands
    Ik herken het probleem ook. Ik had het voor het eerst op vakantie in Frankrijk, toen het nogal warm was. Waarschijnlijk hoor je wel een klik (het magneetje trekt zich terug), maar klemt het klepje net teveel, waardoor deze niet open wil gaan. Als je tijdens het drukken op de keyfob (of welke manier dan ook om hem open te maken), licht op de achterzijde van het klepje drukt, gaat ie wel open.
    Ik moet nog een afspraak maken bij het SeC hiervoor.
     
  8. Namervio

    Namervio Member

    Joined:
    Feb 25, 2014
    Messages:
    327
    Location:
    Netherlands
    Ik heb me gemeld bij het SeC. Kreeg de "gouden" tip om een pasje (van New Motion oid) tussen het klepje en de magneet te steken. Ik moet toegeven dat het inderdaad een manier is om de chargeport te openen als het op de normale wijze niet lukt (ondanks ontgrendeling op scherm e/o keyfob dan wel op uiteinde drukken). Dit is natuurlijk geen echte oplossing. Ik meld me wel weer bij het SeC als ook de bijstelling beloofde automatisch sluitende chargeport geleverd kan worden.....
     
  9. flexin

    flexin Member

    Joined:
    Jan 21, 2014
    Messages:
    24
    Location:
    Wommelgem, Belgium
    Ik heb exact hetzelfde probleem.
    Er stonden 1000 km op mijn wagen, en natuurlijk ging ik fier als een pauw met een collega opladen aan de supercharger in Nivelles.
    Openen chargeport via scherm, via keyfob, via de knop op de laadkabel: niets werkte.

    Beetje gênant om dan naar de supportlijn te bellen (ik had niet meteen de reflex om op de poort te gaan duwen ;-))

    Het reinigen van de magneet verhelpt het inderdaad, tot aan de volgende regenbeurt. ik vermoed dan ook dat het klepje niet (voldoende) waterdicht is om insijpeling van water te voorkomen, waardoor dat contact inderdaad steeds opnieuw besmeurd wordt.

    Het stoort me dus ook een heel klein beetje ;-) Misschien toch ook maar eens via de SeC gaan ;-)
     
  10. mvereecken

    mvereecken Member

    Joined:
    Apr 22, 2015
    Messages:
    82
    Location:
    Gentbrugge, OV, Belgium
    De gouden tip die ik kreeg, is met de duim duwen tegen de kant waar de scharnieren zitten, op die manier help je het klepje een handje. Maar bij de volgende servicebeurt laat ik er naar kijken...
     
  11. flexin

    flexin Member

    Joined:
    Jan 21, 2014
    Messages:
    24
    Location:
    Wommelgem, Belgium
    yep - ik kreeg diezelfde tip, maar vind het toch niet echt handig ;-) En mijn duim is al eens tussen het poortje terecht gekomen. ouch ;-)
     
  12. Glitch

    Glitch Member

    Joined:
    Oct 28, 2014
    Messages:
    542
    Location:
    The Netherlands, Europe
    Ik heb nu een Loner gekregen met 700KM op de klok heeft hetzelfde probleem, met de nagel even open trekken wanneer je hem opent. Wel apart trouwens loner heeft 700KM op de klok nieuw kenteken maar geen auto pilot. Kwam ik achter toen ik met 80 KM steeds dichter op mijn voorganger kwam.
     
  13. Rubites

    Rubites Member

    Joined:
    Jun 22, 2015
    Messages:
    60
    Location:
    Ronse, Belgium
    Volledig herkenbaar. Ik heb exact hetzelfde vanaf de eerste dag. Het is trouwens het enig mankementje dat ik op het ogenblik heb en ik til er dan ook niet zwaar aan. Ik duw enkele keren op de poort en dan weer op de sleutel en meestal gaat het dan wel open. Een echte logica heb ik er ook nog niet in gevonden. Ik zal eerst nog even proberen om de contacten goed te reinigen. Om daar speciaal voor naar de Sec te gaan vind ik niet direct nodig.
     
  14. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    3,102
    Location:
    Europe
    Is dit wellicht een oplossing?
    Dora-siliconenspray-klein.jpg
     
  15. ebullio

    ebullio Active Member

    Joined:
    Mar 13, 2013
    Messages:
    2,886
    Location:
    Rotterdam, Netherlands
  16. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    3,102
    Location:
    Europe
    Gaan we nou mijn eigen plaatjes tegen me gebruiken, E.?

    :biggrin:
     
  17. ErnstT

    ErnstT Active Member

    Joined:
    Apr 30, 2014
    Messages:
    1,349
    Location:
    amsterdam
    standaard auto pilot hardware ja, activatie nee. dat is een meerprijs van € 2.800

     
  18. ebullio

    ebullio Active Member

    Joined:
    Mar 13, 2013
    Messages:
    2,886
    Location:
    Rotterdam, Netherlands
    [emoji16]
     
  19. Chris EC-Rent

    Chris EC-Rent Member

    Joined:
    Jun 9, 2015
    Messages:
    225
    Location:
    Leiden, Zuid-Holland, Nederland
    Hier hetzelfde probleem. Na flinke regenbuien of de autowassen wil het klepje helemaal niet open. De laatste tijd werd het steeds erger, ook als het niet nat was. Maar, ben bij Tesla langs geweest waar ze hebben gekeken of ze het met kalibreren konden oplossen. Het antwoord was nee, dus krijg ik op 1 oktober een nieuw klepje.
     
  20. Mister Watt

    Mister Watt Member

    Joined:
    Nov 9, 2014
    Messages:
    140
    Location:
    Schoten, Belgium
    Aha ! Het probleem van het "kleppeke" ! Een gouwe ouwe inderdaad. Bij mijn allereerste laadbeurt was het al van dat. Na de magneet, waarvan het oppervlak een beetje kleverig leek te zijn, te hebben ontvet met white spirit was het euvel verholpen.
     

Share This Page