Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Problemen met openen charge port

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn Tesla bevalt me erg goed, maar er is één ding waar ik steeds problemen mee heb: het openen van de charge port. Ik heb diverse methoden geprobeerd: op het touchscreen klikken op Open Charge Port, de achterste knop op de keyfob ingedrukt houden, open port klikken op de Tesla App, op de knop van de connector klikken bij een Supercharger. Maar bij alle methoden gaat het klepje vaak niet in een keer openen. Pas na enkele keren proberen lukt het dan. Ik heb er nog niet een systeem in kunnen ontdekken. Doe ik iets verkeerd, of is het een technisch probleem met het laadklepje? En in het laatste geval, is dit iets dat het SeC zou moeten kunnen fixen?
Zijn er tips wat de meest handige/efficiënte methode is? Ik heb overigens een gewone type 2 kabel, dus zonder knop daarop om de poort te openen.
 
Mijn Tesla bevalt me erg goed, maar er is één ding waar ik steeds problemen mee heb: het openen van de charge port. Ik heb diverse methoden geprobeerd: op het touchscreen klikken op Open Charge Port, de achterste knop op de keyfob ingedrukt houden, open port klikken op de Tesla App, op de knop van de connector klikken bij een Supercharger. Maar bij alle methoden gaat het klepje vaak niet in een keer openen. Pas na enkele keren proberen lukt het dan. Ik heb er nog niet een systeem in kunnen ontdekken. Doe ik iets verkeerd, of is het een technisch probleem met het laadklepje? En in het laatste geval, is dit iets dat het SeC zou moeten kunnen fixen?
Zijn er tips wat de meest handige/efficiënte methode is? Ik heb overigens een gewone type 2 kabel, dus zonder knop daarop om de poort te openen.

naar de SeC ermee, dit moet van de eerste keer werken.
 
Mijn Tesla bevalt me erg goed, maar er is één ding waar ik steeds problemen mee heb: het openen van de charge port. Ik heb diverse methoden geprobeerd: op het touchscreen klikken op Open Charge Port, de achterste knop op de keyfob ingedrukt houden, open port klikken op de Tesla App, op de knop van de connector klikken bij een Supercharger. Maar bij alle methoden gaat het klepje vaak niet in een keer openen. Pas na enkele keren proberen lukt het dan. Ik heb er nog niet een systeem in kunnen ontdekken. Doe ik iets verkeerd, of is het een technisch probleem met het laadklepje? En in het laatste geval, is dit iets dat het SeC zou moeten kunnen fixen?
Zijn er tips wat de meest handige/efficiënte methode is? Ik heb overigens een gewone type 2 kabel, dus zonder knop daarop om de poort te openen.


Herkenbaar issue, zelfde gehad. Naar SeC ermee.
 
Ik herken het probleem ook. Ik had het voor het eerst op vakantie in Frankrijk, toen het nogal warm was. Waarschijnlijk hoor je wel een klik (het magneetje trekt zich terug), maar klemt het klepje net teveel, waardoor deze niet open wil gaan. Als je tijdens het drukken op de keyfob (of welke manier dan ook om hem open te maken), licht op de achterzijde van het klepje drukt, gaat ie wel open.
Ik moet nog een afspraak maken bij het SeC hiervoor.
 
Ik heb me gemeld bij het SeC. Kreeg de "gouden" tip om een pasje (van New Motion oid) tussen het klepje en de magneet te steken. Ik moet toegeven dat het inderdaad een manier is om de chargeport te openen als het op de normale wijze niet lukt (ondanks ontgrendeling op scherm e/o keyfob dan wel op uiteinde drukken). Dit is natuurlijk geen echte oplossing. Ik meld me wel weer bij het SeC als ook de bijstelling beloofde automatisch sluitende chargeport geleverd kan worden.....
 
Ik heb exact hetzelfde probleem.
Er stonden 1000 km op mijn wagen, en natuurlijk ging ik fier als een pauw met een collega opladen aan de supercharger in Nivelles.
Openen chargeport via scherm, via keyfob, via de knop op de laadkabel: niets werkte.

Beetje gênant om dan naar de supportlijn te bellen (ik had niet meteen de reflex om op de poort te gaan duwen ;-))

Het reinigen van de magneet verhelpt het inderdaad, tot aan de volgende regenbeurt. ik vermoed dan ook dat het klepje niet (voldoende) waterdicht is om insijpeling van water te voorkomen, waardoor dat contact inderdaad steeds opnieuw besmeurd wordt.

Het stoort me dus ook een heel klein beetje ;-) Misschien toch ook maar eens via de SeC gaan ;-)
 
Ik heb nu een Loner gekregen met 700KM op de klok heeft hetzelfde probleem, met de nagel even open trekken wanneer je hem opent. Wel apart trouwens loner heeft 700KM op de klok nieuw kenteken maar geen auto pilot. Kwam ik achter toen ik met 80 KM steeds dichter op mijn voorganger kwam.
 
Mijn Tesla bevalt me erg goed, maar er is één ding waar ik steeds problemen mee heb: het openen van de charge port. Ik heb diverse methoden geprobeerd: op het touchscreen klikken op Open Charge Port, de achterste knop op de keyfob ingedrukt houden, open port klikken op de Tesla App, op de knop van de connector klikken bij een Supercharger. Maar bij alle methoden gaat het klepje vaak niet in een keer openen. Pas na enkele keren proberen lukt het dan. Ik heb er nog niet een systeem in kunnen ontdekken. Doe ik iets verkeerd, of is het een technisch probleem met het laadklepje? En in het laatste geval, is dit iets dat het SeC zou moeten kunnen fixen?
Zijn er tips wat de meest handige/efficiënte methode is? Ik heb overigens een gewone type 2 kabel, dus zonder knop daarop om de poort te openen.
Volledig herkenbaar. Ik heb exact hetzelfde vanaf de eerste dag. Het is trouwens het enig mankementje dat ik op het ogenblik heb en ik til er dan ook niet zwaar aan. Ik duw enkele keren op de poort en dan weer op de sleutel en meestal gaat het dan wel open. Een echte logica heb ik er ook nog niet in gevonden. Ik zal eerst nog even proberen om de contacten goed te reinigen. Om daar speciaal voor naar de Sec te gaan vind ik niet direct nodig.
 
Is dit wellicht een oplossing?
Dora-siliconenspray-klein.jpg
 
standaard auto pilot hardware ja, activatie nee. dat is een meerprijs van € 2.800

Ik heb nu een Loner gekregen met 700KM op de klok heeft hetzelfde probleem, met de nagel even open trekken wanneer je hem opent. Wel apart trouwens loner heeft 700KM op de klok nieuw kenteken maar geen auto pilot. Kwam ik achter toen ik met 80 KM steeds dichter op mijn voorganger kwam.