Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Problemen met openen charge port

NielsH

Member
Jun 24, 2015
151
45
Noordwijk, Netherlands
Mijn Tesla bevalt me erg goed, maar er is één ding waar ik steeds problemen mee heb: het openen van de charge port. Ik heb diverse methoden geprobeerd: op het touchscreen klikken op Open Charge Port, de achterste knop op de keyfob ingedrukt houden, open port klikken op de Tesla App, op de knop van de connector klikken bij een Supercharger. Maar bij alle methoden gaat het klepje vaak niet in een keer openen. Pas na enkele keren proberen lukt het dan. Ik heb er nog niet een systeem in kunnen ontdekken. Doe ik iets verkeerd, of is het een technisch probleem met het laadklepje? En in het laatste geval, is dit iets dat het SeC zou moeten kunnen fixen?
Zijn er tips wat de meest handige/efficiënte methode is? Ik heb overigens een gewone type 2 kabel, dus zonder knop daarop om de poort te openen.
 

justroll

Member
Feb 12, 2015
269
0
Maaseik, Belgium
Mijn Tesla bevalt me erg goed, maar er is één ding waar ik steeds problemen mee heb: het openen van de charge port. Ik heb diverse methoden geprobeerd: op het touchscreen klikken op Open Charge Port, de achterste knop op de keyfob ingedrukt houden, open port klikken op de Tesla App, op de knop van de connector klikken bij een Supercharger. Maar bij alle methoden gaat het klepje vaak niet in een keer openen. Pas na enkele keren proberen lukt het dan. Ik heb er nog niet een systeem in kunnen ontdekken. Doe ik iets verkeerd, of is het een technisch probleem met het laadklepje? En in het laatste geval, is dit iets dat het SeC zou moeten kunnen fixen?
Zijn er tips wat de meest handige/efficiënte methode is? Ik heb overigens een gewone type 2 kabel, dus zonder knop daarop om de poort te openen.

naar de SeC ermee, dit moet van de eerste keer werken.
 

Tesselated

Member
Mar 13, 2014
96
20
Netherlands
Mijn Tesla bevalt me erg goed, maar er is één ding waar ik steeds problemen mee heb: het openen van de charge port. Ik heb diverse methoden geprobeerd: op het touchscreen klikken op Open Charge Port, de achterste knop op de keyfob ingedrukt houden, open port klikken op de Tesla App, op de knop van de connector klikken bij een Supercharger. Maar bij alle methoden gaat het klepje vaak niet in een keer openen. Pas na enkele keren proberen lukt het dan. Ik heb er nog niet een systeem in kunnen ontdekken. Doe ik iets verkeerd, of is het een technisch probleem met het laadklepje? En in het laatste geval, is dit iets dat het SeC zou moeten kunnen fixen?
Zijn er tips wat de meest handige/efficiënte methode is? Ik heb overigens een gewone type 2 kabel, dus zonder knop daarop om de poort te openen.


Herkenbaar issue, zelfde gehad. Naar SeC ermee.
 

HWS

Well-Known Member
Mar 16, 2013
7,234
3,706
Zoetermeer, Netherlands
Bij mij werkt het tot nu toe altijd maar er zit wel wat vertraging in. Soms meer dan één seconde. En nee dit is niet cynisch bedoeld. Als drukt en je moet 3 seconden wachten lijkt dat best lang.
 

Wolfke

Member
Feb 26, 2015
499
43
Keerbergen, België
Best dat je de magneet contacten van je charge port even proper maakt. In het SeC zullen ze dit als eerste nakijken en zeggen dat vuile contacten voor problemen kunnen zorgen (voornamelijk na hevige regen/car wash).
 

Pascal-R

Active Member
Mar 19, 2015
1,357
627
Zeeland, Netherlands
Ik herken het probleem ook. Ik had het voor het eerst op vakantie in Frankrijk, toen het nogal warm was. Waarschijnlijk hoor je wel een klik (het magneetje trekt zich terug), maar klemt het klepje net teveel, waardoor deze niet open wil gaan. Als je tijdens het drukken op de keyfob (of welke manier dan ook om hem open te maken), licht op de achterzijde van het klepje drukt, gaat ie wel open.
Ik moet nog een afspraak maken bij het SeC hiervoor.
 

Namervio

Member
Feb 25, 2014
414
110
Netherlands
Ik heb me gemeld bij het SeC. Kreeg de "gouden" tip om een pasje (van New Motion oid) tussen het klepje en de magneet te steken. Ik moet toegeven dat het inderdaad een manier is om de chargeport te openen als het op de normale wijze niet lukt (ondanks ontgrendeling op scherm e/o keyfob dan wel op uiteinde drukken). Dit is natuurlijk geen echte oplossing. Ik meld me wel weer bij het SeC als ook de bijstelling beloofde automatisch sluitende chargeport geleverd kan worden.....
 

flexin

Member
Jan 21, 2014
24
0
Wommelgem, Belgium
Ik heb exact hetzelfde probleem.
Er stonden 1000 km op mijn wagen, en natuurlijk ging ik fier als een pauw met een collega opladen aan de supercharger in Nivelles.
Openen chargeport via scherm, via keyfob, via de knop op de laadkabel: niets werkte.

Beetje gênant om dan naar de supportlijn te bellen (ik had niet meteen de reflex om op de poort te gaan duwen ;-))

Het reinigen van de magneet verhelpt het inderdaad, tot aan de volgende regenbeurt. ik vermoed dan ook dat het klepje niet (voldoende) waterdicht is om insijpeling van water te voorkomen, waardoor dat contact inderdaad steeds opnieuw besmeurd wordt.

Het stoort me dus ook een heel klein beetje ;-) Misschien toch ook maar eens via de SeC gaan ;-)
 

flexin

Member
Jan 21, 2014
24
0
Wommelgem, Belgium
De gouden tip die ik kreeg, is met de duim duwen tegen de kant waar de scharnieren zitten, op die manier help je het klepje een handje. Maar bij de volgende servicebeurt laat ik er naar kijken...
yep - ik kreeg diezelfde tip, maar vind het toch niet echt handig ;-) En mijn duim is al eens tussen het poortje terecht gekomen. ouch ;-)
 

Glitch

Member
Oct 28, 2014
948
242
The Netherlands, Europe
Ik heb nu een Loner gekregen met 700KM op de klok heeft hetzelfde probleem, met de nagel even open trekken wanneer je hem opent. Wel apart trouwens loner heeft 700KM op de klok nieuw kenteken maar geen auto pilot. Kwam ik achter toen ik met 80 KM steeds dichter op mijn voorganger kwam.
 

Rubites

Member
Jun 22, 2015
70
5
Ronse, Belgium
Mijn Tesla bevalt me erg goed, maar er is één ding waar ik steeds problemen mee heb: het openen van de charge port. Ik heb diverse methoden geprobeerd: op het touchscreen klikken op Open Charge Port, de achterste knop op de keyfob ingedrukt houden, open port klikken op de Tesla App, op de knop van de connector klikken bij een Supercharger. Maar bij alle methoden gaat het klepje vaak niet in een keer openen. Pas na enkele keren proberen lukt het dan. Ik heb er nog niet een systeem in kunnen ontdekken. Doe ik iets verkeerd, of is het een technisch probleem met het laadklepje? En in het laatste geval, is dit iets dat het SeC zou moeten kunnen fixen?
Zijn er tips wat de meest handige/efficiënte methode is? Ik heb overigens een gewone type 2 kabel, dus zonder knop daarop om de poort te openen.
Volledig herkenbaar. Ik heb exact hetzelfde vanaf de eerste dag. Het is trouwens het enig mankementje dat ik op het ogenblik heb en ik til er dan ook niet zwaar aan. Ik duw enkele keren op de poort en dan weer op de sleutel en meestal gaat het dan wel open. Een echte logica heb ik er ook nog niet in gevonden. Ik zal eerst nog even proberen om de contacten goed te reinigen. Om daar speciaal voor naar de Sec te gaan vind ik niet direct nodig.
 

PaulusdB

Mayor Gnomus Vintage Limb
Jul 12, 2013
6,643
6,315
Europe
Is dit wellicht een oplossing?
Dora-siliconenspray-klein.jpg
 

ErnstT

Active Member
Apr 30, 2014
1,830
894
amsterdam
standaard auto pilot hardware ja, activatie nee. dat is een meerprijs van € 2.800

Ik heb nu een Loner gekregen met 700KM op de klok heeft hetzelfde probleem, met de nagel even open trekken wanneer je hem opent. Wel apart trouwens loner heeft 700KM op de klok nieuw kenteken maar geen auto pilot. Kwam ik achter toen ik met 80 KM steeds dichter op mijn voorganger kwam.
 
Hier hetzelfde probleem. Na flinke regenbuien of de autowassen wil het klepje helemaal niet open. De laatste tijd werd het steeds erger, ook als het niet nat was. Maar, ben bij Tesla langs geweest waar ze hebben gekeken of ze het met kalibreren konden oplossen. Het antwoord was nee, dus krijg ik op 1 oktober een nieuw klepje.
 

Mister Watt

Member
Nov 9, 2014
142
17
Schoten, Belgium
Aha ! Het probleem van het "kleppeke" ! Een gouwe ouwe inderdaad. Bij mijn allereerste laadbeurt was het al van dat. Na de magneet, waarvan het oppervlak een beetje kleverig leek te zijn, te hebben ontvet met white spirit was het euvel verholpen.
 

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top