Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Problemen Tol badge

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag,

Wij rijden reeds 4 jaar een Tesla model S. Sinds 2 maanden hebben wij onze oude model S ingeruild voor een nieuwe S.
We hebben het voorrecht om te mogen wonen in het prachtige Zeeland, alleen om dat prachtige Zeeland uit te kunnen zijn wij genoodzaakt om door de Westerscheldetunnel te gaan (of anders via Belgie). Om vlot door de tunnel te gaan maken wij gebruik van een T-Tag, je plaatst het ding achter je voorruit en het wordt gescand. Dat werkte prima in de oude Tesla, maar sinds de nieuwe Tesla werkt het niet meer...

Uiteraard contact opgenomen met zowel de tunnel beheerder als Tesla. De tot nu toe aangedragen oplossingen wat geen oplossing bleek te zijn:

- t-tag omruilen voor nieuw model t-tag
- t-tag aan de rechterkant van de achteruitkijkspiegel (in het hoekje) houden
- t-tag aan de linkerkant van de achteruitkijkspiegel houden
- t-tag tegen het dakraam houden

Wat wel werkt: t-tag uit het raam houden....maar eerlijk gezegd ziet dat er erg knullig uit.

Hetzelfde probleem hebben Skoda rijders momenteel ook...

Ik ben benieuwd of er hier nog ideeën zijn?
 
Tolbadge ANWB (AREA) werkte in mijn Model S (2015) niet en ook niet in de nieuwe Model S (2018). Komt door het warmte werende voorruit. Tesla heeft geen zone (met zwarte stippen gearceerd) rond de binnenspiegel waar de warmte wering niet is aangebracht, zoals andere auto's wel meestal hebben. Oplossing: even het apparaatje uit je raam houden als je binnenrijdt. Niet gaaf, maar het werkt wel.
 
Tolbadge ANWB (AREA) werkte in mijn Model S (2015) niet en ook niet in de nieuwe Model S (2018). Komt door het warmte werende voorruit. Tesla heeft geen zone (met zwarte stippen gearceerd) rond de binnenspiegel waar de warmte wering niet is aangebracht, zoals andere auto's wel meestal hebben. Oplossing: even het apparaatje uit je raam houden als je binnenrijdt. Niet gaaf, maar het werkt wel.
Wat raar. Bij mij perfect. Direct onder het spiegeltje. MS 75 van mei jl.
 
Overigens klopt het niet wat de ANWB schrijft. Je betaalt die 3 euro min 50 cent korting over elke maand dat je een factuur ontvangt en niet over de maand waarin je de badge gebruikt. Italiaanse tol wordt op zijn Italiaans in rekening gebracht: willekeurig. Niet zo'n ramp maar ik heb hen erop gewezen dat ze het niet goed opgeschreven hebben en heb gevraagd dat met AREA op te nemen maar dat wilden ze niet en hebben mij weer naar AREA verwezen maar die had ik dat al gevraagd in keurig Engels maar uiteraard nooit een reactie op gekregen.
De ANWB, geen wonder dat zij steeds minder leden hebben...
 
  • Like
Reactions: Keezje
Nu we het hier over de Westerscheldetunnel hebben, kan de OP of anderen misschien aangeven hoe auto pilot er doorheen gaat?
Ik heb met vorige versies behoorlijk wat last gehad van Ghost Braking en eigenlijk is dit sinds versie 9 sterk verbeterd of komt eigenlijk bijna helemaal niet meer voor. Behalve laatst in de Westerschelde tunnel, dit kan haast geen toeval zijn.
Op de heenweg (noord-zuid richting) bijna 4 keer een Ghost Brake (auto gaat plotseling hard remmen zonder aanleiding), na de 4e keer durfde ik even niet verder, want de passagiers waren er aardig zenuwachtig van geworden.
Op de terugweg nogmaals geprobeerd (zuid-noord), en daar leek het goed te gaan tot op ongeveer 75% een harde ingreep, zelfs met de harde piep en rode "take control" warning. Daarna niet verder geprobeerd, en ik heb het verder niet gerapporteerd, maar vond het wel heel opmerkelijk dat bij mij het probleem eigenlijk is opgelost, behalve in deze tunnel.

Zou voor Tesla wel een mooi onderzoekstraject zijn om te zoeken naar oorzaken als het niet een One-Off was.
 
  • Love
Reactions: Destiny
Zojuist door de Westerschelde tunnel gereden. Bij elke plafondventilator een ingreep op de Autopilot. :(
30C11D0B-DCAC-44EC-813E-71C8EBDA8B49.jpeg
 

Attachments

  • B5104DAB-60FB-486D-A1EA-9521D08A5F4F.jpeg
    B5104DAB-60FB-486D-A1EA-9521D08A5F4F.jpeg
    388.1 KB · Views: 139