Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Problemen Tol badge

This site may earn commission on affiliate links.
Bedenk wel dar de tolbadge zeer beperkt werkt in Portugal, in tegenstelling tot Frankrijk en Spanje. Op de meeste stukken moet je in Portugal nog gewoon met de creditcard betalen.

Dat had ik nog niet bedacht, maar geen probleem. Ik heb altijd CC’s bij me. De badge is met name handig om vlot door te kunnen gaan. Ik verwacht in Spanje en Portugal niet dezelfde drukte als in zomers Frankrijk.

Tijdens onze trip naar de Algarve, eerder dit jaar, liep het iets anders.
Bij het binnenkomen in Portugal (via Vilar Formoso) de CC gekoppeld aan de nummerplaat.
Via nummerplaat herkenning werd dan bijna overal de tol automatisch verrekend.
 
  • Informative
Reactions: Maarten
Bij de 3 moet je het tolkastje rechts naast de spiegelvoet plakken volgens pagina 184 van de handleiding:

"Als u een RFID-zender (gebruikt door veel geautomatiseerde tolsystemen) in de Model 3
monteert, plaats de zender dan rechts van de binnenspiegel, zoals afgebeeld.
Dit garandeert de beste resultaten en belemmert uw zicht zo min mogelijk."

Super, het staat dus gewoon in de handleiding. Toch handig zo'n forum ;)

Ik rijd elke week in Frankrijk en heb de badge gewoon aan de bestuurdersklep hangen in de M3....werkt perfect. Wel opletten: alle tolpoorten zijn elektronisch echter enkel als er "30" staat gemarkeerd (links meestal) gaat die ook op voorhand open. (Dit is zelfs links niet altijd het geval)

Ik vertrouw echter niet blindelings op die 30 want de resultaten zijn elke week wisselend.

De officiele plek is rechtsboven naast de spiegel. Bij mijn vorige autos zat daar zo'n zwarte bolletjes rand maar met de m3 zie ik geen verschil.

Ervaringsdeskundigen zijn ook altijd fijn. Hoe heb je m daaraan vastgemaakt? Elastiek ofzo?
 
Super, het staat dus gewoon in de handleiding. Toch handig zo'n forum ;)

Ervaringsdeskundigen zijn ook altijd fijn. Hoe heb je m daaraan vastgemaakt? Elastiek ofzo?

Neen, eigenlijk niet, ik heb zo'n Libre-T badge met een clipje... Eerst schoof ik het langs de binnenkant van de zonneweringsklep maar dat was een gedoe omdat dat inderdaad niet altijd werkte. Nu heb ik het eigenlijk gewoon langs de buitenkant zitten en als ik het poortje nader doe ik gewoon de klep naar beneden... als ik het nu aan de passagierskant zou doen, en de klep naar beneden doe, dan zou het zogoed als opdezelfde plaats terrecht komen als m'n in de handleiding beschrijft.
 
Tijdens onze trip naar de Algarve, eerder dit jaar, liep het iets anders.
Bij het binnenkomen in Portugal (via Vilar Formoso) de CC gekoppeld aan de nummerplaat.
Via nummerplaat herkenning werd dan bijna overal de tol automatisch verrekend.
Tijdens onze trip naar omgeving Lissabon en Porto, eerder dit jaar, liep het iets anders.
Bij het binnenkomen in Portugal (via Vilar Formoso) gewoon rustig doorgereden. Alle poortjes gingen vanzelf open. Of er iets is verrekend, weet ik niet, ik bekijk altijd alleen mijn eigen uitgaande facturen.
 
Nieuwe poging
50224C42-7211-49E5-8DC4-EB48232F3A43.jpeg