Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Problemen wifi aanmelding

This site may earn commission on affiliate links.

gelden

Well-Known Member
Apr 21, 2013
5,568
1,758
Breda, Netherlands
Ik heb problemen met aanmelding op wifi. Eerst lukte het helemaal niet (thuis, apple airport). Maar na enkele resets van center scherm lukte het wel. Maar vervolgens de volgende keer dat ik thuiskwam weer niet. Reset hielp, en soms meldt hij wel zelf weer aan maar meestal niet. En dan lukt het ook handmatig niet zonder een reset.
Ben ik de enige? Suggesties?
 
Check je WiFi settings op je router/AP. Er is iets met bijv. de 20/40 MHz setting.

Er hangt een wit kastje in de kelder. Van KPN. Staat 'Experia Box' op. Knipperen groene lampjes. Komen witte draden uit. Door mannetjes van KPN opgehangen.
Geen knopjes behalve een rode met reset erbij. Niets maar dan ook niets aan te verstellen. Nergens een 20/40Mhz knopje.

Plug and play my ass.
Niets dat ik ooit kocht, EVER, was plug and play. NEVER.
 
Hier Not able to connect Tesla's Wifi to home network? - Page 6 staat ook wat info. Ik lees iemand waarbij het aanzetten van DHCP werkt, hij had blijkbaar meerdere routers in huis. Dan moet je er dus voor zorgen dat DHCP wordt verzorgd door het doosje dat ook je wifipoint voor je auto is.

Nu heb ik het idee dat 80% van dit forum in de ICT werkt, maar jullie net niet.. :biggrin:

Ik wel hoor. En volgens mij staan de instellingen van mijn netwerk goed. Het feit dat aanmelden soms na een reset wel werkt duidt er volgens mij op dat het probleem in de auto zit.
Overigens: de auto staat in de kelder onder mijn huis. Daar vrijwel geen 3G ontvangst. Wifi is dus toch handig.