Beste mensen, ik heb mijn lopende bestelling omgeswitcht en een voorraad Tesla Y met korting gekocht. Na ontvangst van het kenteken per SMS bleek na controle op RDW.nl een foutieve en te hoge nieuwprijs (prijs van auto van begin jan. 2023) geregistreerd te staan bij RDW. Uiteraard gaat het om een nieuw exemplaar waar ik nog als 1e eigenaar later deze maand op naam moet worden gezet. Heeft natuurlijk negatieve impact op bijtelling en verzekering van de auto voor mij. Immers deze is gebaseerd op wat bij RDW staat en niet op de prijs op de factuur van de auto en listprice.
Bij Tesla gemeld, zij geven slechts aan "dat ze het gaan herstellen en het wel goed komt". Zonder concreet aan te geven hoe en wanneer de juiste prijs (van mrt 2023) wordt aangepast bij RDW. Ook even gebeld met RDW, Zij geven aan..."we weten het niet of het hersteld kan worden. Dat kan alleen Tesla en sowieso niet de eigenaar van de auto. U moet bij Tesla zijn en niet bij ons"
Ik overweeg om de aflevering uit te stellen, totdat Tesla het probleem heeft hersteld. Maar ik begreep ook dat de prijs pas na de registratie van de 1e eigenaar kan worden aangepast en niet eerder, dan kan ik oneindig uitstellen.
Iemand ervaring met een vergelijkbare situatie? Hoe is dit bij jullie hersteld en afgehandeld? Of juist (nog) niet?
Bij Tesla gemeld, zij geven slechts aan "dat ze het gaan herstellen en het wel goed komt". Zonder concreet aan te geven hoe en wanneer de juiste prijs (van mrt 2023) wordt aangepast bij RDW. Ook even gebeld met RDW, Zij geven aan..."we weten het niet of het hersteld kan worden. Dat kan alleen Tesla en sowieso niet de eigenaar van de auto. U moet bij Tesla zijn en niet bij ons"
Ik overweeg om de aflevering uit te stellen, totdat Tesla het probleem heeft hersteld. Maar ik begreep ook dat de prijs pas na de registratie van de 1e eigenaar kan worden aangepast en niet eerder, dan kan ik oneindig uitstellen.
Iemand ervaring met een vergelijkbare situatie? Hoe is dit bij jullie hersteld en afgehandeld? Of juist (nog) niet?
Last edited: