Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

product announcement 23 augustus 21h

This site may earn commission on affiliate links.
Handig overzicht van de verschillende versies:
: image.png
 
Mijn levering is nu vrijdag? Volgens dit artikel kom ik dan in aanmerking voor een goedkopere p100D upgrade?

Tesla customers who have ordered a P90D Ludicrous, but not taken delivery, can upgrade to the 100 kWh pack for $10,000. Existing P90D Ludicrous owners can also upgrade to a 100 kWh pack, but for $20,000, as their used 90 kWh pack will have to be recycled.


Dag geoff79s, ook ik mag vrijdag a.s. mijn Tesla model X P90D Ludicrous.

Geef echter heel veel geld uit om de zwaarste versie in bezit te hebben. Dan wil ik niet het gevoel hebben nu opeens een 'oude' versie, of in ieder geval niet meer de zwaarste versie te hebben. Dat voelt niet goed, terwijl het toch een feestje moet zijn vrijdag. Ik heb mijn DS gemaild, vind sowieso dat we recht hebben op een upgrade voor 10.000.

Hoop dat ze hier al rekening mee hebben gehouden en we vrijdag een P100D Ludicrous op kunnen halen.

Laten we anders even contact hebben, dat we in ieder geval op 1 lijn zitten. Tesla zal dit ook netjes willen oplossen.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Dag geoff79s, ook ik mag vrijdag a.s. mijn Tesla model X P90D Ludicrous.

Geef echter heel veel geld uit om de zwaarste versie in bezit te hebben. Dan wil ik niet het gevoel hebben nu opeens een 'oude' versie, of in ieder geval niet meer de zwaarste versie te hebben. Dat voelt niet goed, terwijl het toch een feestje moet zijn vrijdag. Ik heb mijn DS gemaild, vind sowieso dat we recht hebben op een upgrade voor 10.000.

Hoop dat ze hier al rekening mee hebben gehouden en we vrijdag een P100D Ludicrous op kunnen halen.

Laten we anders even contact hebben, dat we in ieder geval op 1 lijn zitten. Tesla zal dit ook netjes willen oplossen.

Hi Wim,

Kheb m'n DS ook gemaild, het is nu zeker niet dat we een oud ding krijgen. Ik denk echter niet dat je mag verwachten dat je plots een P100DL gaat hebben, het productieproces is anders en komt met een kost. Ik vrees dat de optie levering uitstellen de enige realistische uitweg zal zijn. Met maar 200 auto's in productie per week volgens de post en nog geen Europese updates van de configurator moet je jezelf de vraag stellen of je x maanden uitstel het waard gaat vinden?

PM me desnoods maar.
 
Dag geoff79s, ook ik mag vrijdag a.s. mijn Tesla model X P90D Ludicrous.

Geef echter heel veel geld uit om de zwaarste versie in bezit te hebben. Dan wil ik niet het gevoel hebben nu opeens een 'oude' versie, of in ieder geval niet meer de zwaarste versie te hebben. Dat voelt niet goed, terwijl het toch een feestje moet zijn vrijdag. Ik heb mijn DS gemaild, vind sowieso dat we recht hebben op een upgrade voor 10.000.

Hoop dat ze hier al rekening mee hebben gehouden en we vrijdag een P100D Ludicrous op kunnen halen.

Laten we anders even contact hebben, dat we in ieder geval op 1 lijn zitten. Tesla zal dit ook netjes willen oplossen.
Wim, ik hoop dat je vrijdag een leuk feestje hebt om je auto op te halen. Je moet je bij Tesla niet gek laten maken. Bij Tesla werkt men anders dan bij andere merken. Waar andere merken eens in de 8 jaar een nieuw model op de markt brengen en tussentijds 1x een facelift, worden Tesla's continue verbeterd. Een auto die een kwartaal later wordt uitgeleverd kan al weer flink wat wijzigingen hebben gehad. Ik kan je nu al verkondigen dat binnen 1 jaar er een nog grotere accu beschikbaar komt, met een nog snellere p versie, en dat er waarschijnlijk ook nieuwe hardware zal komen voor AP.
Volgens mij geeft iedereen hier veel geld uit aan deze dure auto's. Maar als je pertinent de zwaarste wilt en niet met een "oude versie" wilt zitten, moet je bij Tesla hele diepe zakken hebben.

Maar ik denk dat ik voor het merendeel van de eigenaren hier spreek, dat dit na het rijden in je nieuwe auto, wat roadtrips, een flinke vakantie trip etc, echt wel het laatste is waar je aan denkt.
 
Het zijn natuurlijk wel keiharde 'first world problems' dit. Wat Pascal zegt klopt helemaal. Elon Musk heef weleens gezegd dat er per week zo'n 20 productieverbetering worden doorgevoerd. Vaak zijn dit kleine verbeteringen, maar soms dus ook grote zoals een nieuw batterypack of betere autopilot hardware.

Wellicht kunnen jullie met Tesla een deal sluiten dat je wel levering neemt van je P90D en een P100D bestelt zodra deze beschikbaar is en de P90D dan inruilt voor een vooraf vastgestelde prijs. Zou toch mooi zijn ;-)

On topic:
Heel benieuwd hoe de P100D het er hier nu vanaf gaat brengen!
 
Dag Pascal-R, heb je gelijk in. We moeten er een feestje van maken. Toch zal men bij Tesla ook nadenken, wat doen we met degenen die op korte termijn geleverd krijgen? Nog sterker, er wordt al zo lang over deze accu gesproken dat ik het idee heb dat er al voorbereidingen zijn getroffen. Misschien zit er al een P100D in onze auto en is het wel met een software-upgrade mogelijk. Dit hebben ze met de 60 en 75 versies toch ook zo gedaan?

Er zijn niet heel veel P90DL bestellers (die bijna geleverd krijgen) op dit moment in de Benelux/Europa. Denk dat Tesla echt wel met een oplossing komt. Pascal-R, ik stuur je een PM.
 
Klopt, dat lukt niet altijd. Is altijd momentopname...... Als je net een nieuwe .... hebt komt er een nieuwe.
Maar als je nog geleverd moet krijgen wil je niet al achterlopen!

P90D kopers hebben 22.000 euro meer betaald dan de 90D, die ook nog eens een groter bereik heeft. Juist om de zwaarste en snelste versie te hebben.
Mijn model X heeft een totaalbedrag van 173.000 !! euro, dan is het niet fijn nu al te moeten zeggen "nee, het is niet de zwaarste versie'.
Dan had ik me ook 33.000 euro kunnen besparen (incl. Ludicrous). Dat zijn serieuze bedragen.
 
  • Like
Reactions: Rutger1978
Maar Tesla is een heel mooi bedrijf, een vooruitstrevende organisatie. Die komen wel met een mooie oplossing!
Een oplossing waarvoor? Dat je de auto geleverd krijgt die je besteld hebt?

Niet lullig bedoeld, maar ik ben van mening dat jouw subjectieve mening over "de zwaarste", "op 2 na slechte range" of "de nieuwste" niet een probleem is, waarvoor Tesla een oplossing moet vinden.
 
Het is alleen jammer dat meer range weer meer kosten met zich meebrengt. Die snelheid is leuk maar de range is belangrijker. En op dit moment worden de Tesla's met een grotere accu alleen maar duurder, een verkeerde strategie als je het mij vraagt,
Eens, dat is ook wat ik hier al vaker heb gepost. De strategie is, hoger positioneren van een auto met grotere actieradius en dat compenseren door een auto met flink lagere range tegen de oude prijs.

Aangezien de productiekosten van batterijen de afgelopen paar jaar flink omlaag zijn gegaan, is 10.000 voor 10 kWh een bizar bedrag. De prijs per kWh lag 2 jaar geleden al rond de 400 dollar.
Ik schat dat de marge op een P100DL, zal uitkomen rond de 35 a 40%. Het prijsverschil tussen een 60d en P100DL zit momenteel op $60k. De meerkosten voor de batterij (de p60 heeft nl ook een 75 batterij) zit op ongeveer 10k. Nog iets andere motor er in, andere remmen er op, dus laat dat op 15k uitkomen. Dan is de additionele marge op de topversie $45k!
 
Misschien gaan ze het nog leren om Elon even wat te bedaren alvorens iets aan te kondigen en er voor te zorgen dat je bijvoorbeeld toch al een tiental nieuwe batterijpacks in Tilburg hebt liggen voor de klanten die de upgrade toch willen betalen. Tesla plakt er belachelijke bedragen op, eigenlijk hopende dat er zo weinig mogelijk mensen gebruik van maken omdat het het reeds overbelaste service netwerk nog meer belast.... Maar ze weten dat er altijd wel enkele tientallen zijn die wél dat geld op tafel willen leggen, maar dan plots geconfronteerd worden met een "we weten niet wanneer, hoe lang, ....". Als je zulke belachelijke upgradebedragen vraagt moet je proces daarachter wel gewoon feilloos zijn.