Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

product announcement 23 augustus 21h

This site may earn commission on affiliate links.
Als Tesla een 'normaal' bedrijf was met een gebalanceerde mix van R&D en productie, fatsoenlijke winst en diepe zakken dan had je helemaal gelijk

Als Tesla een "normaal" bedrijf zou zijn, wat dat ook is, dan zouden wij geen Tesla rijden. We blijven natuurlijk Nederlanders dus...

Maar als je een auto kunt aanbieden met alle (praktische) voordelen die we al kennen en die ook nog eens betere prestaties levert dan auto's van zeg een miljoen dan mag je daar best een hoge prijs voor vragen en dan is ruwweg 150 tot 160 K nog een koopje. Als er vraag naar is, en die is er, zou ook elke "normale" fabrikant een premium prijs vragen.

En dan gaat de opbrengst niet eens naar de diepe zakken van allerlei betrokkenen waaronder aandeelhouders maar wordt geïnvesteerd in de toekomst. Het direct investeren van "winst" zou vaker moeten gebeuren.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Ik krijg net bericht:

Tesla lost het keurig op, precies zoals je mag verwachten van zo'n mooi merk!!!!!
Sterker nog, ze lossen het op op een manier die voor de auto m mobielindustrie ongekend is. Je kan zometeen 2 a 3 kwartalen met je batterijpakket rijden, en krijgt daarna voor een keurig bedrag een geheel nieuwe accu, met die je auto een geheel nieuwe Range geeft, en flinke powerupgrade.
 
  • Like
Reactions: FVO and Vantage
Sterker nog, ze lossen het op op een manier die voor de auto m mobielindustrie ongekend is. Je kan zometeen 2 a 3 kwartalen met je batterijpakket rijden, en krijgt daarna voor een keurig bedrag een geheel nieuwe accu, met die je auto een geheel nieuwe Range geeft, en flinke powerupgrade.
Dat oude pakket wordt vervolgens onder een nieuwe 75 geplaatst en kan dan gewoon nog jaren mee.
 
  • Like
Reactions: FVO
Sterker nog, ze lossen het op op een manier die voor de auto m mobielindustrie ongekend is. Je kan zometeen 2 a 3 kwartalen met je batterijpakket rijden, en krijgt daarna voor een keurig bedrag een geheel nieuwe accu, met die je auto een geheel nieuwe Range geeft, en flinke powerupgrade.
Wel balen dat je dan de net aangekondigde 110kw versie niet hebt:confused:
 
Wel balen dat je dan de net aangekondigde 110kw versie niet hebt:confused:
Ja, maar daarvan hoorde ik al dat die batterijen pas beschikbaar zijn nadat de 120 aangekondigd wordt, dus dan duurt het zeker nog 2 naar voor je in je auto kan rijden.

Overigens zou het voor eigenaren van een 85 best interessant kunnen zijn, om na bijvoorbeeld 3 jaar de auto te kunnen upgraden naar een 100. Vrees alleen dat dat wishfull thinking is.
 
Elon heeft ook gezegd op de P100D call dat de 8.0 release bijna rond is. En dat een van de wijzigingen een aanzienlijk verbeterde autonomie is.

Zou dat het verschil van 20% autonomie tussen de P90D en P100D kunnen verklaren?
Maw krijgen we met 8.0 allemaal 10% meer autonomie? Fingers crossed.
 
Oude rotten weten dat 'bijna rond' in ElonTime een nogal afwijkende schaal heeft. Het is nl. omgekeerd evenredig met de wenselijkheid van de release.
Bovendien heeft hij een totaal nieuwe fase bedacht, '8.0 will soon go into final review'. Die heb ik bij Tesla nog nooit gehoord....

Anders gezegd, het zou mooi zijn als die nog in 2016 komt. Eerder is meegenomen ;)
 
Je bedoelt meer range? Want dat zou simpelweg te verklaren zijn dat een bepaalde hoeveelheid Kwh in de batterij gelocked is. En hoe hoger het aantal Kwh, hoe kleiner dit percentage is tov de totale hoeveelheid hoe meer range er dus vrij komt als je het aantal Kwh verhoogt.

Qua autonomie denk ik dat er pas echt flinke verbetering komen met nieuwe autopilot hardware. Waarschijnlijk dat versie 8 wat meer toe laat qua autonomie zoals ook afritten pakken en zelf van baan verwisselen zonder dat je dit aangeeft?
 
Verder is die 'extra' range in het dagelijks gebruik natuurlijk helemaal niet belangrijk.

Misschien dat die extra range geen verschil maakt, maar de extra capaciteit wel met betrekking tot het superchargen. We moeten de laadprofielen van de 100kWh batterijen nog zien, maar als je bij iedere supercharge beurt een minuut of 5 langer aan topsnelheid kan laden, ga je dat toch voelen in de dagelijkse praktijk.
 
Misschien dat die extra range geen verschil maakt, maar de extra capaciteit wel met betrekking tot het superchargen. We moeten de laadprofielen van de 100kWh batterijen nog zien, maar als je bij iedere supercharge beurt een minuut of 5 langer aan topsnelheid kan laden, ga je dat toch voelen in de dagelijkse praktijk.
Ik heb het niet gemeten maar wel duidelijk het gevoel dat mijn huidige 90 sneller laad dan mijn vorige 85.