Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

product announcement 23 augustus 21h

This site may earn commission on affiliate links.
Op deze manier krijgt @Daniel 74 nooit een auto op de oprit :)

Zo, ben ik even blij dat ik de p90dl van de hand heb gedaan: ik zou anders nu én 20.000 moeten bijbetalen (want anders zou ik niet meer de snelste hebben) én ik zou nog steeds dat ouderwetse front hebben!

Laat die X 90d maar komen, de extra range van de 100 heb ik niet nodig (zeker niet als de prijs daarvoor € 11.000 is).
 
Zo, ben ik even blij dat ik de p90dl van de hand heb gedaan: ik zou anders nu én 20.000 moeten bijbetalen (want anders zou ik niet meer de snelste hebben) én ik zou nog steeds dat ouderwetse front hebben!

Laat die X 90d maar komen, de extra range van de 100 heb ik niet nodig (zeker niet als de prijs daarvoor € 11.000 is).
Had je geen X P90DL in bestelling staan dan???
 
Ik heb bij Tesla navraag gedaan of het mogelijk is een 90 kWh battery pack afdankertje van iemand die overstapt op een 100 kWh versie te kopen voor mijn S85. Leek me wel wat... :rolleyes:
Maar helaas blijkt het technisch niet mogelijk te zijn omdat de AWD batterijen anders zouden zijn dan de RWD batterijen. :(
 
Nou John, ik zal het nog sterker vertellen; net nagevraagd; mijn nog af te leveren X P90D zonder L (op de boot ;)) kan voor 20k worden geupgraded (10k L + 10k accu). Wil ik dit NA aflevering doen; dat kan, maar dan komt er nog 10k EXTRA bij... (Dus totaal 30k!).o_O
Met die 20k in jouw geval zal je er niet veel naast zitten, mocht het bovenstaande correct zijn (woorden van DS).


Meerprijs tov P90D is idd 20k... maar dat is incl. L (dus 10k voor L en 10k voor 100kWh)
Aangezien ik L al heb, zou 20k het dubbele zijn...
 
Oude rotten weten dat 'bijna rond' in ElonTime een nogal afwijkende schaal heeft. Het is nl. omgekeerd evenredig met de wenselijkheid van de release.
Bovendien heeft hij een totaal nieuwe fase bedacht, '8.0 will soon go into final review'. Die heb ik bij Tesla nog nooit gehoord....

Anders gezegd, het zou mooi zijn als die nog in 2016 komt. Eerder is meegenomen ;)

Je hebt gelijk Rene. Ik zit er ook al lang genoeg in om dat te beseffen. Heb een P85D gekocht want ik wou het beste. Alleen is die maar enkele maanden de beste geweest.
Nu ben ik heel tevreden met de P85D zoals hij is. Al die 'kleine' upgrades maken mijn auto niet slechter. En de laatste nieuwe firmware, tja, de huidige is ook al heel goed. Mijn vorige auto heeft nooit 1 update ontvangen.

Maar een 8.0 die 10% maar 'range' zou geven dat zou wel een leuke upgrade zijn.
 
  • Like
Reactions: redevries
Nou John, ik zal het nog sterker vertellen; net nagevraagd; mijn nog af te leveren X P90D zonder L (op de boot ;)) kan voor 20k worden geupgraded (10k L + 10k accu). Wil ik dit NA aflevering doen; dat kan, maar dan komt er nog 10k EXTRA bij... (Dus totaal 30k!).o_O
Met die 20k in jouw geval zal je er niet veel naast zitten, mocht het bovenstaande correct zijn (woorden van DS).

dat klopt toch, als ik de eerdere Tesla product upgrade cyclus bekijk.

Als je auto voor je eigen deur hebt staan en je wil een upgrade betaal je volledige upgrade.

staat auto nog niet op je naam dan is er voor de huidige in-progress afleveringen een goedkopere optie.
 
Had je geen X P90DL in bestelling staan dan???

Nee, ik heb mezelf in bescherming genomen tegen het willen hebben van de snelste X en de bijbehorende baalmomenten op het moment dat er toch weer iets snellers komt ;-)

Even serieus: terugkijkend op de volle 10 weken dat ik de p90dl had kwam ik tot de conclusie dat ik de volle mogelijkheden van die auto eigenlijk alleen gebruikte tijdens demo ritten. Met mijn echtgenote in de auto was vol accelereren een no-go en alleen in de auto deed ik het eigenlijk nooit. Ik kon 30k meerprijs voor demo ritten moeilijk verantwoorden.

Bijkomend voordeel: voor de p90dl heb ik ongeveer hetzelfde teruggekregen als dat de X 90d kost. Zodoende kan ik stellen dat mijn p90dl avontuur (een mooiere term dan misstap, nietwaar? ;-) kostenneutraal is geweest.
 
  • Love
Reactions: Ivo-G
Nee, ik heb mezelf in bescherming genomen tegen het willen hebben van de snelste X en de bijbehorende baalmomenten op het moment dat er toch weer iets snellers komt ;-)

We maken het ons allemaal soms moeilijk. Bezit is vaak einde van het vermaak als We teveel hebben wat we nodig hebben. Zeker als je teveel auto's of whatever hebt. Het is leuk maar je hebt het vaak voor de heb en na jaren kwam ik erachter dat een paar auto's leuker is dan een hele verzameling. Voordat je daar achter bent heb je wel veel plezier gehad. Dus prima dat iemand 10 of 20 K betaald voor een upgrade of 165K voor een X full options. Happy motoring !
 
Nee, ik heb mezelf in bescherming genomen tegen het willen hebben van de snelste X en de bijbehorende baalmomenten op het moment dat er toch weer iets snellers komt ;-)

Even serieus: terugkijkend op de volle 10 weken dat ik de p90dl had kwam ik tot de conclusie dat ik de volle mogelijkheden van die auto eigenlijk alleen gebruikte tijdens demo ritten. Met mijn echtgenote in de auto was vol accelereren een no-go en alleen in de auto deed ik het eigenlijk nooit. Ik kon 30k meerprijs voor demo ritten moeilijk verantwoorden.

Bijkomend voordeel: voor de p90dl heb ik ongeveer hetzelfde teruggekregen als dat de X 90d kost. Zodoende kan ik stellen dat mijn p90dl avontuur (een mooiere term dan misstap, nietwaar? ;-) kostenneutraal is geweest.
Goed dat te lezen al blijft t soms jeukeno_O.
 
Even serieus: terugkijkend op de volle 10 weken dat ik de p90dl had kwam ik tot de conclusie dat ik de volle mogelijkheden van die auto eigenlijk alleen gebruikte tijdens demo ritten. Met mijn echtgenote in de auto was vol accelereren een no-go en alleen in de auto deed ik het eigenlijk nooit. Ik kon 30k meerprijs voor demo ritten moeilijk verantwoorden.
.

Helemaal mee eens. En dat zal voor iedereen gelden - ook al zou je die versnelling in de praktijk dagelijks kunnen gebruiken dan zou je er toch kotsmisselijk van worden.. Begrijp ook echt niet dat sommige mensen echt die 30k er voor willen uitgeven.
 
Helemaal mee eens. En dat zal voor iedereen gelden - ook al zou je die versnelling in de praktijk dagelijks kunnen gebruiken dan zou je er toch kotsmisselijk van worden.. Begrijp ook echt niet dat sommige mensen echt die 30k er voor willen uitgeven.
Had pas een p85d loaner mee (zonder l). Mijn vriendin had het na 2x wel gehad met vol optrekken. Ikzelf na een keer of 4 ook. Het gaat mij te hard. M'n p85 is voor mij royaal snel genoeg. Ik denk dat ik met een p100dl regelmatig zowel het dashboard als de achterzijde van de voorstoelen uitvoerig moet schoon poetsen
 
Ik ben spijtig genoeg dat sensationele gevoel van optrekken al gewoon. De eerste tien keren fantastisch, misselijkmakend zelfs, maar na 100 keer heb je het wel gehad. Het blijft heel snel en indrukwekkend, maar de kriebels in de buik, of het tunnelzicht bij optrekken zijn bij mij een maand na aankoop al weg.

Dus ofwel ga je dan naar het allersnelste hopende dat je daar wel dat gevoel kan behouden, maar volgens mij kan 2.5 seconden even snel wennen als 3.2 seconden.
 
Ik ben spijtig genoeg dat sensationele gevoel van optrekken al gewoon. De eerste tien keren fantastisch, misselijkmakend zelfs, maar na 100 keer heb je het wel gehad. Het blijft heel snel en indrukwekkend, maar de kriebels in de buik, of het tunnelzicht bij optrekken zijn bij mij een maand na aankoop al weg.

Dus ofwel ga je dan naar het allersnelste hopende dat je daar wel dat gevoel kan behouden, maar volgens mij kan 2.5 seconden even snel wennen als 3.2 seconden.
En dan blijft het belangrijkste overeind. Dat het een indrukwekkende, mooie auto is, die heerlijk rijdt.
 
  • Like
Reactions: KrisB
Ik heb bij Tesla navraag gedaan of het mogelijk is een 90 kWh battery pack afdankertje van iemand die overstapt op een 100 kWh versie te kopen voor mijn S85. Leek me wel wat... :rolleyes:
Maar helaas blijkt het technisch niet mogelijk te zijn omdat de AWD batterijen anders zouden zijn dan de RWD batterijen. :(

Serieus? En wat dan als ik mijn classic over x jaar wil upgraden naar een >120Kwh pack?
 
Ik heb bij Tesla navraag gedaan of het mogelijk is een 90 kWh battery pack afdankertje van iemand die overstapt op een 100 kWh versie te kopen voor mijn S85. Leek me wel wat... :rolleyes:
Maar helaas blijkt het technisch niet mogelijk te zijn omdat de AWD batterijen anders zouden zijn dan de RWD batterijen. :(
Serieus? En wat dan als ik mijn classic over x jaar wil upgraden naar een >120Kwh pack?

Kan iemand dit bevestigen? Ik dacht dat de batterij voor RWD en AWD identiek waren. Het is niet omdat 1 DS dit zegt dat het waar is.
Moest dit zo zijn dan vraag ik me af wat Tesla gaat doen als er binnen 5 jaar iemand een 85 batterij wil kopen en die dus niet meer op voorraad is. Het zou voor de logistiek veel eenvoudiger zijn moesten alle nieuwe batterijen van de Model S compatibel blijven met alle verkocht auto's.