Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Proefrit Model 3 RWD ?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik gooi het maar gewoon in de groep: Het lukt me maar niet om bij een servicecenter een proefrit te maken in de RWD. Ze zijn niet beschikbaar als demo. AWD LR geen probleem heb ik al gereden.

Ik wil een RWD bestellen. (range niet nodig, en het is de tweede auto). Maar om de auto te bestellen zonder er ooit in gereden te hebben, gaat in tegen mijn principe. Wie kan mij een proefrit aanbieden,? Een mooie fles ( of iets anders als dank). No worries, ik heb al een Model S, dus weet hoe te rijden in een tesla

Alleen de RWD versie dus, ik woon in Midden Nederland / Amersfoort.

Super dank !
 
Ik gooi het maar gewoon in de groep: Het lukt me maar niet om bij een servicecenter een proefrit te maken in de RWD. Ze zijn niet beschikbaar als demo. AWD LR geen probleem heb ik al gereden.

Ik wil een RWD bestellen. (range niet nodig, en het is de tweede auto). Maar om de auto te bestellen zonder er ooit in gereden te hebben, gaat in tegen mijn principe. Wie kan mij een proefrit aanbieden,? Een mooie fles ( of iets anders als dank). No worries, ik heb al een Model S, dus weet hoe te rijden in een tesla

Alleen de RWD versie dus, ik woon in Midden Nederland / Amersfoort.

Super dank !
De enige RWD die je kunt bestellen is de SR+.
Je hebt geen range nodig, dus die zal het wel worden.
Kun je geen proefrit krijgen in een SR+ ???
 
Hi!

Toevallig van de week een geweldige RWD opgehaald. Je mag best een stukje rijden hoor. Woon in Apeldoorn. Heb btw de long range. Die komen nog regelmatig beschikbaar op de Tesla site.

Niet goed gelezen, rwd long range heb je al gereden :)
 
All, ondertussen de RWD gereden. Waarvoor dank: Mijn conclusies over RWD SR tov AWD longrange?

* de RWD is idd iets minder snel, maar 5.6 sec naar 100 is meer dan genoeg
* de RWD is rijdt in de bochten iets minder prettig maar dat verschil merk je pas als je de wagen op de staart trapt en er op let

AWD zou iets veiliger kunnen zijn in extreme omstandigheden vermoed ik. en kan handig zijn met de winter(sport).
AWD heeft extra's natuurlijk de long range, dat is lekker, daarnaast de speaker, connectie en verder weinig verschil

De AWD is 10 k duurder. over 5 jaar kost me dat aan kosten extra

3333€ (restwaarde van 1/3 van 10k, netto is dat grofweg 50% van 6666)
5500€ bijtelling ( 22% maal 10 k, * 5 jaar )* 50% belastingdruk = 2200*5 jaar* 50%)
1350€ hogere BTW bijdrage = 10k * 2,7% = 270*5 jaar= 1350

Al met al betaal ik 9800€ netto meer voor de AWD over 5 jaar gerekend. Even nadenken of het dat me waard is....

Keuze wordt:

SR RWD blauw
LR AWD wit
 
  • Informative
Reactions: Dreistein
Belangrijk verschil is, naast de range, ook wel de snellaadsnelheid; de SR+ laadt namelijk maximaal op 100 kW. Of dat in de toekomst verandert durf ik niet te zeggen.

Als je de range en snellaadsnelheid niet nodig hebt (bijv. 1x per jaar op vakantie waarbij je het niet erg vindt om er wat langer over te doen*) is de SR+ gewoon een goede deal.

* Het verschil in de praktijk kun je inzichtelijk maken door een route te plannen naar je vakantiebestemming met www.abetterrouteplanner.com voor zowel de SR+ als LR en die naast elkaar te leggen.
 
  • Informative
Reactions: arne-nl
* Het verschil in de praktijk kun je inzichtelijk maken door een route te plannen naar je vakantiebestemming met www.abetterrouteplanner.com voor zowel de SR+ als LR en die naast elkaar te leggen.
Zo heb ik mijn shoot out gedaan op een retourtje Ardennen. Reistijd 6,5 vs 8 uur voor LR AWD vs SR+ (of Kona trouwens), gaf voor mij de doorslag. Vervolgens gezwijnd door een LR RWD te bemachtigen :)
 
Ik zou ook eerst eens kijken of er nog LR RWD’s beschikbaar komen als voorraadmodel. Heeft de extra’s van de AWD (range, internet, speakers, etc) maar is gewoon net wat lekkerder geprijsd. En rijdt geweldig!

En over sneeuw en ijs zou ik me geen zorgen maken, zie de filmpjes op YouTube ;) Ook de RWD ligt als een blok op de weg.
 
Ik ben er natuurlijk nog nooit in geslaagd om 260km aan een stuk door 120km/h aan te houden, maar tegen 120Km/h verbruikt mijn Sr+ ongeveer 175wh/km. Dus reken ik op een range van 260 a 280 km als je constant 120 a 130 km/h aanhoudt. Bij gemengd verkeer(waar het meestal op aankomt) is mijn range in werkelijkheid 300 km. Dat is in mijn geval 80% snelweg , 20% binnenweg. 340 zal ook wel kunnen als je enkel op 70km/h wegen rijdt. Is me anderzijds nog altijd niet helemaal duidelijk hoe groot de Sr+ batterij nu eigenlijk is. Volgens mijn berekening eerder 50kw dan 55 Kw.
In mijn dagelijks gebruik is de range trouwens vlot voldoende, ik rijd wekelijks 2 keer 200 km en 1 keer 270km, en nog nooit in de problemen gekomen of onderweg moeten Bij Laden.
 
  • Informative
Reactions: Wackmack and TM3LR
Ik ben er natuurlijk nog nooit in geslaagd om 260km aan een stuk door 120km/h aan te houden, maar tegen 120Km/h verbruikt mijn Sr+ ongeveer 175wh/km. Dus reken ik op een range van 260 a 280 km als je constant 120 a 130 km/h aanhoudt. Bij gemengd verkeer(waar het meestal op aankomt) is mijn range in werkelijkheid 300 km. Dat is in mijn geval 80% snelweg , 20% binnenweg. 340 zal ook wel kunnen als je enkel op 70km/h wegen rijdt. Is me anderzijds nog altijd niet helemaal duidelijk hoe groot de Sr+ batterij nu eigenlijk is. Volgens mijn berekening eerder 50kw dan 55 Kw.
In mijn dagelijks gebruik is de range trouwens vlot voldoende, ik rijd wekelijks 2 keer 200 km en 1 keer 270km, en nog nooit in de problemen gekomen of onderweg moeten Bij Laden.
Thanks.
 
toch wel heel benieuwd welke settings. Ik kom op veel minder verschil uit.
Is alweer even geleden. Weet de settings niet meer precies maar het was wel een winterscenario van Leiden op en neer naar Bertrix. Heb geprobeerd het te reproduceren maar krijg andere getallen, waarbij gat inderdaad ook vaak kleiner is. Merk dat er in de scenario's omslagpunten zitten: 1 graag verschil in verwachte buitentemperatuur kan een + of - een half uur schelen.