TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Proefrit

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by kverpoorten, Jan 20, 2016.

1. kverpoorten

kverpoorten New Member

Hoi allemaal,

Ik lees vaak op de tesla reddit (Tesla Motors) dat ze bij Tesla niet moeilijk doen over mensen die een proefrit willen maar totaal niet de intentie hebben om ook een Tesla te kopen.

Geldt dit ook voor dealers in Nederland/België?

Ik zou namelijk dolgraag eens een proefrit doen met een Tesla, maar heb atm de financiële middelen niet om er een te kopen.

mvg,
    Kristof

2. jpet

jpet Jan P.

Dat is zo. De onderliggende idee is om mensen enthousiast te maken. Die kunnen dan weer anderen in hun omgeving aansteken. Tesla maakt geen reclame en doet het dus volledig op basis van dit soort van uitwisseling van ervaring (en algemene aandacht in de pers en op sociale media natuurlijk).

3. Noelis

Noelis Member

Ik heb ook een proefrit gedaan in 2014.
    Dat was via Aartselaar. Dit terwijl mijn ICE nog tot juli loopt.

Maar hou er rekening mee dat je nadien systematisch naar funding begint te zoeken om toch maar 1 te kopen. Eens je besmet bent met het tesla-virus raak je er heel moeilijk vanaf.
    Ik heb veel redenen om geen tesla te kopen. Toch weet ik zeker dat ik binnenkort eentje bestel :)

4. dvroegop

dvroegop Member

Even een kleine correctie: er bestaan geen Tesla dealers...
    Maar even OT: ze vinden het geen enkel probleem. Ze weten toch wel dat als men een keer rijdt de kans groot is dat ze uiteindelijk toch EV gaan rijden. Is het niet morgen, dan wel volgend jaar. Of het jaar daarop...

5. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Ik heb ook een proefrit gekregen, maar dat was nadat ik de auto besteld had. :smile:

6. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

dit is normaal geen probleem, en wat niet is kan nog komen.:wink:

Stuur even een mailtje naar mijn dochter, ze is een van diegene die de testritten in Aartselaar verzorgd.
    Shari Piessens [email protected]

nu zal het even wat moeilijker worden met het autosalon, maar daarna kan het geen probleem zijn volgens mij.

7. kverpoorten

kverpoorten New Member

Bedankt allemaal voor de snelle reacties. Ik ga er snel werk van maken :)

8. Wim S.

Wim S. Active Member

Ik heb mijn Tesla in april 2011 besteld en mijn eerste rit in een Tesla was in mijn eigen Tesla na het ophalen in A'dam :smile:

9. Carl Leermakers

Moest bij Tesla Zaventem langs vandaag (wegens leeglopende band). Duurde lang (niet Tesla's schuld, ze hebben me echt goed geholpen), maar ik had de gelegenheid om te zien/horen hoe Tesla met die testritten omgaat:

- ten eerste kreeg ik zelf een testritje van een half uur met een Autopilot 70D (en wat dacht je - ik heb om een trade-in gevraagd van mijn Classic...)
    - ten tweede was er inderdaad geen spoor te bekennen van onwil. Lang geleden had ik een vriendin die hostess moest spelen op het autosalon voor RR/Bentley, en daar was het motto: kijk naar schoenen en polshorloge om te beslissen of je mensen binnenlaat. Niets daarvan bij Tesla Zaventem (een Afrikaanse familie, een koppel twintigers etc., die RR zeker indertijd geweigerd zou hebben). Wat Tesla wél deed is mensen ondervragen over hun motieven: waarom Tesla? Weet je wat de fiscale voordelen zijn? Koop je het privaat of in een vennootschap? Ik kan we wel voorstellen dat het antwoord op die vragen belangrijk is om te beslissen hoeveel energie ze gaan steken in de proefrit en daaropvolgend gesprek :) Maar iedereen had recht op een half uur proefrit, wat ik echt wel fantastisch vind (en er waren er inderdaad bij die volgens mij hoogstens over vijf jaar geïnteresseerd zouden kunnen zijn, dus chapeau voor Tesla - iedereen lijkt daar al twee jaar overwerkt maar ze blijven het maar doen!). Idem op het Autosalon, dat ik zaterdag bezocht: Tesla staat in Paleis 1, met de Maserati's, Aston Martin's, Porsche's etc., maar Tesla's stand was voor iedereen toegankelijk, terwijl alle andere merken 'filterden'. Way to go.
    - ten derde: wow: hoeveel S'jes Tesla "echt" schijnt te verkopen op twee uur tijd in Zaventem, dat is echt schitterend om zien/horen.

10. Firebird

Firebird Active Member

Huh… . Je zal die zin niet meer herhalen nadat je een proefrit gemaakt hebt… . :tongue:
    Als je geen intentie hebt om er een te kopen, wees gewaarschuwd… . :wink:

11. Herbie65

Herbie65 Member

Ik heb in oktober 2014 ook een proefrit gemaakt en had totaal niet de intentie om een Tesla te kopen. Ik wilde gewoon een keer ervaren hoe het was om in een S te rijden.
    De rest is historie ........ (zie handtekening onderin)

12. Mtbtailor

Mtbtailor Member

Ondertussen al 2 testritten gedaan.
    Eerste was 2-tal jaartjes geleden met een P85.
    De laatste met de P85D.
    Daar ben ik een hele afstand voor gereden naar Maasmechelen, enkel maar om de 'ludicrous' mode eens aan den lijve te ondervinden.
    Ondanks het natte wegdek impressionant, maar wat vooral opviel was de verbeterde interieurafwerking en de belevenis met autopilot.
    Voorlopig blijf ik wel helpen om de olieplas verder op te rijden, maar 100% zeker dat er een EV aankomt.
    Na wat ontgoocheld te zijn in de X, wacht ik nog af tot binnen enkele jaren de definitieve specs van de Audi e-tron SUV gekend zijn. Volledig vlakke laadruimte achter de eerste zetelrij? elektrische trekhaak?
    Wsl indirect Tesla-klant als SUC gebruik er ook bijkomt

13. Ivo-G

Ivo-G Member

Mij hebben ze wel 3 keer gevraagd of ik niet wilde komen proefrijden, aangezien ik zo'n grote fan was van het merk (zie mijn avatar). Pas de 3e keer een afspraak gemaakt, samen met mijn vrouw toen 40 minuten gereden (zij 10, ik 30). Toen we weggingen zei ik nog tegen de salesrep: "Als ik de loterij win kom ik bij je terug." Dit was op 1 juli 2015. Begin oktober stond ik weer in de store in Amsterdam met een andere rep te praten, toen ik opeens hoorde "Heee, je hebt 'm gewonnen!?!" Ik draaide me om en zag de rep van de proefrit, maar kon mij niet voorstellen waar hij het over had. Toen herinnerde hij mij aan mijn uitspraak, waarop ik antwoorde "Nee, ik heb iets veel beters gedaan: Ik ben niet in loondienst meer!". Hij keek me ietwat verbaasd aan en toen vertelde ik dat ik weer als ZZP'er aan de slag was gegaan per 1 september. Door familie omstandigheden heb ik pas in november de knoop doorgehakt en de wagen besteld.

14. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Als het VW-concern dan nog bestaat... :rolleyes:

Share This Page