Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Project Highland (Model 3 redesign)

This site may earn commission on affiliate links.
De stekker van de trekhaak voor de m3 inpluggen is een ramp, het inpluggen voor de highland een grote ramp.
Als het is zoals bij de MY kan je de support van het stopcontact wat verbuigen zodat het stopcontact wat schuin naar boven wijst. Als het zo is, heb je geen problemen meer.
Disclaimer: mijn eigen ervaring is geen garantie op succes bij anderen. Niet verantwoordelijk voor eventuele schade die kan ontstaan.
 
Trekgewicht (1000kg) en kogeldruk (100kg) staan op gelijkvormingheidsattest. Ik ben wel nog op zoek naar een trekhaak die ik kan monteren.
Stuur maar een persoonlijk bericht als je nog op zoek bent naar een website waar een ruime keuze is aan after-market trekhaken.
Zelf ook gedaan/gemonteerd, werkt prima en bijkomend voordeel -> ik kan de WCD (tbv stekker) wegklappen waardoor de stekker eenvoudig te monteren is.

Nb: in NL geen keuring nodig na montage trekhaak, in Belgie werkt dat anders als ik het goed gelezen heb.......
 
Deze is echt wel mooi.
Screenshot_20240403_170813_WhatsApp.jpg
Screenshot_20240403_170833_WhatsApp.jpg
Screenshot_20240403_170905_WhatsApp.jpg
 
Heeft iemand de lakbeschermings folie al op zn nieuwe model 3 gemonteerd?
ik had ze besteld omdat er stond past op alle model 3 bouwjaren. Maar bij montage lijkt de onderste flap te hoog te zijn.
Er zitten al aardig wat putjes op de achterflank dus ik dacht ik zal er eens wat protectie op gooien.
 

Attachments

  • IMG_4881.jpeg
    IMG_4881.jpeg
    543.5 KB · Views: 6
Ik kreeg wegens schade aan m'n M3 een vervangende auto mee. Een Renault Austral. Een (non-plugin) hybrid. "Full hybrid" zoals Renault dat noemt. LoL. Geweldig, een accu die je niet met een stekker hoeft te laden, waarom heeft Tesla dat niet bedacht? Oh wacht...
Afijn, Ik post dit bericht in het Highland draadje omdat ik m'n bedenkingen heb bij het stalkless design daarvan. Waarschijnlijk ga ik voor een Y en hoef ik mij toch niet druk te maken om ontbrekende stalks, maar Renault's oplossing is het andere uiterste: 4 (vier) stalks, 3 rechts en 1 links!
 

Attachments

  • Stalks Renault Austral.pdf
    1.2 MB · Views: 22
Ik kreeg wegens schade aan m'n M3 een vervangende auto mee. Een Renault Austral. Een (non-plugin) hybrid. "Full hybrid" zoals Renault dat noemt. LoL. Geweldig, een accu die je niet met een stekker hoeft te laden, waarom heeft Tesla dat niet bedacht? Oh wacht...
Afijn, Ik post dit bericht in het Highland draadje omdat ik m'n bedenkingen heb bij het stalkless design daarvan. Waarschijnlijk ga ik voor een Y en hoef ik mij toch niet druk te maken om ontbrekende stalks, maar Renault's oplossing is het andere uiterste: 4 (vier) stalks, 3 rechts en 1 links!
Ik heb een S zonder stalks. Laatst een Y met stalks en rond stuur meegekregen als loaner.
Vond dat zo primitief. Het is onvoorstelbaar hoe snel je went aan het nieuwe.

Snap nu waarom Verstappen ook geen stalks heeft.
 
Hallo,

ik heb sinds december vorig jaar een nieuwe Model 3 Highland. Ik had er graag een trekhaak op gehad, doch als ik die origineel bij besteld duurde de levering 4 maanden langer, dus heb ik maar geopteerd om deze nadien op te bouwen. Wat volgens Tesla absoluut geen probleem is. Nu zijn we echter al 5 maanden verder en nog steeds is de retrofit van een trekhaak nog niet beschikbaar bij Tesla. Ik ben dan maar eens verder gaan speuren en bij Brink bieden ze wel een trekhaak aan voor de Model 3. Mijn vorige Tesla (S85D - bouwjaar 2015) had ik ook een Brink trekhaak en was daar best tevreden over. Nu waarschuwt mijn garage waar ik die wil bestellen echter dat er blijkbaar een aantal zaken die mogelijk problemen kunnen bezorgen als je een fietsendrager op de trekhaak van Brink monteert. De achteruitrijsensoren worden niet uitgeschakeld, cruise control zou mogelijks niet goed werken en ook het detectiesysteem dat waarschuwt bij het wisselen van rijstrook zou ook niet correct werken.
Vandaar de vraag of er iemand is die reeds een (niet-Tesla) trekhaak reeds laten monteren heeft op een Model 3 Highland en wat dan de ervaringen hiermee zijn?
 
Last edited:
Hallo,

ik heb sinds december vorig jaar een nieuwe Model 3 Highland. Ik had er graag een trekhaak op gehad, doch als ik die origineel bij besteld duurde de levering 4 maanden langer, dus heb ik maar geopteerd om deze nadien op te bouwen. Wat volgens Tesla absoluut geen probleem is. Nu zijn we echter al 5 maanden verder en nog steeds is de retrofit van een trekhaak nog niet beschikbaar bij Tesla. Ik ben dan maar eens verder gaan speuren en bij Brink bieden ze wel een trekhaak aan voor de Model 3. Mijn vorige Tesla (S85D - bouwjaar 2015) had ik ook een Brink trekhaak en was daar best tevreden over. Nu waarschuwt mijn garage waar ik die wil bestellen echter dat er blijkbaar een aantal zaken die mogelijk problemen kunnen bezorgen als je een fietsendrager op de trekhaak van Brink monteert. De achteruitrijsensoren worden niet uitgeschakeld, cruise control zou mogelijks niet goed werken en ook het detectiesysteem dat waarschuwt bij het wisselen van rijstrook zou ook niet correct werken.
Vandaar de vraag of er iemand is die reeds een (niet-Tesla) trekhaak reeds laten monteren heeft op een Model 3 Highland en wat dan de ervaringen hiermee zijn?
Ik heb geen Highland maar wel een M3 met Brink trekhaak -> alles uit de opsomming werkt perfect alleen de achteruitrij-sensoren worden niet uitgeschakeld. Zelfs een defect lampje bij de aanhanger of fietsendrager wordt netjes gemeld op het scherm (& melding automatisch gereset na loskoppelen 13P-stekker of vervangen lampje) Ik weet wel dat er verschillende aansluitsetjes zijn, daar zal meer verschil door ontstaan dan door het fabricaat trekhaak.

En als laatste: -> ik heb een wegdraaibare stekkerdoos welke ingeklapt onzichtbaar is maar naar beneden gedraaid erg goed toegankelijk is. (verademing tov standaard Tesla-oplossing)