Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Projecten

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kon geen geschikt draadje vinden dus dan maar een nieuw draadje.
Ik had nog wat piano black dashboard panelen liggen, en omdat ik toch tijd zat heb :rolleyes:....
Dacht ik dat het tijd wordt om maar weer eens wat ander te proberen, en zoals Pipi Langkous zegt: "Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan", maar eens wat carbon en materialen besteld, en aan de slag gegaan":

IMG_2589.JPG


Eerst paneeltjes schuren:
IMG_2423.JPG


speciale fixatie:
IMG_2590.JPG


Echt carbon matten fixeren op de panelen:
IMG_2591.JPG


Dan vele lagen epoxy, schuren, epoxy, schuren. etc.
IMG_2603.JPG


IMG_2593.JPG


Uiteindelijk afwerken met een matte 2k UV beschermende matte lak en dan, na vele uren, is dit het resultaat.

Ik zou zeggen: wat is "mijn" paneel en wat is het originele Tesla carbon in onderstaande foto's?
IMG_2683.JPG
IMG_2596 2.JPG
 
Ik kon geen geschikt draadje vinden dus dan maar een nieuw draadje.
Ik had nog wat piano black dashboard panelen liggen, en omdat ik toch tijd zat heb :rolleyes:....
Dacht ik dat het tijd wordt om maar weer eens wat ander te proberen, en zoals Pipi Langkous zegt: "Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan", maar eens wat carbon en materialen besteld, en aan de slag gegaan":
]
Ziet er mooi uit Herb!
Mag best een paar uur werk zijn, maar is vele malen fraaier dan al dat geplak met folie.
En ... het zal best goedkoper zijn dan de ruim 1.800 euro die Tesla vraagt voor een setje carbon panelen.
Overigens zou je ook eens dippen met carbon kunnen proberen. Is ook best mooi en gaat een heel stuk sneller.
Maakt allemaal niet uit, jij hebt toch tijd zat :D
 
Ziet er mooi uit Herb!
Mag best een paar uur werk zijn, maar is vele malen fraaier dan al dat geplak met folie.
En ... het zal best goedkoper zijn dan de ruim 1.800 euro die Tesla vraagt voor een setje carbon panelen.
Overigens zou je ook eens dippen met carbon kunnen proberen. Is ook best mooi en gaat een heel stuk sneller.
Maakt allemaal niet uit, jij hebt toch tijd zat :D

Ook een goed idee Wim, dippen kan ook, alleen ik wilde wel echt carbon hebben, (met het veranderende lichteffect) volgens mij heb je dat met met hydrodopping weer niet, want volgens mij is dat eigenlijk gewoon een foto die je er oplegt....
Jij hebt toch ook wel met carbon gewerkt met de ligfietsen?
 
  • Helpful
Reactions: Soepkop
Ook een goed idee Wim, dippen kan ook, alleen ik wilde wel echt carbon hebben, (met het veranderende lichteffect) volgens mij heb je dat met met hydrodopping weer niet, want volgens mij is dat eigenlijk gewoon een foto die je er oplegt....
Jij hebt toch ook wel met carbon gewerkt met de ligfietsen?
Ik heb honderden racekappen gemaakt met carbon en soms carbon met kevlar.
Ook veel carbon producten om gestroomlijnde ligfietsen te verstijven.
Tenslotte is de VeloTilt volledig uit sandwich carbon gemaakt.

VeloTilt.jpg
 
  • Love
Reactions: herb_k
Ik kon geen geschikt draadje vinden dus dan maar een nieuw draadje.
Ik had nog wat piano black dashboard panelen liggen, en omdat ik toch tijd zat heb :rolleyes:....
Dacht ik dat het tijd wordt om maar weer eens wat ander te proberen, en zoals Pipi Langkous zegt: "Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan", maar eens wat carbon en materialen besteld, en aan de slag gegaan":


Uiteindelijk afwerken met een matte 2k UV beschermende matte lak en dan, na vele uren, is dit het resultaat.

Ik zou zeggen: wat is "mijn" paneel en wat is het originele Tesla carbon in onderstaande foto's?
View attachment 303774 View attachment 303775

Laat maar komen Herbert. Ik zal hier foto's plaatsen als het er in zit.
 
  • Like
Reactions: herb_k