Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Projectvoorstel: improve trunk lighting

This site may earn commission on affiliate links.
Volgende week vrijdag gaat mijne naar een inbouwcenter om de vaste brodit iPhone lader en een dashcam te laten plaatsen. Zal de monteur eens vragen of hij een idee heeft voor het aftappen vd stroom voor die extra trunk verlichting.
Heb er zelf ook wel behoefte aan, ondanks dat een lantaarnpaal mijn vaste parkeerplaats verlicht is de trunk in het donker toch een donker hol ;)

Graag na afloop wat info over de dashcam. wil ik ook graag.

en verder kan jij LEDs gebruiken over de volledige lengte van de vrachtwagen:wink:, veronderstel ik .
 
Hebben jullie deze al gezien? Lights How to Improve Trunk Lighting | TeslaTap

Zelf heb ik bij Alibaba een led strip met motion detector gekocht. Werk gewoon op 4 AA batterijtjes. Naar verluid ook heel erg lang, en het scheelt allerlei bedrading issues. Het is zo'n ding wat je ook in een la kun gebruiken. Deze gaat dan aan als je de hatch opent. Helaas is de levertijd vanuit China 12 weken, dus ik kan nog geen persoonlijke ervaringen delen :)

Kan hier nu niet de link van alibaba vinden, als er interesse is speur ik verder.

Rene
 
Hebben jullie deze al gezien? Lights How to Improve Trunk Lighting | TeslaTap

Zelf heb ik bij Alibaba een led strip met motion detector gekocht. Werk gewoon op 4 AA batterijtjes. Naar verluid ook heel erg lang, en het scheelt allerlei bedrading issues. Het is zo'n ding wat je ook in een la kun gebruiken. Deze gaat dan aan als je de hatch opent. Helaas is de levertijd vanuit China 12 weken, dus ik kan nog geen persoonlijke ervaringen delen :)

Kan hier nu niet de link van alibaba vinden, als er interesse is speur ik verder.

Rene


Hoi Rene

Die hebben we inderdaad gezien, daaraan wordt ook gerefereerd in de allereerste post van dit onderwerp ;-)
 
Dit ben ik van plan te doen.
Indien er andere zijn die iets regelen, count me in :)

Heb al gemerkt dat de verlichting idd erg zwak is. Geen probleem, maar doe je iets van een langere trip en je hebt licht in de kofferbak nodig, dan moet je nu een zaklamp bij je hebben.
 
Ik was van plan in de kerstvakantie dit zelf te doen, en dan gewapend met deze ervaring de meeting te gaan organiseren waar ik dit draadje over begon.

Dat zou erg handig zijn.
Ben vooral benieuwd waar je de onderdelen gekocht hebt en wat je criteria waren om juist die te kopen.
Ik heb al gemerkt dat er tig verschillende LED verlichtingen zijn....

Paar keer half blind de laadkabel eruit moeten vissen omdat ik te weinig kon zien in de kofferbak.

Helaas geen echte kerstvakantie voor mij.. net een paar dagen vrij, dus wordt nog even kijken wanneer ik dit project kan starten.
 
Had de Amerikaanse link ook al gezien en had me voorgenomen iets soortgelijks te gaan doen.
Vandaag in Tokyo en dus vanavond maar even in Akihabara (Electric-City) gaan kijken.
Daar heb ik het volledige setje bij elkeer gescharreld, vrijwel exact zoals in de DIY omschrijving. Draadjes zitten al aan led-strookjes dus dat scheelt ook weer gepiel/-soldeer.
Draadjes/stekkertjes waren duurder dan de LED strookjes...
Totaal nog geen EUR 12,50 uitgegeven.

Helaas was ik door mijn Yennen heen en kon ik bij het LED zaakje niet met CC betalen. Ik had nog wel wat meer setjes willen meenemen voor de liefhebbers.

Komend weekend maar eens een poging wagen. Kan niet moeilijk zijn.

LED pic.jpg
 
Op de Amaerikaanse site is het voorbeeld waarbij er twee lampjes aan weerszijde van de kofferbak zitten net boven de bodem.
Bij mij zitten daar geen lampjes maar slechts 1 stuks in de kofferbakklep.
De verlichting i.c.m. een hoedenplank is daarmee nog beroerder.

Vanaf hier een stroomdraad aftappen en in de kofferbak te brengen is een andere uitdaging.

Ik had ook al voor de aanschaf van mijn auto de spullen via China laten komen met de post maar wacht eerst af waar de stroom het best is af te tappen EN in de kofferbak te brengen.

Had de Amerikaanse link ook al gezien en had me voorgenomen iets soortgelijks te gaan doen.
Vandaag in Tokyo en dus vanavond maar even in Akihabara (Electric-City) gaan kijken.
Daar heb ik het volledige setje bij elkeer gescharreld, vrijwel exact zoals in de DIY omschrijving. Draadjes zitten al aan led-strookjes dus dat scheelt ook weer gepiel/-soldeer.
Draadjes/stekkertjes waren duurder dan de LED strookjes...
Totaal nog geen EUR 12,50 uitgegeven.

Helaas was ik door mijn Yennen heen en kon ik bij het LED zaakje niet met CC betalen. Ik had nog wel wat meer setjes willen meenemen voor de liefhebbers.

Komend weekend maar eens een poging wagen. Kan niet moeilijk zijn.

View attachment 38263
 
Op de Amaerikaanse site is het voorbeeld waarbij er twee lampjes aan weerszijde van de kofferbak zitten net boven de bodem.
Bij mij zitten daar geen lampjes maar slechts 1 stuks in de kofferbakklep.
De verlichting i.c.m. een hoedenplank is daarmee nog beroerder.

Vanaf hier een stroomdraad aftappen en in de kofferbak te brengen is een andere uitdaging.

Ik had ook al voor de aanschaf van mijn auto de spullen via China laten komen met de post maar wacht eerst af waar de stroom het best is af te tappen EN in de kofferbak te brengen.

Da's bijzonder. Er zijn dus verschillende uitvoeringen? Klinkt alsof men een poging gedaan heeft iets te verbeteren. Maar beter is het er dus kennelijk niet van geworden?

- - - Updated - - -


Motion-sensor oplossingen gaan het voor diegenen met rear facing seats niet worden...
 
Vanavond na thuiskomt maar gelijk even mijn best gedaan. Led-strips zitten erin en het effect is inderdaad zoals op de Amerikaanse site geshowd.
Heb geprobeerd te fotograferen zonder flits, maar dat levert met mijn Samsung geen beeld op dat het effect fatsoenlijk weergeeft.

Echt een fluitje van een cent en iedereen aan te raden. Heb de strip wel net even anders gemonteerd (elec aansluiting naar voren) waardoor er niet zomaar aan te trekken is en een extra tyrap niet nodig is.

Wel weer onder de indruk van de waardeloze afwerking van deze auto. Zijpanelen zitten half los en is rechts niet vast te zetten (bij het schroefje). Dat maakt montage (doorleiden draad) wel weer erg makkelijk.

Goed, aanrader dus. Moet je wel de twee lampjes onderin de hoeken van de trunk hebben. Simpele LED stripjes (15cm, 9 LED's) zijn meer dan goed genoeg. Heb nog naar high brightness gekeken, maar dat zou echt overkill zijn.

Pas toen ik klaar was viel het mij op dat er in de klep inderdaad ook nog een lampje zit. Daar heb je dus helemaal geen ruk aan. Lampje is al niets en op die afstand als de klep openstaat heb je helemaal niets.
 
Vanavond na thuiskomt maar gelijk even mijn best gedaan. Led-strips zitten erin en het effect is inderdaad zoals op de Amerikaanse site geshowd.
Heb geprobeerd te fotograferen zonder flits, maar dat levert met mijn Samsung geen beeld op dat het effect fatsoenlijk weergeeft.

Echt een fluitje van een cent en iedereen aan te raden. Heb de strip wel net even anders gemonteerd (elec aansluiting naar voren) waardoor er niet zomaar aan te trekken is en een extra tyrap niet nodig is.

Wel weer onder de indruk van de waardeloze afwerking van deze auto. Zijpanelen zitten half los en is rechts niet vast te zetten (bij het schroefje). Dat maakt montage (doorleiden draad) wel weer erg makkelijk.

Goed, aanrader dus. Moet je wel de twee lampjes onderin de hoeken van de trunk hebben. Simpele LED stripjes (15cm, 9 LED's) zijn meer dan goed genoeg. Heb nog naar high brightness gekeken, maar dat zou echt overkill zijn.

Pas toen ik klaar was viel het mij op dat er in de klep inderdaad ook nog een lampje zit. Daar heb je dus helemaal geen ruk aan. Lampje is al niets en op die afstand als de klep openstaat heb je helemaal niets.

dit lichtje in de klep is nu wel het enige lichtje dat wij hebben! en geen verlichting in de koffer!
zou de aansluiting ergens te vinden zijn achter de bekleding in de koffer? zoja, waar ergens?
 
dit lichtje in de klep is nu wel het enige lichtje dat wij hebben! en geen verlichting in de koffer!
zou de aansluiting ergens te vinden zijn achter de bekleding in de koffer? zoja, waar ergens?

Frank is niet zo heel moeilijk. Aan de rechterkant zit de bekleding zo goed als los. Bij het viekante gat (als die er bij jullie tenminste nog steeds in zit) de bekleding wat naar beneden. Die zit vrijwel los, dus dat kan zonder problemen. Dan zie je iets naar beneden twee kabelparen vanaf de zijkant omhoogkomen en vastzitten met een geplakte tyrap.
De rood/groene en zwarte draad zijn van de trunk verlichting. Geen idee waar de blauwe voor is. (de zwart/witte draad die je ziet is van de net ingeboude LED strip).
Met een beetje geluk hebben ze het boompje gelijkgehouden vanwege de blauwe draad (of omdat ze er gewoon nog veel op voorraad hadden).
Even gluren en je weet het...
Als dat inderaad zo is, is de kans groot dat die van de andere kant ook nog ergens ligt.

Succes!
20131219_225941[1].jpg

Gat in de bekleding rechts

20131219_225952[1].jpg

Draadjes iets lager (naar achteren) dan het gat)

20131219_230041[1].jpg

Ten overvloede om te laten zien dat rood/groen+zwart de aansluiting voor de trunkverlichting is.