TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Puzzled : maximaal (op)laadvermogen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by S-19910, Mar 18, 2018.

1. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Zoals elders te lezen, heb ik vanavond geladen bij Suc Ekeren.
    Ik wou de batterij meteen ook even balanceren, en heb 'm dus quasi vol geladen.

Bij nader inzicht ben ik verbaasd over het maximale laadvermogen.

Kijk even naar onderstaande foto's, in volgorde...

foto 1 :
    274km bij geladen, 354 km range; 10kw laadvermogen.
    20180318_214000.jpg

foto 2 half uurtje later :
    289km bij geladen, 369 km range; 2kw laadvermogen.
    20180318_221303.jpg

foto 3 kort na foto 2 : afgekoppeld van de Suc en bij het verlaten van het terrein :
    nog altijd 369 km range; 0.1km gereden; +/- 20kw laadvermogen.
    20180318_221513.jpg

foto 4 kort na foto 3 : Sharleen Spiteri is nog steeds op zoek naar de inner smile...
    365 km range; 3.1km gereden; > 60kw laadvermogen.
    20180318_221753.jpg

ik snap het niet.
    Kan iemand dit verduidelijken ? Thx.

2. fivari

fivari Maker van de Fivari-charger

Volgens mij:
    het laadvermogen tijdens het laden is het laadvermogen nadat al gedurende lange tijd geladen werd, zoals dat bij een laadbeurt normaal is. Op het einde van de laadcyclus is het "zoeken naar vrije plaatsen" om de ionen uit te wisselen.
    Kort nadat je vertrok en tijdens het rijden, krjig je het maximaal regeneratief vermogen te zien. Omwille van de korte duur van zo'n regeneratieve laadbeurt en wat je zou kunnen noemen het "condensator-effect" van een net wat ontladen batterij, krijg je al zeer snel, en zeker bij een opgewarmde batterij de mogelijkheid om een kortstondig hoog vermogen te dumpen in de net vrijgekomen capaciteit en op de gemakkelijk toegankelijke vrije plaatsen.
    Bij de Zoe blijft het maximale laadvermogen beperkt, maar merk ik dat bij regeneratief remmen ruim over dat maximum gegaan wordt, behalve b. bij een afdaling. Dan wordt de regeneratie na 10" al beperkt tot de aangegeven waarde.

• Informative x 2

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC