Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Puzzled : maximaal (op)laadvermogen

This site may earn commission on affiliate links.

S-19910

Driving Model-S #19910
Aug 13, 2013
7,138
6,305
Grobbendonk, Belgium
Zoals elders te lezen, heb ik vanavond geladen bij Suc Ekeren.
Ik wou de batterij meteen ook even balanceren, en heb 'm dus quasi vol geladen.

Bij nader inzicht ben ik verbaasd over het maximale laadvermogen.

Kijk even naar onderstaande foto's, in volgorde...


foto 1 :
274km bij geladen, 354 km range; 10kw laadvermogen.
20180318_214000.jpg



foto 2 half uurtje later :
289km bij geladen, 369 km range; 2kw laadvermogen.
20180318_221303.jpg



foto 3 kort na foto 2 : afgekoppeld van de Suc en bij het verlaten van het terrein :
nog altijd 369 km range; 0.1km gereden; +/- 20kw laadvermogen.
20180318_221513.jpg


foto 4 kort na foto 3 : Sharleen Spiteri is nog steeds op zoek naar de inner smile...
365 km range; 3.1km gereden; > 60kw laadvermogen.
20180318_221753.jpg



ik snap het niet.
Kan iemand dit verduidelijken ? Thx.
 
Volgens mij:
het laadvermogen tijdens het laden is het laadvermogen nadat al gedurende lange tijd geladen werd, zoals dat bij een laadbeurt normaal is. Op het einde van de laadcyclus is het "zoeken naar vrije plaatsen" om de ionen uit te wisselen.
Kort nadat je vertrok en tijdens het rijden, krjig je het maximaal regeneratief vermogen te zien. Omwille van de korte duur van zo'n regeneratieve laadbeurt en wat je zou kunnen noemen het "condensator-effect" van een net wat ontladen batterij, krijg je al zeer snel, en zeker bij een opgewarmde batterij de mogelijkheid om een kortstondig hoog vermogen te dumpen in de net vrijgekomen capaciteit en op de gemakkelijk toegankelijke vrije plaatsen.
Bij de Zoe blijft het maximale laadvermogen beperkt, maar merk ik dat bij regeneratief remmen ruim over dat maximum gegaan wordt, behalve b. bij een afdaling. Dan wordt de regeneratie na 10" al beperkt tot de aangegeven waarde.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN and FVO