Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Q-park key en homelink

This site may earn commission on affiliate links.
Voor wat het waard is, ik heb gisteren geprobeerd mijn Hormann HSM4 868MHz te koppelen. Na het vervangen van de batterij (voor een nieuwe) terwijl de oude nog wel goed was (maar niet 100%), kon ik na ong. 2 minuten continue de knop indrukken (en opnieuw als het ledje op de remote uit ging), een link leggen (dus de koplampen flitsten). Echter, de MS kreeg de deur niet open........ Na nog een keer de procedure uitgevoerd te hebben, hetzelfde resultaat.....

- - - Updated - - -

http://www.tff-forum.de/viewtopic.php?f=57&t=1549
 
Iemand hier die de Q-park key al succesvol heeft kunnen koppelen aan de homelink in de auto?
(lukt mij niet :cursing:Alle threads hierover al gelezen maar dat helpt ook allemaal niet)
Onno
Ik krijg mijn Chamberlain deuropener ook niet aan de praat. Na lang proberen wordt hij wel uitgelezen en krijg ik de knop, maar dat het vervolgens niet.
(sorry, beetje off topic).
 
Heb je een linkje naar het thread waar staat hoe het moet werken? Dan ga ik het begin volgende week even proberen en kijken of het lukt.

In de manual staat hoe je het moet doen. Op het forum wordt als tip gegeven, mocht het niet werken
- houd de originele zender tijdens het programmeren maximaal een inch voor de neus/cone van de Tesla.
- eventueel zelfs binnen in de frunk, vooraan onderin
- zorg voor versie batterijen van je zender.

Good luck, ben benieuwd!
 
Is dat een Hörmann (bjiv. Supramatic) met een rolling code? Het is mij nog steeds niet duidelijk of je zo'n rolling code met de Homelink kan instellen.
Dus voor ik veel tijd in iets ga stoppen dat toch niet kan werken..... :frown:
 
Dit is een Supramatic P aandrijving van Hörmann, met een HSM4 868MHz afstandsbediening. Volgens http://www.homelink.com/assets/downloads/homelink_german.pdf, is het geen rollende code "HSM4-868 868.3 Festcode".

Is dat een Hörmann (bjiv. Supramatic) met een rolling code? Het is mij nog steeds niet duidelijk of je zo'n rolling code met de Homelink kan instellen.
Dus voor ik veel tijd in iets ga stoppen dat toch niet kan werken..... :frown:
 
Hey X-Ray, ik ben benieuwd of jij het met de afstandsbediening via Homelink al werkend hebt gekregen?
Ik heb een zender als weergegeven in het plaatje. Hij zendt slechts kortdurend (ik schat ca. 1 sec) een rolling code, waarna de deur reageert.
De Tesla weigert hem te lezen, maar misschien moet ik het nog een keertje proberen in de frunk...
Eén keer drukken zou genoeg moeten zijn? Vandaag heb ik in ieder geval meerdere keren openen/sluiten gedrukt, maar geen signaal van de MS dat het gelezen werd :mad:
Daarna moet als ik het goed begrijp nog de horde genomen worden dat de elektronica van Hormann deur de Tesla nog moet begrijpen....
Ben benieuwd wie dit verder al werkend heeft gekregen!

Hormann key.jpg
 
Bij mij lukte het ook pas nadat ik frunk opende en zender binnenin hield. Heb zeker 2min continu op zender gedrukt alvorens signaal herkent werd. Werkt nu wel beter dan origineel.
Was dat hetzelfde type zender? Ter verduidelijking: ik snap niet dat je hem zo lang moet indrukken, terwijl het 'zend'-ledje van de zender maar ca. 1 seconde oplicht. Het lijkt dus erop dat hij daarna niet meer zendt....
Maar goed, ik ga het proberen...
 
Last edited:
Was dat hetzelfde type zender? Ter verduidelijking: ik snap niet dat je hem zo lang moet indrukken, terwijl het 'zend'-ledje van de zender maar ca. 1 seconde oplicht. Het lijkt dus erop dat hij daarna niet meer zendt....
Maar goed, ik ga het proberen...

En gelukt? Ik heb zo'n zelfde afstandbediening, maar na 10x het knopje te hebben ingedrukt en proberen op de bumper, in de frunk heb ik het maar opgegeven.
Houden jullie het knopje constant ingedrukt, of druk je hem telkens opmnieuw in als het ledje uit gaat?

- - - Updated - - -


Welke procedure werkte bij jou?: bij de linker speaker houden of op de motorunit drukken??
 
Welke procedure werkte bij jou?: bij de linker speaker houden of op de motorunit drukken??

Voor linker speaker houden... via andere manier kreeg ik het niet voor elkaar. Ik heb de knop ingehouden, en dan elke keer als het ledje uitging opnieuw ingedrukt. Heb het misschien wel 5x moeten herhalen. Terwijl de Tesla SW het goed vond werkte het toch niet, na een aantal keren dus wel....


PS: Ik heb er wel een nieuwe batterij ingestopt, daarna kon ik linken. Daarvoor niet..... terwijl ik nu de oude batterij weer terug heb gezet en de deur met de standaard remote gewoon altijd open gaat....
 
Voor linker speaker houden... via andere manier kreeg ik het niet voor elkaar. Ik heb de knop ingehouden, en dan elke keer als het ledje uitging opnieuw ingedrukt. Heb het misschien wel 5x moeten herhalen. Terwijl de Tesla SW het goed vond werkte het toch niet, na een aantal keren dus wel....


PS: Ik heb er wel een nieuwe batterij ingestopt, daarna kon ik linken. Daarvoor niet..... terwijl ik nu de oude batterij weer terug heb gezet en de deur met de standaard remote gewoon altijd open gaat....

Ok, dat ga ik ook proberen, nieuwe batterij en bij de speaker houden dus...
 
En gelukt? Ik heb zo'n zelfde afstandbediening, maar na 10x het knopje te hebben ingedrukt en proberen op de bumper, in de frunk heb ik het maar opgegeven.
Houden jullie het knopje constant ingedrukt, of druk je hem telkens opmnieuw in als het ledje uit gaat?

- - - Updated - - -



Welke procedure werkte bij jou?: bij de linker speaker houden of op de motorunit drukken??

Hallo Arjan,
Ik ben halverwege. De code werd ingelezen toen ik de key zo goed als tegen het midden hield van de kunststof cone aan de voorzijde (buitenzijde).
Daarbij gebruikte ik wel een tweede key die ik heb die groter is en denk ik ook meer zendvermogen heeft.
Sommige posts op het US-deel geven aan dat het gemakkelijker is aan de binnenzijde van de frunk (ook in het midden tegen de voorzijde aan meen ik gelezen te hebben).

Is inderdaad behoorlijk onduidelijk allemaal. Als je de sleutel ingedrukt houdt, gaat na het oplichten van de blauwe led even later een rode led branden.
Ik heb het ingedrukt gehouden tot ca. 30 seconden; die rode led is dan overigens alweer even uitgegaan. Kort loslaten en daarna weer hetzelfde: gedurende 30 sec. ingedrukt houden.
Na 3 à 4 keer gaf de MS een seintje dat de code gelezen was. Ik weet niet meer hoeveel; ik was te blij dat het eindelijk lukte...
Vervolgens heb ik even geprobeerd hem in te lezen bij de Supramatic E die ik heb.
Dat is echter nog niet gelukt; de tijd om te programmeren (knipperende code 11) blijkt behoorlijk kort te zijn.
Moet ik nog een keer gaan doen met hulp van iemand die in de MS gaat zitten, zodat ik niet de keukentrap op en af hoef te racen (het aantal ongelukken met zo'n trap is behoorlijk hoog) :wink:
 
Even on topic, heeft iemand zijn Q-Park key al gekoppeld aan homelink?
He Ruben! Ik wilde jou al vragen of jij dit misschien geprobeerd had. Lijkt me ideaal als we dit voor elkaar krijgen. Ik moet nu steeds mijn arm uit het raam steken bij P21 omdat dat Q-Park key (of hoe heet dat ronde zendertje?) signaal kennelijk te zwak is door de voorruit heen. Ik hoop hier dus ooit een bericht te vinden dat het iemand gelukt is om het Q-Park key signaal in te leren.
 
He Ruben! Ik wilde jou al vragen of jij dit misschien geprobeerd had. Lijkt me ideaal als we dit voor elkaar krijgen. Ik moet nu steeds mijn arm uit het raam steken bij P21 omdat dat Q-Park key (of hoe heet dat ronde zendertje?) signaal kennelijk te zwak is door de voorruit heen. Ik hoop hier dus ooit een bericht te vinden dat het iemand gelukt is om het Q-Park key signaal in te leren.

Hi Jeffrey

Het signaal van de Q-park key komt wel degelijk door het zwart gestippelde deel van de vooruit heen, rechts van de achteruitkijkspiegel. Echter merk ik dat de hoek waarin je hem houdt (beter vastplakken met dubbelzijdig tape!) en de afstand tot de meter, wel invloed heeft.

Wat betreft je vraag, welke ook mijn initiële vraag was op dit forum-topic, ben ik laatst tot de idiote conclusie gekomen dat ik een denkfout heb gemaakt: Homelink is niet alleen een systematiek (van afstand in je auto een hek openen) maar ook een merknaam van een specifiek product. En Q-park gebruikt niet de technologie van dat product.
Anders gezegd, de Q-park key is/gebruikt geen Homelink en dus moeten we niet (meer) de hoop gaan hebben met de Tesla zo via je touch-screen de parkeergarage binnen te gaan rijden.

Jammer, maar anderzijds ook dom gedacht van mezelf, so be it :-(
 
He Ruben! Ik wilde jou al vragen of jij dit misschien geprobeerd had. Lijkt me ideaal als we dit voor elkaar krijgen. Ik moet nu steeds mijn arm uit het raam steken bij P21 omdat dat Q-Park key (of hoe heet dat ronde zendertje?) signaal kennelijk te zwak is door de voorruit heen. Ik hoop hier dus ooit een bericht te vinden dat het iemand gelukt is om het Q-Park key signaal in te leren.

Arm uit raam?? Probeer via je zijruit eens, werkt bij mij in 99% van de gevallen.
Ik heb het zelf uiteraard al geprobeerd te linken maar dat lukte niet, moet nog eens proberen met key in de frunk dat schijnt te helpen.