TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Qurrent slimme energie contract

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by sjongejans, Mar 24, 2017.

1. sjongejans

sjongejans New Member

Ik heb een model X in bestelling staan die eind mei/begin juni komt (100D). ik realiseer me dat dat betekend dat ik veel meer stroom zal gaan gebruiken. Ik kijk dus rond wat een voordelige leverancier is van groene stroom.

nu viel mijn oog op het Qurrent slimme energie contract. Dat betekend dat je uurprijzen gaat betalen voor je stroom ipv een vast tarief. Eeen soort slimme dag/nachtstroom dus. Heeft iemand hier al ervaring mee? is dat een voordelige/ handige constructie? nemen mensen uberhaupt dag/nachtstroom?

groeten,
    Sijbrand

2. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Per uur - Lijkt me met name de vraag of je zekerheid wilt hebben qua stroomprijs. Je zou dan met name moeten kunnen laden op die momenten dat e-aanbod het hoogst is.
    Ervaring leert dat veel mensen zich verkijken op hoe veel _ eigenlijk hoe weinig - het verschil in €€ aan het eind van de streep is. Nachtstroom scheelt mij pakweg een cent per kwh.. met 6.000 kW per jaar thuis laden voor de auto is dat €60 per jaar .. tja..

3. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Qurrent is zeker een groene leverancier. Maar realiseer je wel dat ze bij Qurrent nog moeten leren hoe met klanten om te gaan.
    Op een vraag per email komt steevast pas na twee weken een antwoord. Aanbiedingen voor verlenging worden niet in een systeem vastgelegd en dat betekent dat je van drie verschillende mensen een verschillende - veel te hoge - aanbieding krijgt. Om die reden ben ik na een jaar weer vertrokken. Ik heb een brief geschreven naar de directie met verbetervoorstellen maar daar geen reactie op gekregen.
    Pure Energie, ook een prima groen bedrijf, doet soms dingen als het ongewild aanvragen van een gasaansluiting, maar corrigeert dat snel.
    Ze hebben een afdeling 'klantgeluk', dat kan alleen maar bij een leuke club.

4. Hans Allis

Hans Allis Member

Interessant, maar de werkelijke tarieven heb ik niet terug kunnen vinden. De delta tussen het laagste en hoogste tarief zal, zoals Egbert al suggereert, wellicht zo klein zijn, dat het uiteindelijk niet voldoende oplevert om interessant te zijn.

5. Pascal-R

Pascal-R Member

Zo lang de Tariefsopbouw wordt gedomineerd door belastingen, is het m.i. lood om oud ijzer. Pas wanneer deze belastingen maar ook de netwerkkosten worden gekoppeld aan beschikbaarheid van (duurzame) energie wordt het interessant. Veel windenergie voorhanden (landelijk) en binnen een postcodegebied veel duurzame energie, dan daalt de prijs van levering van energie, en ook de belasting. Omdat gebruikers van deze energie eventuele capaciteitsproblemen op het net oplossen daalt ook het capaciteitstarief. Oftewel het is dan eigenlijk niet interessant om met je zonnepanelen terug te leveren, dus gooi zo veel mogelijk in de auto en de thuisbatterij. Mocht je in de luxe positie zijn van een thuisbatterij, dan kan het erg lonend zijn om de opgeslagen energie rond 17.00 terug te gaan leveren. Je kan vervolgens de thuisbatterij wel weer vullen na 22.00 wanneer er vrij veel windenergie voorhanden is, maar weinig energievraag is.
    Door variabel te maken, kan je overigens prima voor de overheid zorgen dat ze nog altijd evenveel energiebelasting op jaarbasisbinnen krijgen.

Maar zo lang we enkel "spelen" met de 6 a 7 CT voor levering van energie zet dat geen zoden aan de dijk.

Share This Page