Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Radar - Ervaringen met Tesla-klantenservice gezocht

This site may earn commission on affiliate links.
Dan zou ik off topic gaan
Stel je vraag maar in het service topic.
Bandje afluisteren, uiteindelijk krijg je iemand aan de lijn.
Vorige week nog binnen vijf minuten om een storing aan een SC Stall door te geven.
Ik heb nog maar 2 keren gebeld voor een storing aan een SuC, en inderdaad binnen de 5 minuten iemand aan de lijn.
 
Ik weet niet hoor, maar volgens mij ging het over de bereikbaarheid van de (klanten)service. Misschien kun je via de 'ik sta nu bij een supercharger' optie een storing aan de suc doorgeven, maar als je de gewone 'er is iets stuk aan mijn wagen' service wilt bellen word je via het bandje toch echt naar je moer (of eigenlijk app&website) gestuurd en wordt je bedankt voor het bellen met Tesla, waarop de verbinding zonder pardon wordt verbroken. Contactformulier heb ik inmiddels een aantal keer geprobeerd en tot op heden nog geen antwoord mogen ontvangen. Communicatie via de door tesla geïnitieerde sms conversatie nav. een service afspraak werkt zeer moeizaam (bij mij duurde het een week én een aantal directe berichten aan de nummers van service medewerkers die ik eerder had opgeslagen voor ik reactie kreeg op een opmerking van mij).
Sorry, maar de bereikbaarheid is momenteel gewoon ronduit ruk. Ik snap niet dat daar nog discussie over mogelijk is.
Het komt vast wel weer goed allemaal, maar op dit moment is het dat gewoon simpelweg niet.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Exiteer
OK, wat wil je dan melden als je belt met een 'er is iets stuk aan mijn wagen'? Wil je dat ze het vanop afstand oplossen? Wil je een serviceafspraak boeken dat ze ernaar kijken? Wil je een serviceafspraak boeken dat ze het repareren? Ik ben helemaal niet mee waarom je met service wil bellen omdat er iets defect is, maar niet een afspraak wil boeken.

Ik ben mee dat je bij een dealer van een ander merk gewoon kan bellen tijdens de kantooruren en zeggen "mijn phoe is kapot" en dat die miep dan zegt "ja past volgende week om 13u?", maar dat is toch hetzelfde als in de app gaan en een afspraak boeken?
 
OK, wat wil je dan melden als je belt met een 'er is iets stuk aan mijn wagen'? Wil je dat ze het vanop afstand oplossen? Wil je een serviceafspraak boeken dat ze ernaar kijken? Wil je een serviceafspraak boeken dat ze het repareren? Ik ben helemaal niet mee waarom je met service wil bellen omdat er iets defect is, maar niet een afspraak wil boeken.

Ik ben mee dat je bij een dealer van een ander merk gewoon kan bellen tijdens de kantooruren en zeggen "mijn phoe is kapot" en dat die miep dan zegt "ja past volgende week om 13u?", maar dat is toch hetzelfde als in de app gaan en een afspraak boeken?
Ik kan me meerdere redenen bedenken. Bijvoorbeeld als je een storing aan de auto hebt en je niet zeker weet of je verder kan rijden of gewoon op een afspraak moet wachten.

Ik kan me ook voorstellen dat je even wil bellen als je auto al weken bij een SeC staat. Had mij een ritje kunnen besparen tijdje terug.

Of als je een acuut probleem hebt zoals een airbag storing die je snel verholpen wil hebben omdat dat gevaarlijk is. In Duiven gaven ze aan dat je daar vaak wel voor langs kan komen zonder afspraak maar toch zou ik het fijn vinden om even te bellen dat ik niet voor niets rij.

En ook van afstand kunnen ze dingen doen zoals een update die niet door wil komen. Ook dat zou handig zijn als je daarvoor kan bellen met als drempel dat b.v. 95% hem al 4 weken heeft.

En tuurlijk de afspraken via de app maken is echt heel makkelijk. Dat kon ik met de vorige auto niet. En de chat is ook super, maar dan moet hij wel werken.
 
Iemand heeft de linkerspiegel van mijn Model S uit 2013 stuk gereden, ik moet op het schadeformulier invullen hoe hoog de schade ongeveer is, ik heb geen idee, bellen en iemand daarover aan de lijn krijgen lukt me niet, meerdere mailtjes gestuurd, maar daar komt geen reactie op. Dat is toch wel erg lastig zo..
 
Ik kan me meerdere redenen bedenken. Bijvoorbeeld als je een storing aan de auto hebt en je niet zeker weet of je verder kan rijden of gewoon op een afspraak moet wachten.
Klantenondersteuning en hulp onderweg
Lokaal: 013 799 9525

En dan optie 1 kiezen. Pechhulp heet het ding.

Of als je een acuut probleem hebt zoals een airbag storing die je snel verholpen wil hebben omdat dat gevaarlijk is. In Duiven gaven ze aan dat je daar vaak wel voor langs kan komen zonder afspraak maar toch zou ik het fijn vinden om even te bellen dat ik niet voor niets rij.
Ook hetzelfde nummer, optie 1.

IEn ook van afstand kunnen ze dingen doen zoals een update die niet door wil komen. Ook dat zou handig zijn als je daarvoor kan bellen met als drempel dat b.v. 95% hem al 4 weken heeft.
Hetzelfde nummer, optie 2.

Het probleem is dat vroeger al die vragen bij het lokale service center aankwamen, en dat ze daar enkel de service planning weten. Alle vormen van panne moet je echt niet bij je lokale service center zijn, maar bij het algemene nummer.
 
Zoals ik net al zei, het valt niet mee om modern te zijn. Afspraak maken via app is prima, maar.....
ScoopT heeft ook gelijk, je moet in sommige situaties gewoon kunnen bellen en dan geholpen worden. Het is niet van deze tijd om gewoon de telefoon niet op te nemen. Of dat je een menu aan de lijn krijgt en vervolgens eindeloos in de wacht. Ze hebben het druk, ok, maar de communicatie kan ook als je het druk hebt best wat beter.
 
Iemand heeft de linkerspiegel van mijn Model S uit 2013 stuk gereden, ik moet op het schadeformulier invullen hoe hoog de schade ongeveer is, ik heb geen idee, bellen en iemand daarover aan de lijn krijgen lukt me niet, meerdere mailtjes gestuurd, maar daar komt geen reactie op. Dat is toch wel erg lastig zo..
Ik vermoed dat je de kostprijs van herstelling bedoelt?

Ook een gewone dealer zal nooit een offerte maken zonder de schade gezien te hebben. Ik zou verwachten dat een expert van de verzekering hier zou naar kijken, maar als je dan toch een offerte van je dealer wilt, dan ga je toch eerder langs, niet? Idem met Tesla, service afspraak maken en erin vermelden dat je een offerte wilt. Voeg tot 5 foto's toe van de schade, en misschien kan men zelfs vanop afstand de schade inschatten. Ik heb al gemerkt dat als je een service afspraak maakt waarvan ze niet zeker weten of een service afspraak echt nodig is, ze je wel bellen om concreet af te spreken.
 
Zoals ik net al zei, het valt niet mee om modern te zijn. Afspraak maken via app is prima, maar.....
ScoopT heeft ook gelijk, je moet in sommige situaties gewoon kunnen bellen en dan geholpen worden. Het is niet van deze tijd om gewoon de telefoon niet op te nemen. Of dat je een menu aan de lijn krijgt en vervolgens eindeloos in de wacht. Ze hebben het druk, ok, maar de communicatie kan ook als je het druk hebt best wat beter.
Kijk, ik begrijp dat het lastig is. Ik kan niet voorstellen dat mijn vader bijvoorbeeld bij Tesla een service zou kunnen boeken; hij heeft al moeite om zijn iTunes account te laden.

Maar, de langste wachttijden die ik heb gehad, was net toen de service centers wel nog telefonisch bereikbaar waren. En dan zat ik ook 10 minuten in de wacht. Wat bleek: tussen alle service-aanvragen door zaten ook heel wat bellers die een panne hadden, problemen hadden aan een supercharger of gewoon vragen over de functies van hun Tesla hadden. En dan zat er vaak maar 1 miepje aan de telefoon en die kreeg dat niet geregeld. Ook de technici kon ze niet doorgeven want die waren natuurlijk aan de slag in de werkplaats...

Het staat bij Tesla nog niet op punt. Het zou al handig zijn als vragen via het contactformulier zichtbaar via een ticketing systeem verlopen en ook behandeld worden, want ik heb het gevoel dat de meeste mensen die willen bellen, net bellen omdat ze via de app en via de website en via de mail geen respons krijgen. En da's helemaal niet goed.
 
OK, wat wil je dan melden als je belt met een 'er is iets stuk aan mijn wagen'? Wil je dat ze het vanop afstand oplossen? Wil je een serviceafspraak boeken dat ze ernaar kijken? Wil je een serviceafspraak boeken dat ze het repareren? Ik ben helemaal niet mee waarom je met service wil bellen omdat er iets defect is, maar niet een afspraak wil boeken.

Ik ben mee dat je bij een dealer van een ander merk gewoon kan bellen tijdens de kantooruren en zeggen "mijn phoe is kapot" en dat die miep dan zegt "ja past volgende week om 13u?", maar dat is toch hetzelfde als in de app gaan en een afspraak boeken?
Als ze nou wél zouden reageren op mail of de door hunzelf gestarte sms conversatie, en ze ook de aanpassingen aan een bestaande geplande service zouden zien zou ik het misschien met je eens zijn, maar dat is dus niet zo. Ik had al een afspraak staan voor iets en toen ging de pomp van de ruitensproeier ook stuk. Geen enkele manier om dat dan even snel te melden dus. Je kunt er dan geen service verzoek voor maken want dat kan niet als er al eentje staat. Ik heb een week mijn best gedaan om contact te krijgen zoals ik hierboven al schreef. Als jij in die situatie wilt volhouden dat (telefonische) bereikbaarheid niet nodig is, prima.
Ik heb er verder helemaal geen moeite mee dat ik de afspraak moet boeken via de app, maar daarnaast moet je gewoon simpelweg contact met ze kunnen opnemen. Maakt me geen bal uit hoe, zolang ze maar reageren.
 
Overigens krijg je als je optie pechhulp kiest eerst nog de vraag of er een noodsituatie is. Kies je dan van niet (Pech hoeft toch niet automatisch een noodsituatie te betekenen?) dan is het app/website en bedankt voor het bellen met Tesla piep piep piep.
 
Ik vermoed dat je de kostprijs van herstelling bedoelt?

Ook een gewone dealer zal nooit een offerte maken zonder de schade gezien te hebben. Ik zou verwachten dat een expert van de verzekering hier zou naar kijken, maar als je dan toch een offerte van je dealer wilt, dan ga je toch eerder langs, niet? Idem met Tesla, service afspraak maken en erin vermelden dat je een offerte wilt. Voeg tot 5 foto's toe van de schade, en misschien kan men zelfs vanop afstand de schade inschatten. Ik heb al gemerkt dat als je een service afspraak maakt waarvan ze niet zeker weten of een service afspraak echt nodig is, ze je wel bellen om concreet af te spreken.

Er moet gewoon een complete nieuwe spiegel op. Daar lijkt me toch wel een vrij eenvoudige berekening voor te zijn: 1 x spiegel, 1 x spuiten, 1 x montage. Daarvoor hoef je een auto niet te zien lijkt me. Ik moet een uur rijden enkele reis naar een service center, dat ga ik echt niet doen.
Er zitten wat krassen in het chrome gedeelte, dat is niet weg te werken, en het glas is stuk en wat krassen op het gespoten gedeelte. Ik ben niet zo zuinig op mijn auto, dus ik rij er gewoon mee door, en plak er een spiegelglaasje overheen. Heeft die bejaarde sukkel die er tegenaan reed, en doorreed (ik moest er achteraan om hem klem te rijden) geluk gehad. Maar eigenlijk heb ik gewoon recht op een nieuwe spiegel, en ik heb ooit opgevangen dat die belachelijk duur was bij Tesla. De spiegel van die man zijn Panda is 15 euro, helemaal compleet.
 
Ik vermoed dat je de kostprijs van herstelling bedoelt?

Ook een gewone dealer zal nooit een offerte maken zonder de schade gezien te hebben.
Bij een "gewone”dealer kun je het magazijn bellen en vragen wat een nieuwe spiegel kost. Of de werkplaats en dan krijg je echt wel een prijsindicatie. Is geen offerte, maar je kunt in ieder geval je formulier invullen. Als Tesla nou gewoon eens de onderdelen met prijs zou geven, heb je in ieder geval iets.
Overigens gaat deze discussie echt niets opleveren. We kennen zo langzamerhand de standpunten wel.