Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Radio doet raar

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_4094.JPG


Bijna iedere keer als ik de wagen start hoor ik dat de radiozender terug op de laatst gekozen zender staat, niets speciaals zou je zeggen... Maar de laatste keer stond Radio Maria op het scherm terwijl Ozark Henry zijn Intersexual zong op Studio Brussel... Dus de klank is iedere keer ok, de RDS tekst ook, maar de radiozender naam is iedere keer de verkeerde. Selecteer ik daarna Studio Brussel, dan klopt alles.
Zijn er nog mensen die dit vastgesteld hebben?
 
View attachment 171179

Bijna iedere keer als ik de wagen start hoor ik dat de radiozender terug op de laatst gekozen zender staat, niets speciaals zou je zeggen... Maar de laatste keer stond Radio Maria op het scherm terwijl Ozark Henry zijn Intersexual zong op Studio Brussel... Dus de klank is iedere keer ok, de RDS tekst ook, maar de radiozender naam is iedere keer de verkeerde. Selecteer ik daarna Studio Brussel, dan klopt alles.
Zijn er nog mensen die dit vastgesteld hebben?

Intersexual op Radio Maria ? Ik zou me serieuze zorgen beginnen maken!
Denk dat het aan de VRT zelf ligt, op internetradio is de info foto ook veelal fout, op bv SOMA FM ( 80's underground music ) klopt het als een bus.
 
Intersexual op Radio Maria ? Ik zou me serieuze zorgen beginnen maken!
Denk dat het aan de VRT zelf ligt, op internetradio is de info foto ook veelal fout, op bv SOMA FM ( 80's underground music ) klopt het als een bus.

Ik vond het inderdaad ook grappig, vandaar de foto.
Het ligt niet aan de VRT, ik krijg bijna iedere keer een andere zender bij het opstarten. Als ik Spotify of TuneIn gekozen heb blijft dat staan enkel bij de FM en DAB doet hij raar. Eens horen bij Tesla zelf.
 
Ik zie bij dab alleen kanalen staan als 5A, 5B etc maar als ik ze selecteer dan blijft het stil... Ik moet toch niets instellen?

Gewoon op DAB zetten en een frequency scan laten doen, hij stopt bij ( ik denk ) 11, daar zitten alle VRT stations, dan gewoon één per één selecteren en als favoriet ( hartje ) memoriseren. Zou moeten lukken.
In tegenstelling tot FM waar iedere zender zijn eigen frequentie heeft is het bij DAB één frequentie voor een aanbieder ( bv VRT ), daaronder heb je dan de substations, zijnde Radio 1, Radio 2, Klara, MNM, Klara Continuo, MNM Hits, Studio Brussel, Nieuws+ , Sporza en -ik meen- Joe FM

Vlug even gegoogled:

Radio 1, Radio 2, Klara, Studio Brussel, MNM, Klara continuo, MNM hits en Nieuws+ zijn op digitale radio tebereiken via het frequentieblok12A (223,936 MHz).