TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Ramen tinten met raamfolie

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by LuckyLuke, Apr 25, 2014.

1. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

In USA wordt de Model S vaak voorzien van glascoating, zeker in de warmere gedeeltes van het land. In NL is het tinten wat minder gangbaar, maar ook hier is het zeker functioneel (tegen warmte instraling en inkijken) en kan het er gewoon mooi uit zien (persoonlijk).
    Het wrappen van de voorruit is hier niet toegestaan, en de ramen bij de bestuurder en passagier moeten een bepaald percentage licht blijven doorlaten. De rest van de ramen is vrije keuze.
    Nu houd ik niet zo van de compleet zwarte "gepimpte" ramen, maar wilde graag wel wat meer tint in de ramen. Hiervoor ben ik naar Glascoating Someren (ZO Brabant) geweest welke mij uitstekend geadviseerd en geholpen hebben.

De folie is van het merk Llumar. Op de voorportieren zit Bright Neutral 70% licht doorlaatbaar, op de achterportieren en driehoekjes zit Titanium 38% licht doorlaatbaar en op de achterruit zit Alu light en die laat nog ongeveer 20% licht door.

Door gebruik van drie verschillende tinten krijg je een vloeiende overgang van licht (voorzijde) naar donker (achterzijde) en is het resultaat een mooie maar toch niet al te petjes-achtige uitstraling.

Het resultaat:
    IMG_6271.JPG IMG_6274.JPG IMG_6272.JPG

• Like x 1
  2. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Erg netjes, Loek.

Laat ik maar meteen de vraag der vragen stellen.

Enwakosdadan?

3. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

Thanks, ben erg tevreden hoe het er uit ziet, geen seconde spijt van gehad. Is ook niet te zien dat er folie op zit, heel net afgewerkt.
    Prijs ligt (uit mijn hoofd) rond de 500 incl, maar eea hangt af van type folie en welke ramen etc.

4. PaulusdB

Ik heb een prijsindicatie liggen van 400 ex, dus dat ontloopt elkaar niet zoveel.

Het klaar-terwijl-u-wacht van jouw mensen in Someren spreekt me nog het meeste aan. Maar dat zou betekenen dat ze met een team er gelijktijdig aan werken.
    Of is dat marketing prietpraat en moet je in de praktijk toch gewoon een leenauto nemen?

5. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

Ik was er smiddags rond 13.00 en reed eind vd middag weer weg. Laptopje aan (WiFi) en koffie er bij, kon gewoon lekker ongestoord werken daar (aparte wachtruimte/kantoor).

6. PaulusdB

Klinkt goed. Bedankt voor de info.

7. hansiehansie

hansiehansie Member

Ziet er inderdaad goed uit!
    Ik vind die lichtere tint inderdaad een stuk mooier dan dat hele zwarte. Ook de overloop is zo beter door ook de voorste ramen te tinten. Ik hoorde echter wel dat het officieel niet mag om de voorste ruiten te tinten..!
    Zeker met tan bekleding vind ik het mooi als het allemaal een wat donkerdere uitstraling heeft (ik ga dus puur voor het optische aspect)
    Die van mij gaat dus na levering gelijk door naar Serge (R&S) voor een Modesta coating en het tinten van de ramen.

8. martinve

martinve Active Member

Heel mooi resultaat.
    Ik ben er zelf nog steeds niet uit.
    Van de ene kant vind ik de helderheid juist fijn achter in de wagen, van de andere kant heeft het getinte glas nou net dat extra "coole" eraan.

Denk dat ik gewoon even afwacht tot nadat ik op vakantie ben gegaan met de auto.

9. PaulusdB

10. ResB

ResB Member

py7ymysa.jpg

Hier 58% lichtdoorlatend.

11. e-Rik

e-Rik Member

Volgens mij mag de voorruit ook tot 50%. Rondom 50% met PhotoSync van Spectra zou ideaal zijn, maar dat draadje is doodgelopen helaas. Het schijnt de beste tint te zijn, maar niet hier op de markt.

Je ziet tegenwoordig elke leasebak met donkere achter(zij)ruiten rondrijden, ik sluit me daar liever niet bij aan. Al vind ik de geleidelijkheid en het niet hele donkere van bovenstaande voorbeelden nog wel te doen.

12. PaulusdB

Maak je geen denkfout, door te vergeten dat de ruiten af fabriek al enigszins getint zijn?

Dan kom je met 50% folie onder de 50% lichtdoorlatendheid.

13. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

Dat is de reden waarom bij mij de 70% folie er op de voorste zijruiten op zit, totaal kom je dan net boven de 50% uit.

14. Energykart

Energykart Member

#14 Energykart, May 28, 2014
    Last edited: May 28, 2014
    Iemand enig idee hoeveelheid licht het dak doorlaat en welke folie nodig zou zijn om dat te evenaren?

15. ErnstT

ErnstT Active Member

98% UV licht en 80% vd warmte zeggen de specs :cool:

16. redevries

redevries René de Vries

Ik kan het via tapatalk niet voor je vinden, maar er is een Windows Tinting onderwerp in het us forum waar ze dit al hebben uitgezocht.

Helaas ben ik niet succesvol geweest om photosync naar Nederland te krijgen, dat is veruit de beste folie. Jammer maar helaas. Nummer 2 is 3M Chrystaline. Weet iemand of er bedrijven zijn hier due dat gebruiken? Ik heb er een paar gebeld, maar due gebruiken allemaal sungard. Zal best wel goed zijn. Maar het geeft een bruinige schijn die ik minder mooi vind bij een zilveren Tesla.

17. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

Mijn achterraam heeft 20% folie er op en dat komt vrij goed overeen met het dak:
    View attachment 47847

PS: als je een keer wilt kijken dan kan dat, is toch in de buurt :)

18. PaulusdB

Zo te zien is je folie niet 20% maar 18%. :)
    Heb vandaag de identieke behandeling in Someren uit laten voeren. Ouderwetsche vaklieden, daarzo. Klaar terwijl je wacht (of op hun kantoortje je mei-facturatie doet) in welgeteld minder dan drie uur.

19. pebell

pebell Member

Ik vind het dak maar extreem donker, ik zie er amper wat doorheen. Heb je nog wel goed genoeg zicht naar achteren dan (ook op bewolkte dagen)?

(Om de lolbroeken voor te zijn: ja, ik heb écht wel het Pano dak :biggrin:)

20. PaulusdB

Ook des avonds en nachts prima doorzicht naar achteren. Hoewel die lichtbal gisteravond bij Moerdijk door de vooruit zichtbaar was. :redface:

Share This Page