Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ramen tinten met raamfolie

This site may earn commission on affiliate links.
folie3.jpg
folie2.jpg
folie1.jpg
 
Erg slecht gedaan dus via Tesland. Goedkope afwerking. Vooral dat hoekje bij het zijraam!! Betaal liever iets meer dat het goed gedaan wordt. Dit is zonde van je geld.
Dit is idd heel amateuristisch uitgevoerd.
Dat er een luchtbelletje ontstaat ter hoogte van een verwarmingsdraad daar kan ik nog inkomen omdat Tesla wel heel dikke draden gebruikt. Je kan dit makkelijk vermijden door de folie onmiddellijk na het plaatsen na te warmen opdat die iets krimpt en hermetisch afsluit.
Maar die hoekjes van je zijramen! Ik zou de folie er onmiddellijk afgetrokken hebben. Hoe zijn ze daarvoor te werk gegaan?
Ik poets en ontvet de ruiten aan binnen en buitenkant voor ik begin. Breng water en detergent op de buitenkant van de ruit die ik ga tinten, leg de folie met zijn buitenzijde op de ruit, strijk er het water vanonder (blijft mooi hangen maar kleeft niet) en vervolgens kan je de vorm mooi uitsnijden. Terwijl de folie aan de buitenzijde er nog ophangt verwijder ik de doorschijnende laag die op de kleeflaag zit en zo kan je die er dan mooi afhalen en aan de binnenzijde kleven na ook weer eerst water met detergent aangebracht te hebben. Voor de achterruit ga ik voor het verwijderen van de doorschijnende folie die op de kleeflaag zit nog even met de warmeluchtblazer erop om zo de vorm van de gebombeerde achteruit aan te nemen wat het kleven zonder luchtbellen en kreuken veel gemakkelijker maakt. En tegenwoordig zit de model S/X al in de database om pre cut folie te kunnen laten snijden, hoef je niet met je cutter te klooien.
 
Erg slecht gedaan dus via Tesland. Goedkope afwerking. Vooral dat hoekje bij het zijraam!! Betaal liever iets meer dat het goed gedaan wordt. Dit is zonde van je geld.
Dat hoekje zou ik nog mee kunnen leven, die bubbeljes daarentegen niet. Heb je gevraagd om garantie oid? Lijkt me dat er bepaalde kwaliteit waarborging is? Bij mijn vorige auto heb ik het bij de dealer laten doen en is het na een mislukte eerste keer netjes hersteld.
 
tis een heel louche bedrijf, geloof me daar ga je geen stennis lopen maken. daarnaast kreeg ik ook al herrie over het bedrag, wat ook steeds veranderd werd. ik had zoiets laat maar zitten, maar daar nooit meer in ieder geval...
Beste MJKA,
Ik denk niet dat dit de beste plaats is om Tesland de oren te wassen. Zij staan bekend om hun goede service en innovatieve oplossingen.
Zeer veel Tesla rijders zullen dit beamen.
Als je niet tevreden bent over een levering, kun je dit beter face-to-face bespreken.
Kom je er niet uit, ontbind dan de koop en eis je geld terug.
 
  • Like
Reactions: Sjon and Hayden
tis een heel louche bedrijf, geloof me daar ga je geen stennis lopen maken. daarnaast kreeg ik ook al herrie over het bedrag, wat ook steeds veranderd werd. ik had zoiets laat maar zitten, maar daar nooit meer in ieder geval...

Michel, ik kan prima tegen klachten en los ze allemaal op. Vraag even rond op het forum aub.
En mij een louche bedrijf noemen?!?!?!
Als je met klachten komt, laat ze dan even weten, dan los ik ze op.
Wat jij nu doet is gewoon laster.

Ik heb van jouw geen enkele klacht ontvangen. En je ook niet over de bubbel en over het verkeerd afsnijden gehoord.
Daarom twijfel er aan of de foto’s die je hier post wel echt zijn. Want als dat zo zou zijn, dan zou ik het uiteraard kosteloos (laten) vervangen!!!

Er was geen onduidelijk over het bedrag, jij hebt betaald wat er afgesproken is, en dat bedrag was erg laag.
Er was ook geen herrie over, alleen jij dacht dat er een andere prijs gerekend was omdat de tinter jouw verteld had dat ramen tinten reeds vanaf €195,- gedaan werd. Ik heb jouw uitgelegd dat een Tesla nou eenmaal grotere ramen heeft.
Ik hou er niet van om hier details te noemen , maar je hebt bij mij €250,- incl BTW betaald, en als er iemand hier op het forum is die minder betaald heeft, hoor ik dat graag!!

P.S. Het bedrijf waar jij heengegaan bent om de ramen hebt laten doen, daar werk ik niet meer mee. Tegenwoordig wordt het gewoon in onze eigen werkplaats gedaan. Nog steeds voor een eerlijke prijs en zonder klachten.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Sjon
Heb de automatic liftgate gekocht bij Tesland. Eerlijke review ingevuld op de website. Niet geplaatst. Reactieformulier ingevuld met een hulpvraag. Geen reactie.
Sorry Rik. Ik weet niet waar je een automatic liftgate besteld hebt, maar niet bij mij!
Ik heb ook geen vragen daarover langs zien komen! Maar blijkbaar heb je mijn mail adres, dus stuur aub even een mailtje. En bellen mag ook weer na de vakantie!
 
  • Like
Reactions: Sjon
Mooi dat je Supporting Member bent geworden, H.

Tussen wat je probeert en wat er daadwerkelijk gebeurt, zit mijns inziens wel wat ruimte. Je hebt het ‘voordeel’ dat je concurrenten zich hier niet melden, iets wat bij de autopoetsbrigade wel gebeurde en tot ophef leidde.
Wat voor jou misschien een uit de hand gelopen hobby lijkt, is voor anderen hun dagelijks brood. Zo ook voor de mensen achter TMC. Advertentie- en sponsorinkomsten zijn naast de member fees cruciaal voor hun bestaansrecht. De hoogte van hun tarieven is hun eigen keuze. Het is aan jou om die al dan niet te accepteren. Er een beetje omheen dansen komt mij niet erg professioneel over. Maar ook dat is jouw keuze.

Overigens niks ten nadele van je dienstverlening!
 
Sorry Rik. Ik weet niet waar je een automatic liftgate besteld hebt, maar niet bij mij!
Ik heb ook geen vragen daarover langs zien komen! Maar blijkbaar heb je mijn mail adres, dus stuur aub even een mailtje. En bellen mag ook weer na de vakantie!

Het betreft een 'autolift voor hoedenplank', een dingetje van niks dat uiteindelijk goed werkt nu. Sop en kool:cool:, maar een review niet plaatsen is nooit sterk. No hard feelings.
 
Gister mijn ruiten laten plakken. Zijruit voor 50, zijruit achter 50 en achterklep 20 procent (ja ik weet het)..Dot-matrix. Dus dat laatste zijruitje is helemaal egaal.
Alle ruiten zijn eruit gepakt, van folie voorzien, verwarmd, gedroogd en weer teruggeplaatst. De ramen kunnen meteen gebruikt worden en er is geen randje aan de boven- en zijkanten te zien. En dat alles in 3 uur.
Erg tevreden mee.Nog geen foto’s want de lady is door het vieze weer niet op haar voordeligst.
Ruitblinderen Gorredijk. Vakmensen.
 
Last edited: