Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ramen tinten met raamfolie

This site may earn commission on affiliate links.
Ook ik heb mijn auto terug gekregen. Alle ramen (met uitzondering van voorruit) getint.

IMG-20190529-WA0011.jpg
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Niet de beste foto's gemaakt maar geeft wel een beeld denk ik. Gedaan bij Wrap and Go in Den Haag. Goede service en mooi resultaat. Erg tevreden. Ramen rondom een tint, rimsavers voor de velgen te beschermen, de remklauwen rood, en de houtlook voorzien van een nieuwe wrap.
Die van mij staat nu bij Wrap and go voor een dechrome en de rimsavers. Over dat laatste; hoe bevallen ze jou? Die alligators zijn waarschijnlijk veel degelijker maar die vind ik niet mooi. Deze 'rimsavers' zijn subtiele plakdingetjes... Benieuwd naar je ervaringen..
 
Vandaag de ramen laten bij doen bij customcartint (.nl) in Almere. 60% op de zijramen voor en 20% achter de B-stijl.
Heel blij met de looks.

Een grote folie om het achterraam in 1 stuk te doen was vandaag niet voorradig. Zie jij hoe het opgelost is?
(in overleg besloten het te proberen in twee delen. Ik vind hem heel geslaagd)
 
  • Like
Reactions: DJGizbo
Overigens heb ik ook mijn voorruit en alle zijramen van raamfolie laten voorzien bij WrapAndGo. De folie die ik heb laten aanbrengen is Johnson InsulatIR 80, dus 80% lichtdoorlatend. Voor zover mijn lekenoog dat kan beoordelen, is het perfect gedaan. Hippe tent ook :)

Ik heb het gedaan omdat ik de warmtewering van de ruiten ondermaats vond. Dat maakt het rijden in de zomer erg oncomfortabel. Ik rij 's-middags altijd tegen de zon in terug naar huis. Raar eigenlijk dat een auto die in het warme Californië geboren is zo matig scoort op dit punt. Hetzelfde had ik ook al bij mijn Zoe: slechte warmtewering. En ook hier dezelfde gedachte: waarom, bij een auto uit het warme Frankrijk? (Wie herinnert zich de Lada's van weleer? Alles scoorde dikke minpunten, behalve de verwarming. Die was onovertroffen. Die communisten waren ook maar mensen en wilden er dus graag warmpjes bij zitten)

Alleen jammer dat de zomer nog een maand of 8 weg is. :(
 
Ik heb wel even getwijfeld over de percentages. Hierbij waar ik op uitgekomen ben plus de overwegingen, misschien je er iets aan als je je nog aan het oriënteren bent.

Ik ben begonnen vanuit de zijramen voor. Die zijn af-fabriek - begrijp ik - ca. 70% a 75% lichtdoorlatend. Wettelijke grens is 55% met 5% meetmarge, dus 50%. Daarom gekozen voor 70%, dan kom ik uit op ca. 49% a 53%.

Dan de zjramen achter. Die wilde ik zo donker mogelijk, maar wel met een geleidelijke overgang van voor naar achter i.v.m. mooi. Dan kom ik op 35% uit. Zeker met witte bekleding nog behoorlijk doorzichtig. Als je die geleidelijke overgang niet belangrijk vindt kun je ook 20% nemen, dan heb je optimale privacy/zonwering. Of voor 50% en achter 20% en dan hopen dat je Niet wordt aangehouden.

Voor de achterruit wilde ik gezien het grote oppervlak voldoende privacy/zonwering. Daarom gekozen voor 20%. Iets minder zicht in het donker, maar het zicht door de achterruit is toch al vrij klein, dus maak ook veel gebruik van buitenspiegels en indien nodig camera. Het dak wordt vrij donker omdat die af-fabriek al getint is. Toch ben ik er uiteindelijk tevreden over en zou ik het de volgende keer weer doen. Kan me ook voorstellen dat je kiest voor 35%, tenminste als je de zijramen achter op 35% hebt; achterruit lichter dan zijramen achter zou ik niet zo snel doen. Alleen het onderste deel van de achterruit tinten vanuit de gedachte dat het dak al donker genoeg is, is ook een optie, maar vind ik zelf ook minder mooi i.v.m. de horizontale lijn die je dan te zien krijgt.

Het lijkt dus neer te komen op de driehoek veiligheid/wet, privacy/zonwering en mooi/uiterlijk, waarbij je er maar twee van de drie kunt kiezen... Als ik veiligheid/wet had losgelaten was ik gegaan voor 50-20-20, als ik ‘mooi’ (I know...) had losgelaten voor 70-20-20, nu heb ik maximale privacy/zonwering losgelaten en ben gegaan voor 70-35-20, wat tot nu toe goed bevalt.

(Sorry geen foto’s recht van opzij of recht van achter)

9382C2D2-1D06-4F6C-AA1B-29600BE98B48.jpeg
67B69899-63E5-49FF-8F28-658FE8DDF4A8.jpeg
 
  • Informative
Reactions: dutchchili