Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ramen tinten met raamfolie

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag is de achterruit opnieuw gedaan. De tinter probeerde nog te vertellen dat de meeste mensen voor een halve achterruit gaan....... helemaal is zoveel mooier en het bovenste deel is niet eens zoveel donkerder.

Had even een foto moeten maken van de halve en nu de hele achterruit. :rolleyes:

maar ja hier een aantal fotos van het eindresultaat :cool:

View attachment 556130 View attachment 556131 View attachment 556132

Mooi geworden. :) Staat zoveel beter met wat donkerdere ruiten. Blij dat ze de achterruit hersteld hebben voor je. Voorruit toch nog niet gedaan zo te zien? Lijkt me ook sterk dat veel mensen voor een halve achterruit kiezen. Zeggen ze gewoon omdat dit voor hun makkelijker is om te doen en ook wat goedkoper normaal.
 
Klopt, Tesla Model 3 achterramen knappen inderdaad door spanning in het raam. Tesla heeft een mooie stok om te slaan als er folie op het raam zit. Dan hebben ze een reden om onder de garantie uit te komen. Feit is inderdaad dat Model 3 achterramen te pas en te onpas breken. Bij Tesla Amsterdam staat achter het pand (bij de Ikea pickup) een glascontainer. Deze zit meestal vol met uitgebouwde Model 3 ramen.
Nogmaals, de ramen knappen niet door warmte, daar kunnen ze gewoon tegen. De reden dat ze knappen is gewoon spanning in de ruit, of het bewegen van de carrosserie.

Wat ik van een andere thread heb begrepen, is dat de robot die de achterramen plaatst te hard heeft gedrukt waardoor het raam op bepaalde plekken door de sealant is heen gedrukt en dus gedeeltelijk op de carrosserie ligt. Dit lijkt te zijn gebeurd tussen eind 2018 en begin 2019 waaronder die van mij zelf. Bij mij zat de scheur rechtsachter en aan de binnenkant van het raam. Helaas moest ik wel weer mijn folie laten vervangen en was ik weer €363, euro verder en 2 dagen heen en weer rijden om alles te laten repareren. Gelukkig werd mijn achterraam wel onder garantie vervangen.
 
  • Informative
Reactions: Herbie65
Vandaag is de achterruit opnieuw gedaan. De tinter probeerde nog te vertellen dat de meeste mensen voor een halve achterruit gaan....... helemaal is zoveel mooier en het bovenste deel is niet eens zoveel donkerder.

Had even een foto moeten maken van de halve en nu de hele achterruit. :rolleyes:

maar ja hier een aantal fotos van het eindresultaat :cool:

View attachment 556130 View attachment 556131 View attachment 556132
Vreemd verhaal. Bij CarGlass Amsterdam-noord zei ik dat hele achterraam gedaan moet worden. Toen ik dat zei stonden ze vreemd te kijken , waarom je maar de helft zou willen doen was hun antwoordt.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Wat ik van een andere thread heb begrepen, is dat de robot die de achterramen plaatst te hard heeft gedrukt waardoor het raam op bepaalde plekken door de sealant is heen gedrukt en dus gedeeltelijk op de carrosserie ligt. Dit lijkt te zijn gebeurd tussen eind 2018 en begin 2019 waaronder die van mij zelf. Bij mij zat de scheur rechtsachter en aan de binnenkant van het raam. Helaas moest ik wel weer mijn folie laten vervangen en was ik weer €363, euro verder en 2 dagen heen en weer rijden om alles te laten repareren. Gelukkig werd mijn achterraam wel onder garantie vervangen.
Pittige prijs voor alleen achterraam. Speciale folie ?