Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ramen tinten met raamfolie

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad erg lage prijzen, Frank.

Mijn S is j.l. dinsdag op de zijruiten (incl. driehoekraampjes) en achterklep van folie voorzien.
Kosten van materiaal zal wel meevallen (paar m2), maar de klus was toch vijf manuur werk.
Verwijderen deurpanelen is namelijk noodzakelijk.
Plastic bevestigingsdingetjes breken af en toe af, moet je ook maar weer in allerlei types op voorraad hebben liggen.

Ik vond al met al de € 500,00 incl BTW, die ik betaalde, al niet veel. Laat staan wat 'De Tinter' rekent.
 
Inderdaad erg lage prijzen, Frank.

Mijn S is j.l. dinsdag op de zijruiten (incl. driehoekraampjes) en achterklep van folie voorzien.
Kosten van materiaal zal wel meevallen (paar m2), maar de klus was toch vijf manuur werk.
Verwijderen deurpanelen is namelijk noodzakelijk.
Plastic bevestigingsdingetjes breken af en toe af, moet je ook maar weer in allerlei types op voorraad hebben liggen.

Ik vond al met al de € 500,00 incl BTW, die ik betaalde, al niet veel. Laat staan wat 'De Tinter' rekent.
Met zulke prijzen, en de enorm korte tijd per raam die ze dus te besteden hebben, kan je er zeker van zijn dat binnen een jaar het folie aan de bovenkanten van je ramen begint te "bladderen". En ik kan me haast niet voorstellen dat ze het zonder luchtbelletjes en strepen kunnen doen. Je ziet vaak zat van die goedkope auto's met tinting er zo bij rijden. Zelfde type auto's waar je pauper-xenons op kan verwachten.
 
Of je gaat even langs de Action ;)
ImageUploadedByTapatalk1402140249.276175.jpg
 
Ik heb mijn ramen vanaf B stijl laten tinten bij Procartuning in Aalsmeer. Hebben er rustig de tijd voor genomen dus verwacht ook dat ik geen last ga krijgen van bladerende randjes. De voorramen heb bewust niet gedaan. Voornaamste redenen:
- De kleine ukkies achterin hebben geen/zeer weinig last meer van de zon
- vind het zelf mooi ;-)
- Scheelt ook echt warmte in de auto
- Scheelt pottekijkers.....
Zie tarieven hun website.
http://www.procartuning.nl/ramen-tinten.html

ps ze kunnen ook je remklauwen verven ;-)
 
Of je gaat even langs de Action ;)
View attachment 51092

Goede actie, zeg! Helaas vind ik de kleur lifetime erg lelijk. :)

Ik ga nu voor Llumar CTX, er blijkt zelfs een dealer in Oosterhout te zitten, die dit ook voor alle ICE dealers in de omgeving verzorgt. Llumar heeft goede warmtewerende eigenschappen, blokkeert geen signalen in de auto en is grijs van kleur (charcoal).
 
Ik heb alleen de achterruit laten tinten, i.v.m. de kinderzitplaatsen die ik daar heb.
Anders kan het daar nogal een broeikas worden.

Laten doen bij SSF in Deventer. Kostte me € 125,- incl. BTW.
Het is erg netjes gebeurd, maar ik weet niet welk merk folie is gebruikt.
 
Ik zet graag de prijzen neer welke ik reken (vaak bij een complete behandeling gelijk meegenomen)
Prijzen zijn ex btw.

Ik laat zelf de auto 1 nacht binnen staan en wij geven niet de auto gelijk weer mee.
Gewoon om zeker te zijn dat de folie goed is gehecht.
In combinatie met een lakcoating is dit natuurlijk erg makkelijk te doen.

Achterruit:
Hatchback € 120,-

Driehoeksruit:
per stuk € 35,-

Zijruiten achter en voor:

per stuk € 60,-

Voorruit:
Losse montage €180,00


  • De auto dient gewassen te zijn.
  • Extra schoonmaak werkzaamheden worden extra gerekend.
  • Aangeleverd materiaal wordt niet geplakt.
  • Wij gebruiken uitsluitend onze eigen hoogwaardige materialen.
 
Ik zet graag de prijzen neer welke ik reken (vaak bij een complete behandeling gelijk meegenomen)
Prijzen zijn ex btw.

Ik laat zelf de auto 1 nacht binnen staan en wij geven niet de auto gelijk weer mee.
Gewoon om zeker te zijn dat de folie goed is gehecht.
In combinatie met een lakcoating is dit natuurlijk erg makkelijk te doen.

Achterruit:
Hatchback € 120,-

Driehoeksruit:
per stuk € 35,-

Zijruiten achter en voor:

per stuk € 60,-

Voorruit:
Losse montage €180,00


  • De auto dient gewassen te zijn.
  • Extra schoonmaak werkzaamheden worden extra gerekend.
  • Aangeleverd materiaal wordt niet geplakt.
  • Wij gebruiken uitsluitend onze eigen hoogwaardige materialen.

Is de folie op de achteruit ook weer makkelijk te verwijderen in geval dat, zonder dat de achteruit verwarming stuk getrokken wordt?
 
Vandaag even gekeken welke folie ik op mijn ramen wil laten zetten. Ben uitgekomen bij klaasenwindowtinting in Oosterhout. Werkt voor alle grote VW, Audi etc dealers, en heeft ook voor Tesla Tilburg werk gedaan. Vakman. Hij liet me wel zijn dat ik kleine krassen in mijn linker en rechter voorruit had zitten. Dat moet eerst gerepareerd en dat kan pas derde week juli. Dan gaat ook meteen de underbody en de laadaanpassing mee.
 
Ik heb veel over tinten gelezen in de forum en in Amerika in PhotoSync aanzien als de beste folie. Ik heb zelfs een email naar de fabrikant gestuurd. Hier is hun antwoord:

Hello Alexander. Thank you for taking interest in Spectra PhotoSync. Unfortunately, we currently do not have an Authorized Spectra Dealer in the Benelux. However, if you have a quality window film installer you know of, please have them contact us regarding PhotoSync.

Dat is zeker een "business opportunity" voor een tinter in de BeLux!

Ik heb nu een afspraak bij Glascoating Someren om Llumar te plaatsen. Ik zal zeker foto's posten nadien.