Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ramen tinten met raamfolie

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb veel over tinten gelezen in de forum en in Amerika in PhotoSync aanzien als de beste folie. Ik heb zelfs een email naar de fabrikant gestuurd. Hier is hun antwoord:



Dat is zeker een "business opportunity" voor een tinter in de BeLux!

Ik heb nu een afspraak bij Glascoating Someren om Llumar te plaatsen. Ik zal zeker foto's posten nadien.

Ik heb ook contact met ze gehad, maar niemand kunnen vinden die het risico (met wel 5 contact gehad) wil nemen. De folie schijnt 3-5 keer zo duur te zijn als Llumar en is een behoorlijke afnameverplichting. De Tinters zitten daar niet echt op te wachten.
 
Vandaag mijn ruiten laten tinten bij ACE automotive.
voorportieren SunTek Carbon 70 en de achterportieren+achterruit met SunTek HP20
Zie https://www.facebook.com/ACELeiden?fref=ts
voor een paar foto's
De voorruiten, hebben die een licht "groen" zweempje, of ligt dat aan de foto's/mijn monitor? Het heet "Carbon", maar ik zou dat groene wel mooi vinden.

Ook ik ben benieuwd naar de kosten.
 
Volgens mij zit dat groene niet in de folie. Het zou kunnen dat het af fabriek getinte samen met de folie dat groene geeft. Zal morgen in beter licht zelf nog wat foto's maken. En anders moet je het hem maar even vragen. Heel relaxte gozer.

@ebullio:
Weet niet of ik een speciale prijs heb gekregen omdat het zijn eerste Tesla was maar koste 375 ex btw. Hij had het over een prijsverhoging toen ik het melden op het forum noemde... ;-)
 
Ik heb ook contact met ze gehad, maar niemand kunnen vinden die het risico (met wel 5 contact gehad) wil nemen. De folie schijnt 3-5 keer zo duur te zijn als Llumar en is een behoorlijke afnameverplichting. De Tinters zitten daar niet echt op te wachten.
Die hogere prijs mag het bezwaar niet zijn, want dan verhoog je de consumentenprijs voor die klantgroep. (Gewoon spul kost blijkbaar minder dan een tientje per m2 en maakt dus op de totaalprijs niet zo veel uit.).
Moeten dus haast wel de afnameverplichtingen zijn. En daar is toch wel via grijze import of andere slinkse wegen omheen te zeilen?
Ik ben inmiddels naar tevredenheid voorzien, maar begrijp dat de PhotoSync-adepten in de US een soort van religieuze sekte vormen, die (geholpen door handige marketinghype) aan agressieve beïnvloeding/werving op verschillende fora doet. Mogelijk is het echt superieur spulletje, maar het voelt een beetje als Tommy Teleshopping.
 
Ik heb gisteren mijn ramen laten tinten bij Glascoating Someren. Ik ben super tevreden met het resultaat!:biggrin:

Ik had ze gekozen omdat er een aantal Model S eigenaars daar al geweest waren. Omdat de deuren er af moesten, wou ik niet dat iemand bij mij voor de eerste keer het zou doen. Ik had een paar offertes hier in België gevraagd, maar vond niemand met ervaringen en ik moest mijn auto een paar dagen laten staan wat niet gemakkelijk is als hem net hebt.:wink:


Ze hebben er met twee aan gewerkt terwijl ik ook kon werken in een bureau met Wi-Fi en een koffie. Klaar in 3 uur. Zeer professioneel!


Ik heb gekozen voor Llumar 75% op de voorportieren, 38% op de achterportieren en 21% op de achterruit.


Hier zijn een paar foto’s:
2014-07-07 09.44.39.jpg

2014-07-07 10.24.08.jpg

2014-07-07 10.24.48.jpg


Het resultaat!
2014-07-07 11.37.30.jpg

2014-07-07 11.38.26.jpg

2014-07-07 11.38.32.jpg

2014-07-07 11.38.39.jpg
 
Ik zit ook zwaar te overwegen om de ruiten van mijn (binnenkort te ontvangen) MS te tinten, maar ben eigenlijk op zoek naar een bedrijf in midden of noord Nederland, en dan het liefst een die al eerder een Model S onder handen hebben genomen. Iemand hier goede ervaringen? Als het moet rijdt ik graag naar Someren (225km), maar het zou toch ook dichterbij moeten kunnen lijkt me ;). Alvast dank voor de suggesties!
 
foto 1.JPG
foto 2.JPG
foto 3.JPG
foto 4.JPG


Tesla laten tinten bij Luna Glass Tinting. Prima jongens, duidelijke afspraken, prima voorgelicht en prima afwerking. 10 jaar garantie op folie en montage.

Voorruit en voorportieren FG70 (Goedgekeurd voor de wet)
Achter de B stijl deur portieren en achterklep FG20 (Op 1 na de donkerste, donkerste word gebruikt door Bestelauto's beetje TE)

Nieuwe mooie leenauto (Fiat 500) tegen 0,20 per km, goedkoop

Prijs voor alles € 470,- Excl BTW
 
Tesla laten tinten bij Luna Glass Tinting. Prima jongens, duidelijke afspraken, prima voorgelicht en prima afwerking. 10 jaar garantie op folie en montage.

Voorruit en voorportieren FG70 (Goedgekeurd voor de wet)
Achter de B stijl deur portieren en achterklep FG20 (Op 1 na de donkerste, donkerste word gebruikt door Bestelauto's beetje TE)

Nieuwe mooie leenauto (Fiat 500) tegen 0,20 per km, goedkoop

Prijs voor alles € 470,- Excl BTW

FG70 op voorruit en voorportieren, zie je daar iets van vanaf de buitenkant? Hoeveel warmtewering levert dat op? Ik overweeg dan om het rondom te laten doen.
 
Pas op met film op de voorruit. In combinatie met polariserende zonnebrillen kan dat een hinderlijk regenboogeffect geven.
Ik heb dat effect in mijn zijruiten, daar is het nog wel acceptabel, maar zou het niet op de voorruit willen.

In de voorruit zit sowieso al een extra warmtewerend (metaal)laagje, dat ook het gebruik van allerlei draadloze apparatuur bemoeilijkt door de afschermende werking. (Bijv. kastjes voor tolpoorten, radarverklikkers e.d.)
 
Ben bij hem geweest tbv coating.... pas in oktober tijd....


er staat geen verbod op om naar een andere modesta dealer te gaan ;)
11 andere bedrijven in NL en 1 in B die Modesta glass coating mogen aanbrengen.

Clean-Clean B.V. Barendrecht


Ride & Shine Custom Detailing Berkel en Rodenrijs


True Colors 's-Hertogenbosch


Cura Di Carrozza Lochem


A1 Car Cleaning Bunschoten


PB Cardetailing Nieuwegein


Mobielpoetsbedrijf Kollum


RP Car Restyling Heerlen


DennisvandeVen Helmond


Custom Car Cleaning Valkenburg aan de Geul


Sloot Auto Groep Zundert


belgie.png
Vip-Cleaning Waregem


belgie.png
Exclusive Car detailing Brecht
 
Zit te overwegen om achterruit niet te doen, ivm reeds aangeschafte zonnescherm. In de winter wil ik misschien juist géén blindering achter ivm minder zich bij grauwige weeromstandigheden.... Aangezien ik een leek ben op dit gebied, is zoiets logisch of slaat dit figuurlijk als "een tang op een varken"?

Ook heb ik nu een aanbieding, echter zonder voorruit. Luna doet zo te zien aan de comment van mjjvonk met voorruit (en nog goedkoper incl. voorruit dan de aanbieding die ik nu heb overigens) Ik lees PaulusdB zijn comment, aangaande polariserende zonnebrillen (Ik heb Ray Ban brillen, dus polariserend). Advies? Ander merk, niet de voorruit laten doen?