Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Rammel bij remmen; accepteren of niet

This site may earn commission on affiliate links.
mijn ms 100d staat bij de sec om (op verzoek van tesla) mijn deurhendel te vervangen. Heb gevraagd om ook naar een rare rammel te kijken.
Als mijn auto zelf remt, echt remmen dus niet regenererend remmen, dan hoor ik een luide vervelende rammel in mijn linker voorwiel. Je voelt het ook trillen in het stuur. Dit allen in geval van automatisch remmen bij ap of cruisecontrol.
Tesla herkent het en zegt dat dit normaal is en het ‘erbij hoort’.
Herkent iemand dit en wat vinden jullie, accepteren of niet?
 
Bedoel je echt een rammel of een ‘krakend’ geluid bij het remmen?
Zelf heb ik te soms te maken met het ‘krakend’ geluid tijdens hardremmen op EAP wat volgens Tesla wordt veroorzaakt door snelle drukopbouw van het remsysteem door een pomp..
 
Het is niet een krakend geluid.
Lang lang geleden had ik als klein jongetje een stuk karton met een wasknijper aan de voorvork van Mn crossfiets gemaakt, toen was ik blij met het geluid dat het karton maakte door de spaken van het voorwiel. Zo klinkt het nu ook in de tesla.
Nostalgisch :) maar 40 jaar later maakt dit geluid mij niet blij meer
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Je omschrijving klinkt bekend. ‘Ratelen’ heb ik het genoemd. Het is bij mij het rempedaal cq de stang erachter die mee beweegt als de auto zelf remt. Als ik het pedaal vasthoud (vraag me niet hoe ik dat getest heb...) is het weg.
Vooral de passsgiers schrikken ervan.