Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Range anxiety

Range anxiety - Wikipedia

I was a Hybrid (golf GTE) driver before my M3P. I had anxoius thoughts before I had my M3P about range, doing many calculations (with help from abetterrouteplanner.com) . Since driving it, I found out it is a total non-issue for me.
Going back to sources of this axiety, I found I couldnt find any.
This thread is about: there is no range anxiety. case closed.

I drove a Zoe and Leaf before the Model 3, so for me it heralded the end of range anxiety.

Not that I ever experienced range anxiety. It's just a matter of planning (always have a plan B and, if possible, C) and adapting your speed if consumption is higher than anticipated.

• Like
Reactions: Akikiki
Ik kwam een week of wat geleden thuis met nog 160 KM est. range, om tot mijn verbazing te vinden dat alle laders in mijn wijk bezet waren, eerste keer in tijden dat ik daar last van had. Geen probleem, ik zou laden op kantoor... Volgende ochtend na een koude nacht waren er van die 160 KMs in warme accu nog 135 KM's over.
Het is 50 kilometer naar mijn werk en daar zijn meer dan genoeg laadpunten, maar daar stond een glazenwasser met een hoogwerker, bijna alle laadpunten afgezet!! Gelukkig had ik de allerlaatste!
Dus, gewoon bijna 2 keer achter elkaar zeldzame pech.
Nog 60 KM op mijn est. range over, met een waarschuwing van de auto dat dit nog minder zou worden als de batterij weer koud zou zijn en dat ik echt aan de lader moest. Ik had het toch wel benauwd gehad als ik dat laatste laadpunt niet had kunnen pakken.