TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Range S75D versus range S85 (2013)

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Martijn1234, Oct 5, 2017.

1. Martijn1234

Martijn1234 Member

Hallo,

Ik heb nu een S85 uit december 2013 en overweeg over te stappen op de S75D. Op papier is het bereik van beide accu's vrijwel hetzelfde. Met de S85 haal ik tussen de 350 en 400km range, afhankelijk van het weer, met een normale rijstijl. Zijn er S75D-bezitters die deze range inderdaad ook halen?

Weet iemand trouwens wat voor standaard actieve veiligheidsopties op de nieuwe Tesla's zitten zonder dat je de Autopilot hebt?

Mogelijk zie ik een thread met eenzelfde onderwerp over het hoofd, maar ik kon het zo 1-2-3 niet vinden.

Bedankt!

2. ebullio

ebullio Active Member

Ik haal met mijn nov 2013 S85 geen 350km, nooit gelukt, dan moet ik echt langzaam gaan rijden.

3. Jelger

Jelger Member

Ik heb de eerste 5000 km met mijn model s 75D er nu opzitten. Gemiddeld verbruik 200 Wh/km tot nu toe met veel gevarieerde kilometers. Daar zitten noodgedwongen ritten tussen op de spaarstand (100 km/h op de cruisecontrol), maar ook demonstraties hoe snel de S wel niet wil optrekken ;-). Bij 100 km/h op cruise control en voorzichtig accelereren kan ik makkelijk < 200 Wh/km halen. Gisteren een rondje door het land gereden (450 km in totaal) en toen gemiddeld 185 Wh/km.

350 km op 90% laden lijkt mij redelijk goed haalbaar dus. Daarboven wordt het wel rijden met een fluwelen voetje ...

• Like x 2
  4. gelden

gelden Active Member

Een vriend van me overweegt (eindelijk) ook Tesla te gaan rijden. Ik was verbaasd over het prijsverschil tussen de 75D en 100D. Om die reden zou ik neigen naar de 75D, maar ik vind het bereik van mijn oude 85 toch wat beperkt en twijfel er dus over of ik hem wel een 75D wil aanraden. Nou lijkt het ook nog een model X te gaan worden. Is dan de range niet heel erg beperkt met een 75 kwh accu?

Wat me ook opviel:
    - Weinig keuzes, bijna alles is standaard tegenwoordig
    - vrijwel geen verschil tussen de 75 en 100 mbt acceleratie. Vreemd, die was vroeger sterk afhankelijk van het accuformaat.

5. Phil_BE

Phil_BE Member

er zijn vele 75 gesignaleerd die eigelijk 85 zijn, vermoedelijk daardoor meer vermogen te leveren uit batterij , zie de post van Carl hieromtrent Heeft de 'nieuwe' 75 een software-limited 85 kWh batterij? (BE/NL)

6. ebullio

ebullio Active Member

Schijnt zo te zijn dat de oude S85 softwarematig ook sneller kan worden, maar dat het marketing is om dat niet te doen zodat de P duurder kan zijn.
    En dat de S75 sneller is gemaakt om de S duidelijker boven de M3 te positioneren.
    Toen de S75 een seconde sneller werd was het verhaal vanuit tesla dat het een software en hardware upgrade was, de vraag is dus of er echt wel een hardware update hiervoor gedaan is.

Share This Page